12 Reacties

4 jaar geleden

vgm zit johannesbroodpitmeel ook in de comfort

4 jaar geleden

Hallo, Ik heb dit ook gehad bij mijn dochter. Dat mengen is echt een ramp en maakt het alleen erger. Ik ben toen overgestapt naar “aptamil pre” verkrijgbaar in duitsland bij de DM. Dit was echt fantastisch en heeft bij haar in ieder geval gewerkt. Succes

4 jaar geleden

Reactie op baby nor

vgm zit johannesbroodpitmeel ook in de comfort
Klopt maar misschien heeft losse johannesbroodpitmeel een betere werking dan voeding waar johannesbroodpitmeel en andere dingen in zitten. Dat vraag ik me af 😊

4 jaar geleden

Hier hetzelfde, dochter van 6 weken met reflux. Heeft tot ze 5 weken was (nu bijna 7 weken) alleen maar gehuild,. Ik werd er moedeloos van. Op aanraden van cb ben ik Hero comfort+ gaan geven, met extra schepje johannesbroodpitmeel. Dit gaat nu al een week heel goed, ze heeft nog last maar stuk minder en huilt ook minder. Heerlijk, kan eindelijk beginnen te genieten nu.

4 jaar geleden

Ik gebruik sinds gisteren Kruidvat anti reflux en merk dat ze nu al beter doet , niet spugen en minder huilen . Alleen slapen nog drama hier overdags snachts gaat t nu wel aardig alleen als ze naast der mama ligt haha

4 jaar geleden

Reactie op Wve

Hier hetzelfde, dochter van 6 weken met reflux. Heeft tot ze 5 weken was (n ...
Ik ben bang dat zijn ontlasting dan misschien nog dikker word en hij obstipatie krijgt. Heeft jouw dochtertje geen last van wat dikkere ontlasting? Of is dat een kwestie van wennen. Mn zoontje zit er nu nog maar een weekje aan. Hij poept wel meestal elke dag maar het is gewoon dikker.

4 jaar geleden

Mijn zoontje van net 2 weken heeft ook verborgen reflux. Dat hij 4 dagen oud was zijn we begonnen met het toevoegen van johannesbroodpitmeel. Echter volgen wij niet de gebruiksaanwijzing van de verpakking omdat we ervaring hebben met onze dochter van 2 jaar. Wij hebben bij Blokker een lepel weegschaal gekocht en meten op de gram af. Voor onze zoon betekend dit dat er per 30cc water en 1 schepje gewone melk 0,2 gram johannesbroodpitmeel door de melk gaat. Dit is voor hem net voldoende om zijn melk binnen te houden. Zijn ontlasting is wat dikker geworden en daardoor waren z’n darmen de eerste dagen iets van slag. Nu gaat dit beter en poept hij bijna dagelijks weer.

4 jaar geleden

Wij zitten met hetzelfde probleem. Ook al meerdere malen naar de huisarts geweest maar die praat niet over reflux. Cb wel maar je kunt er niks aan doen zeggen ze... Wij gebruiken kruidvat reflux voeding en voegen hier nu wat extra johannesbroodpitmeel aan toe. Werkt ook nog niet echt. Ons dochtertje is ook 6 weken en het lijkt alleen maar erger te worden. Ze slaapt ook alleen nog maar op ons. Ik ga morgen de huisarts weer bellen. Ik weet van een kennis dat ze druppels had gekregen soort van maagzuurremmers.

4 jaar geleden

Ik ben bang dat zijn ontlasting dan misschien nog dikker word en hij obstip ...
Nou, eerlijk, ze poepte 4x op een dag, (die hero comfort+ is ook voor betere ontlasting) tot eergisteren. Sindsdien heeft ze moeite met ontlasting. 🤷 Dus tegen spugen en tegen de reflux helpt het heel goed, wat ik al zei ze is stuk rustiger en huilt minder, maar de ontlasting is nu minder. Dus ben nu gestopt met die extra johannesbroodpitmeel. Kijken of ontlasting dan ook weer goed gaat. Tis echt een zoektocht!

4 jaar geleden

Ik ben gestopt met johannesbroodpitmeel. Heel fijn dat ze wat minder spuugde, maar ze was echt zoveel aan het huilen en onrustig en kreeg alleen maar meer darmkrampjes. Begon steeds minder te eten. En dat laatste maakte mij vooral heel veel zorgen. Soms at ze nog maar 45cc en ze is 4150 gram… Nu gestopt, eerste daagjes nog wel darmkrampjes maar dat wordt nu weer steeds minder. Mbt het spugen, probeer ik maar wat meer pauzes in te lassen tijdens het voeden. Gelukkig spuugt ze niet super veel, toevallig vandaag 1x best heftig. Maar ze is nu wel rustiger iig 🙈. Hier kreeg ze juist diarree trouwens ipv dat het dikker werd.

4 jaar geleden

Reactie op Wve

Nou, eerlijk, ze poepte 4x op een dag, (die hero comfort+ is ook voor beter ...
Ik lees net dit in de fb groep, misschien werkt dit dan beter! Ik ga het in ieder geval proberen

4 jaar geleden

Wij zijn weer naar de huisarts geweest en gelukkig werden we wel gehoord dit keer. Hij had de hele dag gehuild en gekrijst en zoveel last , we kregen gelijk een voeding vd apotheek. Mannetje ligt nu rustig te slapen in zijn eigen bedje en lijkt veel minder tot geen last meer te hebben van maagzuur/voeding wat omhoog komt 😊 ik ben benieuwd!