22 Reacties
2 jaar geleden
Wij verdelen de kosten momenteel per koppel of gezin, maar de kindjes zijn hier ook allemaal nog klein natuurlijk. Ze eten wat wij eten, en zorg zelf voor de melk, eventuele baby snacks, etc. En als ze extra kamers zijn, dan bespreken we welke kindjes best apart slapen en welke op de kamer van de ouders mee kunnen slapen. Zo heeft iedereen een goede nachtrust 🙏
Ik snap als je een groot gezin met tieners hebt, dat je dan eventueel kosten anders aanpakt. Tieners willen misschien een eigen kamer apart… maar wat spijtig dat er daarover conflict heerst. Hopelijk komen jullie er samen uit.
2 jaar geleden
Ik zou voor accommodatie wel kamp 2 zijn, maar aangezien de boodschappen samen genuttigd worden zou ik die wel eerlijk verdelen. Zo hebben wij dat in onze vriendengroep ook gedaan en eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Als je bij ons mee wilt zijn dat de verblijfskosten. Omdat we ook altijd samen aten en zuipen (toen nog) had iedereen daar evenveel geld van gebruikt dus splitten we die kosten wel altijd.
2 jaar geleden
Persoonlijk zou ik gaan voor kosten splitten onder de volwassenen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik vind dat kamp 2 zich niet aanstelt. Je weet nooit hoe de financiële gezondheid is van je vrienden en je kunt een ander niet in de portemonnee kijken.
Over de boodschappen kun je ook afspraken maken, maar dan moet je eerst weten wat een ieders verwachting is van de vakantie.
Koppel 1 wil misschien wel elke avond uit eten terwijl koppel 2 dat maar één keer wil.
De enige manier om samen tot een oplossing te komen is om in gesprek te gaan. Ik vind het in ieder geval knap dat je met zo’n grote groep op vakantie wilt gaan! Blijven communiceren is de enige manier waarop de vakantie voor iedereen zal slagen! Succes
2 jaar geleden
Misschien een idee om de kinderen voor de helft te laten tellen. Als je naar een hotel gaat zijn kinderen boven de 2 die niet meer in campingbedjes slapen ook niet meer gratis, misschien kan je vanuit die constructie nog een mooi voorstel doen.
Succes in ieder geval. Altijd vervelend dit soort dingen.
2 jaar geleden
Ik zou kamp 1 zijn. Ten minste zo doen wij het met mijn vriendinnen als we weg gaan. We zijn met z’n 3en, een heeft 3 kids, ander 2 en ik 1. Als de accommodatie 600 euro is betalen we alledrie 200 euro.
Qua boodschappen verdelen we vaak wie wat mee neemt of we nemen lekker allemaal vanalles mee.
Als we dan een keer boodschappen doen voor avond eten en dat kost 60 euro doen we alle 3 dus ook weer 20 euro lappen.
2 jaar geleden
Reactie op Mem_M
Als er geen kinderen meegingen konden jullie dan een goedkoper huisje regel ...
Zeker weten, er zijn meer kinderen dan ouders haha!
Maar bedankt allemaal voor jullie input!
2 jaar geleden
Ik zou ook in kamp 2 zitten.
Gelukkig heb ik familie/vrienden die er ook zo instaan.
Qua boodschappen werd het uiteindelijk toch wel een bepaald bedrag waar alles van werd gekocht, al aten mijn meiden toen nog potjes en gold het alleen voor volwassenen.
Met een grote pot geld kan er wel gezamenlijk beslist worden daar dingen van te doen/eten.
Dat m’n oom en vader een biertje drinken en ik niet, dat is niet leuk maar ik accepteer het.
Dus wel kamp 2 met een soort compromis kamp 1 haha
2 jaar geleden
Ik zou de kosten accommodatie delen naar gezinsindeling. Doordat sommigen kinderen hebben zal er ook en duurdere accommodatie moeten komen. Als hun op vakantie gaan zijn ze ook meer kwijt.
Maar ik zou dan wel ervoor kiezen om alle boodschappen op 1 hoop te gooien. Mits er een paar flinke alcohol misbruikers bij zijn dan zou ik zeggen betaal die zooi zelf maar. Als er normaal een paar biertjes gedaan worden geen probleem maar je hebt erbij die een krat per avond weg tikken per persoon en daar zou ik mijn vakantie geld niet aan willen besteden.
En als dit alles een hoop ellende geef dan ben ik voor optie 3 allemaal een eigen tent met luchtbedden mee naar een camping en je eigen plek bij elkaar op een boerencamping financieren. Is dat een probleem dan ben ik optie 4. Dikke doei wij gaan wel zelf op vakantie en spenderen ons geld zoals het ons past en zoveel als wij kunnen missen. Niemand kan in een ander zijn portemonnee kijken maar het moet natuurlijk wel leuk en betaalbaar blijven voor iedereen en het is niet eerlijk als iemand geen kinderen heeft om op te draaien voor de kosten van andermans kinderen. Maar dat is mijn mening.
2 jaar geleden
Wanneer wij weg gaan met onze vriendengroep doen we het altijd zo;
Bedslapende kinderen 'betalen' gewoon mee voor de accomodatie.
Kinderen vanaf 4 jaar worden voor de helft gerekend qua booschappen.🙂
Bij ons zijn er ook stellen zonder kinderen dus wel net zo eerlijk dat hun niet altijd meer hoeven te betalen door dat er kinderen mee gaan. Dat is natuurlijk ook de reden dat we in een grotere accomodatie moeten.
2 jaar geleden
Ligt aan de leeftijd van de kinderen. Als het oudere kinderen zijn die een eigen kamer willen / moeten zijn de ouders daar toch verantwoordelijk voor? Een kind van 1 kan bijvoorbeeld nog bij de ouders in een camping bedje. Dus dan zou ik zeggen ‘kamp 1’.
Maar wat betreft boodschappen, kamp 2. Eigen persoonlijke dingen wat alleen ik / mijn man / mijn kind gebruiken zou ik zelf kopen of al meenemen en boodschappen wat iedereen gewoon eet / drinkt zou gewoon samen splitten door het totaal bedrag. 😊
2 jaar geleden
Reactie op Lovecoby
Hier kamp 1😊. Volwassenen betalen en de kids gaan gewoon mee. Boodschappen ...
Maar dat is is andersom bekeken net zo. De mensen met 3 kinderen moeten meer betalen als mensen met 1 kind. Maar dat is ook zo voor mensen zonder kinderen. Die moeten ineens door andermans kinderen ook veel meer betalen als dat ze dat normaal zouden moeten doen. Terwijl hun geen kinderen hebben draaien ze ineens wel op voor de kosten van andermans kinderen. Als je het zo bekijkt is het ook niet helemaal eerlijk.
2 jaar geleden
Reactie op Lovecoby
En nee klopt. Ik snap dat je het niet eerlijk vindt inderdaad. Het zou mij ...
Ik denk niet dat het altijd gaat om wat eerlijk is als ook wat betaalbaar is voor iedereen. Dat anderen een groot gezin hebben kan maar je kunt niet in de portemonnee van anderen kijken. Of anderen verplichten daarvoor op te draaien. Het gaat ook niet altijd om wat eerlijk is maar ook wat financieel mogelijk is
2 jaar geleden
Ik denk niet dat het altijd gaat om wat eerlijk is als ook wat betaalbaar i ...
Zo staan wij er ook in. Wij kiezen bewust om het bij 1 kind te laten omdat het financieel anders niet te dragen is, even als vrienden van ons.
Kamp 1 heeft uiteindelijk wel "gewonnen" dat is voor ons 185euro meer dan we anders kwijt zouden zijn als je het naar gezinsgrootte zou verrekenen. Behoorlijk wat geld 😅