17 Reacties
4 jaar geleden
Als ik kijk naar de volgende website, dan is een groene ontlasting niet zo raar. Heb ik zelf ook bij mijn kleine. Zie op de volgende website een “poepkaart”
https://www.24baby.nl/baby/gezondheid/babypoep/
4 jaar geleden
Wat ik mij heb laten vertellen door de kraamzorg is dat het kan komen dat de baby voornamelijk voormelk drinkt en niet de vettere achtermelk ‘. Ik bied nu ik wat meer zekerheid voel over mijn productie (en baby groeit enorm) maar een borst aan per keer. Maar ik ben ook geen expert 😊
4 jaar geleden
Wat ik mij heb laten vertellen door de kraamzorg is dat het kan komen dat d ...
Hier zojuist voor de eerste keer groene ontlasting ipv mosterdgeel. Zojuist heeft ze ook maar aan een borst gedronken. Bij het aanbieden van de tweede borst is ze in diepe slaap gevallen. Ik moet haar sowieso wakker maken voor haar voedingen. Ze is nu drie weken oud. Kolf jij de andere borst dan nog af? Ik ben dit nu wel aan het doen omdat hij aardig strak staat.
4 jaar geleden
Reactie op Anne.91
Hier zojuist voor de eerste keer groene ontlasting ipv mosterdgeel. Zojuist ...
Lekker slaapkopje 😊 mocht ze niet genoeg krijgen kan je verschonen tussendoor, maar anders lekker één goed leegdrinken. Ik heb de eerste dagen dat we het zo gingen doen de druk een beetje afgekolfd als dat nodig was maar nu niet meer. Dat bv is echt heel fascinerend; mijn borsten “komen” nu ook om- en om als ware.

4 jaar geleden
Consultatiebureau vertelde mij dat dit komt door teveel suikkerrijke voormelk en fe weinig vettere achtermelk. Voedingsstoffen zijn dan dus idd niet in balans en dit resulteert ook in meer klachten als reflux en krampjes. Ik heb dit ook en het komt door overproductie, mijn kleine lukt het niet goed mijn borst leeg te drinken. Ik bied nu altijd 1 borst aan en laat die na het toeschieten een beetje leeglopen in een hydrofiele doek zodat de meeste voormelk weg is. Verder ook zorgen dat je kleintje lang genoeg aan die ene borst drinkt, dus echt die 20min!
4 jaar geleden
Ik blijf dit lastig vinden. Kleine meid drinkt echt maar 10 tot 15 minuten. Lactatiekundige gaf aan dat dit genoeg is omdat ik zo makkelijk geef. Af en toe luiers met echt groen een soort van gras er in. Ik vind dit heel lastig omdat ik ook niet precies weet aan welke voeding het dan heeft gelegen. Want vaak zijn de luiers dan wel goed. Ik geef ook maar 1 borst per keer. Af en toe krijgt ze gekolfde melk uit de fles
4 jaar geleden
CB vertelde bij ons dat voormelk en achtermelk ook weer een beetje achterhaalt is.. ik zie bij de kleine dagelijks de mosterd gele luiers (zeker 2 per dag) en ook 2 groenige luiers. Maar begreep dat een legergroene kleur juist weer gewoon goed was en kon komen door de voeding die jij zelf binnen hebt gekregen. Zolang je kindje genoeg aankomt krijgen ze toch echt genoeg voedingstoffen binnen toch?
4 jaar geleden
Reactie op KV1996
Ik blijf dit lastig vinden. Kleine meid drinkt echt maar 10 tot 15 minuten. ...
Mijn zoon (7 weken) drinkt ook 10 tot 15 minuten aan één borst en hij heeft ook vanaf het begin last van afwisselend groene poep en gele poep. Op aanraden van lactatiekundige inderdaad destijds overgestapt op één borst per voedingsmoment. Hij komt heel goed aan met die 10 tot 15 minuten drinktijd dus ik denk dat hij gewoon een effectieve drinker is. Toen ik mijn zorgen uitte over de nog steeds aanwezige groene poep bij de arts van het CB, zei zij dat het niet per se een kwestie was van voor- en achtermelk maar dat de darmen gewoon nog moeten rijpen. En dat dit tot 12 tot 16 weken kan duren. Ik vrees dat het toch uitzitten is, wij doen volgens mij al alles wat we kunnen doen 😊
4 jaar geleden
Ik kreeg ook de tip om de borst van tevoren goed te masseren 1 minuut en de eerste melk weg te laten lopen. Tenzij je overproductie hebt, dan niet teveel laten weglopen, anders blijf je zoveel melk aanmaken en dan los je het "probleem" niet op. Door het goed masseren komt er blijkbaar ook al vettere melk naar voren.
4 jaar geleden
Lekker slaapkopje 😊 mocht ze niet genoeg krijgen kan je verschonen tussend ...

Aah dank je voor de tips! Ben vandaag inderdaad steeds een borst aan het laten leeg drinken. Voor mijn gevoel gaat dit inderdaad beter. Verschonen doen we idd ook tussendoor om haar wakker te krijgen.
4 jaar geleden
Mijn dochter had ook wat groenig door de gele ontlasting heen. CB zei dat dat normaal is zolang het maar niet rood,wit of grijs is. Verder niet echt een uitleg gekregen hoe het kon
Kon ook niet echt verder vragen want dochter was de gehele tijd aan het krijzen van de krampjes....
Hoe weet je precies dat je borst "leeg" is . De kraamzorg vertelde mij dat eerst aanleggen en dan laten drinken tot ze zelf los laat en dan de andere nog aanbieden als "toetje"..
4 jaar geleden
Mijn dochter had ook wat groenig door de gele ontlasting heen. CB zei dat d ...
Haha hier precies hetzelfde! CB bezoek en een krijsende baby... heel precies weet ik ook niet wanneer m'n borst leeg is. Ik laat 20 min mijn dochter drinken, laat idd vervolgens zelf los. Ik biedt gaan tweede borst aan ivm overproductie wat ik had
4 jaar geleden
Mijn dochter had ook wat groenig door de gele ontlasting heen. CB zei dat d ...
Lastig is dat he, mijn man vind de borstvoeding helemaal lastig vanwege dit soort onzekerheden. Als het aan hem ligt gaan we over op kv (net alsof daar niet dezelfde soort onzekerheden zijn).
Als hij loslaat zijn er bij ons ook andere opties; boeren, persen, vieze luier of moe. Of natuurlijk genoeg gehad. Dus vaak hou ik rechtop voor de eerste twee, verschonen en daarna nog een keer proberen aan te leggen aan dezelfde borst. Als hij niet wilt dan is hij vol. Of je wel of niet de andere borst aanbied is wellicht afhankelijk van productie; ik zie hem zichtbaar nog slikken en melk in zijn mondhoekjes bij opnieuw dezelfde borst.
Als hij in slaap is gevallen en niet genoeg heeft gehad dan wordt hij of binnen 20-30 minuten nog een keer wakker en als hij nog een keer signalen laat zien leg ik gewoon nog een keer aan 😊.
4 jaar geleden
Reactie op Anne.91
Aah dank je voor de tips! Ben vandaag inderdaad steeds een borst aan het la ...
Zal je met een paar dagen zien dat je ook aan je borsten kan voelen welke aan de beurt is 😊. Kon wellicht daarvoor al welke als toetje was, maar als je niet meer continu kolft en nu om en om aanbied wordt dit ineens heel duidelijk hihi
4 jaar geleden
Zal je met een paar dagen zien dat je ook aan je borsten kan voelen welke a ...
Dat had ik vanavond ook al een beetje inderdaad. De borst die ze goed leeg gedronken heeft voelt zacht en soepel aan😉 ze werd wel onrustig en hapte steeds aan maar liet binnen een paar seconden dan mijn borst weer los met trappelende beentjes.
Toch de andere borst nog aangeboden en toen dronk ze ook hier nog een paar minuutjes. Twijfelde of het krampjes waren maar omdat ze aan de andere borst verder dronk denk ik dat de 1ste borst gewoon echt leeg is geweest.
4 jaar geleden
Mijn zoontje drinkt soms maar een paar minuten en inderdaad ook maar aan een borst. Ik heb behoorlijke productie. Ik maakte me er eerst zorgen om dat hij niet genoeg kreeg, hij liet telkens los en dronk heel onrustig. De lactatiekundige dacht juist dat hij teveel kreeg en raadde hem elke keer als hij echt onrustig wordt nog een keer de borst aan te bieden en daarna te stoppen en kijken of hij nog hongersignalen gaf. Ook gaf ze aan dat babies van 3-4 weken al in 2-3 min voldoende voeding kunnen krijgen als de productie goed is. Dat stelde mij heel erg gerust. En bij wegen bleek hij bijna 400 gram te zijn aangekomen in een week! En sinds ik hem laat stoppen met drinken als hij onrustig wordt spuugt hij ook minder.
Als je erg twijfelt, neem contact op met een lactatiekundige want zoals je al leest is het bij iedereen anders!