5 Reacties

4 jaar geleden

Wat vervelend zeg voor je! Geen ervaring verder mee, nu in verwachting van mijn eerste. Maar zou je wel tips kunnen meegeven vanuit mijn werk (Als je deze niet al hebt gehad hoor!) Probeer als je moet niezen, hoesten oid een kussentje of een opgerolde handdoek tegen je pijnlijke ribben aan te drukken als een soort tegendruk. Tijdens je bevalling is dit denk ik ook wel mogelijk (als je moet persen dat je man vriend of iemand anders een beetje tegendruk met een mussen of handdoek geeft. Succes met je ribben, hoop dat het toch snel meevalt ❤️

4 jaar geleden

Reactie op Mariit

Wat vervelend zeg voor je! Geen ervaring verder mee, nu in verwachting van ...
Mussen moet kussen zijn 😂

4 jaar geleden

Geen ervaring met het bevallen nog wel ben ik nu ook 34 weken en heb vorige week maandag mijn ribben gekneusd en afgelopen donderdag ribben gebroken ook door hoesten en niezen. Dus ik ken de pijn en dat op bed gaan liggen echt geen pretje is. Mijn huisarts wil niks anders dan paracetamol voorschrijven dus daar leef ik op maar werkt volgens mij bijna niet. Bij mij was ook de eerste paar dagen de pijn het ergste. Ik ben zelf bang dat als ik ga bevallen en mijn rib is net geheeld dat ik hem door de kracht opnieuw breek. Ik hoop voor ons beide dat de kleintjes nog even blijven zitten zodat ons lichaam kan herstellen voor dat de baby komt. Verder krijg ik veel hulp van familie aangezien ik nog een kleine meid van twee rond heb lopen en ik hier nu. Niet voor kan zorgen.

4 jaar geleden

Ik kneus iedere keer m’n ribben door het harde braken. Echt enorm pijnlijk. En dan die kleine die er lekker tegenaan trapt.. Ik mocht van de gynaecoloog 4x per dag 2 paracetamol. Dan bouw je een spiegel op. Moet zeggen dat het na een paar dagen echt minder pijnlijk werd. Toen ik wilde minderen werd de pijn meteen erger. Nou had ik vooral in de nacht nog veel pijn. Gynaecoloog gaf wel aan dat ik iets zwaarders mag als dit niet werkt, maar door m’n hg slik ik al meer dan 10 pillen per dag, dus probeer het nog even hiermee. Sterkte!

4 jaar geleden

Hier nog eentje, ik heb alleen een rot zwangerschap achter te rug met nierstenen en harde buiken vanaf week 17 ongeveer. Ik mag alleen paracetamol slikken wat eigenlijk niks helpt dus ben daarmee gestopt. Een warme kruik helpt bij mij het beste al maak ik hiermee de baby wel wakker die precies met zijn kont tegen mijn ribben drukt. Ik ben onder behandeling van het ziekenhuis en daar is besproken dat ik eerder ingeleid zal worden als het echt niet meer gaat rond de 38 weken. Ik ben momenteel ook 34 weken zwanger en ben nu al aan het kijken welke positie voor mij haalbaar is. Op mijn rug en linkerkant kan ik niet liggen dus wil zo lang mogelijk staan als dit kan en anders eventueel op mijn rechter zij liggen. Probeer voor jezelf nu alvast posities die te doen zijn voor het geval dat