17 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees graag mee, hier ook bijna 37 weken en sinds een week ook opgezwollen handen en voeten.. mijn gezicht vind ik ook echt opgezwollen als ik in de spiegel kijk.. (tot nu toe elke keer een gezonde bloeddruk)

3 jaar geleden

Gehwol heeft verkoelende voetencreme, mss is dat wel iets?

3 jaar geleden

Precies hetzelfde! Nu 38 weken en sinds gisteren echt ineens super dikke voeten en heel warm maar tegelijkertijd koud! Mn sokken staan er helemaal in en ze voelen echt oncomfortabel nu. Schoenen zitten ook heel strak nu :(

3 jaar geleden

Lees ook mee Hier 37 + 2 En laatste dagen is het vocht in de voeten echt extreem toegenomen. Ik probeer mijn benen wat hoger te leggen. Maar alle tips zijn idd welkom

3 jaar geleden

Hier ook sinds 36 weken gezwollen voeten en benen, vooral ‘s avonds.

3 jaar geleden

Hier ook al een paar mnd last , nu 37 wk Het wordt nu steeds erger, ik heb nu vaker m’n benen omhoog Gelukkig heb ik 1 paar schoenen die nog goed aan gaan , want zelfs crocs gaan lastig aan 😅 Handen heb ik meer last van, ik heb veel last van tintelingen en dove vingers, dat doet af en toe gewoon pijn Ik wilde nog wat haken, maar ik zie het nu niet meer zitten, gelukkig was ik op tijd begonnen met de voetenzak, die is klaar😁

3 jaar geleden

Ahhhh herkenbaar! Mijn tips: minder zout eten, veel water en thee drinken, zoveel mogelijk voetjes omhoog, masseren, niet te warm douchen. Helpt bij mij een beetje, maar het vocht ophouden zal vrees ik pas stoppen na de bevalling.

3 jaar geleden

Hier ook. Eerste zwangerschap nog extremer gehad dan nu. De bloeddruk goed in de gaten laten houden en alert zijn op andere symptomen van pre eclampsie.

3 jaar geleden

Brandnetel thee, magnesiumbad en koelen kan wat verlichten. Maar pas zo'n 1- 2wkn na de bevalling ben je er voor het grootste deel vanaf helaas.

3 jaar geleden

Dit heb ik ook sinds een week. De verloskundige gaf aan dat er weinig aan te doen is indien dit enkel (in die mate) in handen en voeten zit. Dan gaat het meer om een circulatielprobleem en valt er qua voeding weinig aan te doen. Wel goed blijven drinken uiteraard 😊

3 jaar geleden

Reiskousen van de HEMA! Of compressiekousen van de ANWB, oftewel een soort steunkousen maar dan niet meteen dezelfde die je oma ook heeft ;-)

3 jaar geleden

Pff lig nu ook met m'n voeten omhoog... Ik heb net worsten als voeten! Hoort erbij zeggen ze...

3 jaar geleden

Sinds een week ook enorm last van mijn benen aan het eind van de dag. Elke avond even in de lauwwarme douche stappen en knieën optillen zo hoog als gaat een paar minuten (de standaard marcheer oefening, zegmaar), dan achter je hakken zo ver mogelijk richting je billen een paar minuten. Ik merk meestal na zo'n 20 minuten dat mijn benen achter al weer veel hoger komen en mijn enkels veel minder dik zijn. Gisteren kwam ik toen ik de douche instapte nog maar halverwege omhoog met mijn hak en een half uurtje later kon ik mijn billen alweer raken. Wandelen helpt ook, maar kan het vocht in je handen juist weer erger maken dus kleine rondjes vaker doen. En zoals gezegd, niet te lang zitten zonder je benen wat hoger te leggen en af en toe van positie wisselen.

3 jaar geleden

Steunkousen kan helpen schijnt benen omhoog leggen en letten op je zoutinname. Heb er geen ervaring mee, maar werk in de zorg, dat is het enige dat ik nu kan verzinnen. Steunkousen heb je best leuke tegenwoordig even op Google invoeren soort voetbalsokken met leuke print

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde! Al wel wat eerder, het begon toen ik net 34 weken was en wordt elke dag iets meer. 😪 Ik heb echt ballonvoeten nu. Ik pas ook mijn schoenen niet meer en zelfs mijn sokken niet. Ik draag sokken van mijn man, zodat mijn enkel minder afknellen. Gelukkig hoef ik niet vaak schoenen aan nu, omdat ik nergens meer heenga. 😅

3 jaar geleden

Steunkousen kan helpen schijnt benen omhoog leggen en letten op je zoutinna ...
Ik zie hele dagen reclame passeren op instagram voor Stox steunkousen. Die zien er wel leuk uit ook. Heb ze niet zelf, ik krijg er van m’n oma te leen 😅

3 jaar geleden

Ik heb sinds gister de steunkousen van de Hema, ik had minder dikke voeten gisteravond