23 Reacties
4 jaar geleden
Door mijn zwangerschapsdiabetes heeft onze kleine meid ook een vergroot buikje. Ik heb er verder ook nog geen ervaring mee... enige wat mijn verloskundige zei: ze is verder gezond, alleen heeft ze een wat dikker buikje. Als dat het ergste is zei ze, moet je je geen zorgen om gaan maken.
Ik was zelf namelijk ook geschrokken. 🤷🏼♀️
4 jaar geleden
Hier hetzelfde gehad 7 jaar geleden. Ik werd ook ingeleid omdat ze dachten dat ik een hele grote baby zou krijgen. Ik had ook zwangerschapsdiabetes, uiteindelijk ingeleid en mijn zoontje woog 3640 gram en was 52 cm
4 jaar geleden
Hier hetzelfde. Ik heb vandaag mijn groei echo gehad met 35 weken en onze man wordt ook al 3300 gram geschat. Ik ga met 38 weken ingeleid worden en hij zal dan ook rond de 4200 gram wegen. Ik schrok er oook van en maak me ook zorgen over de bevalling, allen kunnen we er zo weinig aan veranderen
4 jaar geleden
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met groeiechos. Bij ons dochtertje zeiden ze ook dat ze veeeel te groot zou zijn en ik moest dus ook ingeleid worden.. met 35 weken werd het toen op 3400 gram geschat. Kloptte echter helemaal niks van. Met 39 weken en 1 dag met een heel circus aan inleiding bevallen en ze woog 3750 gram. Het viel dus allemaal best mee. Mijn advies: luister naar jezelf en als je geen goed gevoel hebt bij inleiden: doe het niet!!!! Ik heb m'n lesje wel geleerd. Als ze nu weer zeggen dat de baby te zwaar is, doe ik niks meer...
4 jaar geleden
Ik heb vorige week met 34+5 ook een echo gehad waarbij ze hem schatten op 3100 gram. Ik ben doorverwezen naar het ziekenhuis waar ik volgende week een echo + gesprek krijg over inleiden met 38 weken. Best spannend he? Het schijnt dat het met grote baby's wel moeilijker in te schatten is hoe groot ze nou echt zijn.
4 jaar geleden
Niks om zorgen over te maken. Mijn zoontje heeft ook altijd op de bovenste lijn gezeten. Ik ben toen met 39 weken ingeleid en hij is met 50cm en 4170 gram geboren. Persoonlijk zou ik nooit meer kiezen voor een inleiding. Er zijn genoeg vrouwen die van flinke baby's bevallen zonder al te veel kleerscheuren. Ik had trouwens geen zwangerschapsdiabetes gewoon een gezond kindje.
4 jaar geleden
Ze hebben bij mij al 2 keer gezegd dat mijn meiden grote baby's zouden zijn. Onze oudste dochter is met 42 weken gehaald met een keizersnede en woog 3240. Volgens de gynaecoloog zou ze 9 pond wegen. De 2e is via een geplande keizersnede gehaald met 39 weken en woog 3420. Volgens de gynaecoloog zou ze minstens 8 pond zijn. Ik ben nu 32 weken zwanger van ons 3e kindje. Vorige week de 1e groeiecho gehad en ze gaven aan dat het een gemiddeld kindje was maar wel een wat groter buikje. Zou volgens de schatting weer 8 pond moeten wegen. Ik had aangegeven dat dat al vaker is aangegeven maar de werkelijkheid toch wel iets anders was. Toen hebben ze gekeken naar de echo's van onze jongste dochter en die loopt bijna exact hetzelfde als van dit kindje. Ik neem de schattingen dus met een aardige korrel zout.
4 jaar geleden
Grappig, tegen ons werd gezegd dat een grote baby geen reden is om in te leiden. Ons kindje zit sinds 29 weken ineens op de p97 lijn met z’n buik. Ook de andere metingen zijn hoog in de curve (p90). Daar zit z’n gewicht ook op. Als hij op dit tempo doorgroeit, is hij met 40 weken 4,3-4,5 kg.
Nu heb ik wel zwangerschapsdiabetes, maar zelfs dan zijn ze nog huiverig over het inleiden. Nu ben ik ook minder ver dan de verhalen die ik hier lees. We hebben met 35 weken weer een groeiecho en dat zal het volgende ijkpunt zijn. Ook wordt nog beoordeeld of ik insuline moet gaan spuiten de laatste weken. Als dat het geval is, word ik in elk geval wel ingeleid.
Sinds hij zo in groei is toegenomen in een paar weken zijn we in een flinke zorgmolen beland. Veel afspraken, veel echo’s.. we vinden dit allebei best zwaar, zo in de laatste fase van de zwangerschap. Zelf had ik ook op meer uitrusten etc gehoopt nu mijn verlof begint. Maar de onzekerheid over het verdere verloop van de zwangerschap en de bevalling is erg aanwezig. Hoe gaan jullie daarmee om?
4 jaar geleden
Echo gehad gisteren met 32 weken en ze zou 2,3kg wegen wat ook boven het gemiddelde is. Maar ze zeiden er niets over of zo. Ik ben alvast niet van plan me te laten inleiden voor dat gewicht mochten ze dat ooit voorstellen. Heb genoeg verhalen gehoord over baby’s die dan toch een normaal gewicht hadden bij de geboorte en dus ingeleid zijn voor niets.
4 jaar geleden
Ons zoontje zat met 35 wkn ook boven gemiddeld met buikomvang, ze hebben hem toen op 2991 gram geschat, maar gynaecoloog vind hem van buiten niet groot "aan voelen"
Ik werd er erg onzeker van en had het idee ik iets niet goed deed. Ik ben benieuwd straks, maar luister vooral goed naar je eigen lichaam
4 jaar geleden
Hier met 35 weken onze zoon 3450 gemeten. Wordt ook een groot kind genoemd.
Zou me daar geen zorgen om maken, beter dan een veel te klein kindje.
Het is maar een meting die naarmate je verder in de zwangerschap bent steeds lastiger wordt om echt nauwkeurig te meten. Stress is niet goed voor ons😁