16 Reacties
3 jaar geleden
Mijn zoontje kan in de kinderstoel met verkleiner redelijk rechtop zitten. Ik doe brood een beetje roosteren. Een dun laagje pindakaas erop en snijd het in stukjes van 2 vingers grootte. Dit geef ik aan hem. Hij eet dit zelf op. Wat hij niet zelf eet ga ik ook niet in z'n mond doen. Korsten snijd ik af en geef ik apart. Hier moet ik zeggen dat ik het redelijk spannend vond dus nog maar 1x gedaan heb maar het ging echt super goed!
Door het heel even te roosteren word het ook niet zo'n sompige bal in hun mond en kunnen ze beter 'happen'
3 jaar geleden
Hier probeer ik van alles, zonder smeersel, met smeersel (dun laagje pure pindakaas of boter), gedoopt in boter of juist alleen korsten... ze laat het toe in haar mond maar meer doet ze er niet mee 😅
Blijf het aanbieden maar tot nu toe geen succes dus. Fruit en groente eet ze ook, maar echt minimaal.
Krijg het allemaal nog niet opgebouwd...
3 jaar geleden
Vanaf wanneer hebben jullie dit geïntroduceerd? Ze is nu bijna 6.5 maand. Krijgt bv en eet wat fruit & groente. Maar nog niet echt veel ofzo
3 jaar geleden
Ik probeer het wel eens, maar vind het geen ideaal startvoedsel.
Hij pakt het moeilijk, ook de geroosterde binnenkant met wat boter. Het wordt zo'n plakboel in zn mond waar hij niet echt blij van wordt.
Hoe belangrijk is brood eigenlijk?
Is dat zout en gist eigenlijk wel goed voor ze?
Ik ga weer even terug naar papjes, maisvingers (ook nog geen succes) fruit en groenten denk ik
3 jaar geleden
Reactie op Emvi86
Ik probeer het wel eens, maar vind het geen ideaal startvoedsel.
Hij pakt h ...
Om te leren kauwen... hier werken halve frambozen echt als een speer! Ze vindt het heerlijk, het heeft een beetje structuur dus ze moet wel echt kauwen om het uit elkaar te laten vallen in haar mond maar is ook zacht. Hier zie ik haar mondje echt goed bij werken en hetzelfde moet ze doen bij brood, wat ook minder goed gaat nog. Wie weet heb je er wat aan
3 jaar geleden
Boterhammetje met boter en wat pindakaas gaat er hier goed in. Hij kauwt nu echt al.

3 jaar geleden
Onze zoon is net 7 maanden. Als ik zijn broodje klaarmaak krijgt hij alvast een korst. In het begin was het veel kokhalzen maar dat gaat nu beter.
Broodje met vaak boter en pindakaas. Kleine stukjes, eerst bijna kruimels 🙈
Maar ondertussen al echte stukjes. Gaat steeds beter! Eet nu bijna een heel broodje op. Ik bied hem wel steeds een stukje aan. Zet het niet bij hem. Dan wordt hij indd net een hamster die alles er tegelijkertijd in propt
3 jaar geleden
Reactie op Shyla_
Wauw zo knap. Ik durf nog echt geen grote stukken te geven. Heb al een keer ...
haha ik merkte dat ik op het begin te kleine stukjes gaf, dan ging die er een beetje aan sabbelen en plakte alles aan zijn gehemelte. En dan was die heel veel aan het kokhalzen en allemaal geeuwen deed ie. Ik had een beetje angst voor verslikken, was bang dat hij niet wist hoe hij goed moest slikken. Alleen toen zei iemand tegen mij: weet jij zelf hoe je moet slikken? Jij kan toch ook niet bewust je eten verkeerd doorslikken. Dat gaf mij ineens rust. Ben begonnen met postzegel-grote stukjes brood in zijn wang te geven, dan moet het langs zijn tandenboog en toen begon die vanzelf te kauwen. Nu hapt hij het van een vork en kauwt het echt tot dat hij het kan doorslikken. Geen idee hoor of ik het goed doe , doe ook maar wat. Maar hier hielp het dus 🙂
3 jaar geleden
Ik geef de binnenkant en de korstjes. De binnenkant ten grootte van een tuinboon en de korstjes gewoon half. Hij sabbelt graag op de korstjes en het broos met boter gaat hier super!