23 Reacties
4 jaar geleden
Door mijn zwangerschapsdiabetes heeft onze kleine meid ook een vergroot buikje. Ik heb er verder ook nog geen ervaring mee... enige wat mijn verloskundige zei: ze is verder gezond, alleen heeft ze een wat dikker buikje. Als dat het ergste is zei ze, moet je je geen zorgen om gaan maken.
Ik was zelf namelijk ook geschrokken. 🤷🏼♀️
4 jaar geleden
Hier hetzelfde gehad 7 jaar geleden. Ik werd ook ingeleid omdat ze dachten dat ik een hele grote baby zou krijgen. Ik had ook zwangerschapsdiabetes, uiteindelijk ingeleid en mijn zoontje woog 3640 gram en was 52 cm
4 jaar geleden
Hier hetzelfde. Ik heb vandaag mijn groei echo gehad met 35 weken en onze man wordt ook al 3300 gram geschat. Ik ga met 38 weken ingeleid worden en hij zal dan ook rond de 4200 gram wegen. Ik schrok er oook van en maak me ook zorgen over de bevalling, allen kunnen we er zo weinig aan veranderen
4 jaar geleden
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met groeiechos. Bij ons dochtertje zeiden ze ook dat ze veeeel te groot zou zijn en ik moest dus ook ingeleid worden.. met 35 weken werd het toen op 3400 gram geschat. Kloptte echter helemaal niks van. Met 39 weken en 1 dag met een heel circus aan inleiding bevallen en ze woog 3750 gram. Het viel dus allemaal best mee. Mijn advies: luister naar jezelf en als je geen goed gevoel hebt bij inleiden: doe het niet!!!! Ik heb m'n lesje wel geleerd. Als ze nu weer zeggen dat de baby te zwaar is, doe ik niks meer...
4 jaar geleden
Ik heb vorige week met 34+5 ook een echo gehad waarbij ze hem schatten op 3100 gram. Ik ben doorverwezen naar het ziekenhuis waar ik volgende week een echo + gesprek krijg over inleiden met 38 weken. Best spannend he? Het schijnt dat het met grote baby's wel moeilijker in te schatten is hoe groot ze nou echt zijn.
4 jaar geleden