2 Reacties
één jaar geleden
Hi, ik kan erover mee praten helaas. Bij mijn eerste kindje ben ik ook “verkeerd” gehecht. Als in veel te krab en scheef. Hierdoor was penetratie zo pijnlijk. Zelfs na langer dan een half jaar. Uiteindelijk bij de verloskundige geweest en die gaf als tip masseren met perineum oli en als dit niet werkt een herstel operatie. Helaas hielp het masseren niks en ben ik nogmaals bij de verloskundige geweest. Ik was zo bang voor die herstel operatie. De hechting hebben na mijn bevalling al zo lang zeer gedaan en daar kreeg ik een baby voor terug dus helemaal de moeite waard maar die pijn nogmaals ervaren met lege handen en voor niks zag ik echt niet zitten. Wij wilde heel graag een 2de dus hebben we het erop gegokt dat ik bij de 2de weer zou scheuren en dat het zal correct hersteld kon worden. Dat is gelukkig gegaan zoals we hoopte en bij de 2de heb ik ook nooit pijn of last gehad van de toen gezette hechtingen maar ook nooit meer last gehad van het litteken van de vorige. Bij mij dus goed uitgepakt op deze manier. Misschien staat een 2de kindje ook bij jou op de gewenste planning en is z’n herstel operatie overbodig. Het zou je gegund zijn! Hopelijk heb je hier iets aan! Heel veel succes! 🍀