30 Reacties
3 jaar geleden
Wauw wat creatief en wat een goede ideeen! Ga ik ook proberen. Hier krijgt ze meestal ‘saaie’ havermout met alleen banaan 😅
3 jaar geleden
Reactie op R8M
Oh en ik heet ook Marieke 😂 geestig
Hahah kan geen toeval zijn. Wij niet-creatieve breinen 🤣🤣
3 jaar geleden
Ehm..... hoe maken jullie precies havermout?
Ik geef wel andere dingen qua ontbijt en lunch maar havermout en hoe je dat klaar maakt zegt me helemaal niets 🙈
3 jaar geleden
Ehm..... hoe maken jullie precies havermout?
Ik geef wel andere dingen qua ...
Wij maken het op het moment zelf klaar, dus niet de avond van tevoren. Handje havermout + wat halfvolle melk in een pannetje, opwarmen en roeren tot de havermout de melk goed heeft opgenomen. Even laten afkoelen en klaar.
Wij prakken er dan vaak nog een halve banaan doorheen, maar in dit topic staat veel betere inspiratie😄
3 jaar geleden
Wij maken het op het moment zelf klaar, dus niet de avond van tevoren. Hand ...
O dat klinkt wel heel simpel zoals je het maakt.
Ik zal de variaties van hier dan eens proberen. 😂
Dank je
3 jaar geleden
Leuk topic! Ik heb nu nog kant-en-klare havermout van Mama Deli, maar dat is best prijzig en ik vind dat er ook weinig in een zakje zit. Op de dagen dat we haast hebben, geef ik liever havermout, omdat brood eten een stuk langzamer gaat haha.
Ik heb bij Picnic havermout met gedroogd fruit besteld. Geen toegevoegde suiker, maar wel hoog in suikers, vanwege dat fruit 3,0 gr. Maar ik zie dat Mama deli zelfs hoger in suikers zit per 100gr.

3 jaar geleden
Hier een beetje saai voor onze dochter, maar zij vind het super lekker: havermout met water;)
Wij: ik maak een pot zaden elke week /2 weken. Met zelf gemalen lijnzaad, ciazaad, hennep zaad, maanzaad, zelf gemalen pompoenpitten, zonnebloempitten etc. Vanalles dus. Soms mini stukjes cacao en of kokos erbij. Dat doen we dan savonds bij de havermout en laten we het in water weken. In de ochtend warmen we het in een pan op, met daarbij wat stukjes fruit en soms gedroogde besjes.
Als ik werk dan gebruik ik mijn TO GO fles. Savonds laat ik het weken in de fles, sochtends stukje banaan erbij en vul het helemaal op met water (het moet beetje waterig zijn). Dan de Blender en dan de drinkdop erop en kan ik het zo (koud) drinken in de auto.