4 Reacties

3 maanden geleden

Al gevraagd aan je dochtertje wat de reden is? Ons dochtertje (zelfde leeftijd) deed ook even moeilijk om te gaan slapen sinds de komst van ons zoontje. Wij hebben ons avond ritueel veranderd. Half uurtje vroeger naar boven en verhaaltje lezen. Na t verhaaltje eventueel nog knuffelen en/of een liedje zingen. Was binnen de week gedaan. Ze had gewoon nood aan 1 op 1. Want ze wou ook dat we bij haar bleven tot ze sliep. Maar dat zagen m'n partner en ik niet zitten aangezien er nog een 2de is.

3 maanden geleden

Reactie op BabyGirl2022

Al gevraagd aan je dochtertje wat de reden is? Ons dochtertje (zelfde leeft ...
Ik heb het inderdaad gevraagd maar ze zegt alleen dat ze mij bij haar wilt en dat ze dat fijn vindt. Wij doen altijd standaard een avondritueel die bij haar past en daar is ze verder ook wel akkoord mee, het is alleen dat als ik zeg dat ik naar beneden ga dat ze dan echt krijst en alles bij elkaar schreeuwt. Ik ga er niet op in en doe de deur dicht en dan komt ze uit haar bed en loopt ze zo uit haar kamer.. ik heb vaak met haar 1 op 1 dus daar kan het ook niet aan liggen… weet niet wat ik nog anders moet doen😣

3 maanden geleden

Reactie op bsr

Ik heb het inderdaad gevraagd maar ze zegt alleen dat ze mij bij haar wilt ...
Oei, dan weet ik ook geen raad. Hopelijk betert het snel snel Succes

3 maanden geleden

Wij hadden hetzelfde. Eerst vond hij het leuk om zelfstandig naar bed te gaan, nu een tweede en een nieuw bed. Wat ik zag als hij z’n ogen dicht deed, dat z’n ogen heel snel heen en weer gingen en dat hij dus veel aan het verwerken was van z’n dag. 1e dag bij hem gebleven tot hij sliep, samen in bed Na 45 min 2e dag 35 min 3e dag 25 min 4e dag 15 min 5e dag 10 min. Toen uitgelegd, dat hij in zijn bed slaapt en wij in ons bed. Meer afstand opgebouwd. Hij leek de transitie van wakker naar slaap lastig te vinden. Hem dus eerst vertrouwen gegeven dat we er voor hem zijn, en daarna weer opzichzelf laten vertrouwen