19 Reacties
4 jaar geleden
Hey! Ja, herkenbaar, onze kleine man had na dag 1 ook allemaal rode strepen op zijn wangen. Hij slaat zichzelf regelmatig wakker en krabt zich constant. Voor het krabben hebben we van die krab-wantjes gekocht, die zitten minder strak om de vingers dan sokjes, maar glijden ook niet zomaar af. Snachts bakeren we hem in zodat hij zichzelf niet wakker slaat
4 jaar geleden
Reactie op Marit3110
Ons meisje deed dit ook. Het kan zijn omdat ze de handjes nog niet onder co ...
Veilen mag pas na 6 weken
4 jaar geleden
Vaak hebben ze de handen niet onder controle en als ze wild om zich heen slaan krijg je dit.
Wij hebben hier anti krabwantjes niet mooi maar wel effectief ik had deze voor haar geboorte al gekocht omdat ze in me buik altijd haar handen bij de gezicht had.
En als ze in de Inbakerslaapzak gaat dan doe ik het niet want dan ksn ze er niet bij.
4 jaar geleden
Reactie op Wondertje90
Nee hoor, niet met een papieren vijltje
4 jaar geleden
Hier vijlen we ze ook met een papieren vijl. Je voelt de haakjes vaak aan de nageltjes. Hij krabt hier uit “frustratie”, bijvoorbeeld als hij hongerig wakker wordt en het gaat niet snel genoeg. Vaak rondom zijn oogjes.
4 jaar geleden
Reactie op DPD
Onze zoon doet dit ook. Scherpe randjes vijlen. Knippen mag vanaf 4 weken. ...
De vingers niet bewegen bedoel je? Nou kan zeggen hier kan ze behoorlijk de vingers erin bewegen ze krijgt het zelfs voor elkaar om ze uit te doen
4 jaar geleden
Reactie op Buurvrouw
Waarom?
Wij hebben dit in de kraamweek al gedaan met de kraamhulp
Dat werd verteld na de bevalling
4 jaar geleden
Kruippakjes kopen met mouwtjes die je kunt overslaan rond de handjes. Het merk Next heeft er daar veel van.
4 jaar geleden
Reactie op fleetwoodmam
Kruippakjes kopen met mouwtjes die je kunt overslaan rond de handjes. Het m ...
Ik bedoel dus zulke. Op de foto zie je het niet, maar die mouwtjes kun je dus over de handjes vouwen en er wantjes van maken. Handig tegen het krabben of voor een koude winterwandeling!

4 jaar geleden
Reactie op DPD
Ja vingers, handen minder bewegen en grijpreflex. Sterke dame en de wil om ...
De wanten en zeker die van de hema zijn vrij ruim dus ze kunnen normaal hun handen bewegen iedergeval hier wel.
Met sokken eromheen hebben ze minder ruimte
Wat je ook kan doen als dat past een maatje groter kwa kleding aantrekken want dan zijn de mouwen te lang heb je ze ook niet nodig.
Je kan het altijd proberen.
Al is het maar voor eventjes in de onrustige momenten.
Hier is mijn kindje ook zeer bewegelijk met haar handen 😅
4 jaar geleden
Reactie op Wondertje90
Nee hoor, vijlen mag al vanaf de geboorte met papieren vijltjes.
4 jaar geleden
Reactie op fleetwoodmam
Ik bedoel dus zulke. Op de foto zie je het niet, maar die mouwtjes kun je d ...

Ideaal die pakjes, het merk Carter heeft ze ook. Zitten ook voetjes aan, erg handig.

4 jaar geleden
Reactie op MamavanIsadora2022
Ideaal die pakjes, het merk Carter heeft ze ook. Zitten ook voetjes aan, er ...

Inderdaad! Deze heb ik ook liggen, had niet opgemerkt dat het een ander merk was zelfs 😄