18 Reacties
3 jaar geleden
Bij de eerste vakantie (6 maanden oud) hadden we wel een autostoel mee. Hij mocht toen ook gratis mee in het vliegtuig dus daarom namen we hem mee. Afgelopen vakantie naar Turkije (15 maanden oud) zouden we moeten betalen om een autostoel mee te nemen, dus dat hebben we niet gedaan. We hebben hem niet gemist hoor! Gewoon op schoot gehouden en sommige taxibedrijven hebben zelf stoeltjes al achterin liggen. Eventueel een draagzak omdoen nadat je zelf de gordel hebt omgedaan nog een idee?
3 jaar geleden
Reactie op Pastoe
Jeetje heftig dat sommigen baby op de schoot houden. En dat taxibedrijven d ...
Gewoon een kinderstoel meenemen? Dat ding is pokkegroot 😂
3 jaar geleden
Reactie op Pastoe
Jeetje heftig dat sommigen baby op de schoot houden. En dat taxibedrijven d ...
Taxi en bus vallen onder ov en daar mag je je kind bij uitzondering zonder autostoel in vervoeren. En “gewoon een kinderstoel meenemen” is ook makkelijker gezegd dan gedaan 😅.
@ts wij hebben op vakantie dan niet in een taxi gezeten maar wel in zo’n busje en daar ging ze ook op schoot.
3 jaar geleden
Reactie op Pastoe
Dan niet met de taxi gaan op vakantie. Of een kinderstoel kopen/huren op lo ...
Judgemental much🤔
En praktisch gezien. Hoe ga je een kinderstoel kopen op locatie? Neem aan dat ze die niet op het vliegveld verkopen
3 jaar geleden
Reactie op Panda010
Taxi en bus vallen onder ov en daar mag je je kind bij uitzondering zonder ...
Ik lees nu dat het niet in ieder land verplicht is om in een taxi je kind onder de 3 jaar in een autostoeltje te zetten.
https://www.consumentenbond.nl/autostoeltje/buitenland
Ik ken ook een verhaal van kennissen die vastzaten op het vliegveld omdat geen enkele taxichauffeur ze mee wilde nemen met de baby, door het hoge risico. Dat was dan waarschijnlijk in een land waar het verplicht was. Toen zijn ze met het ov moeten gaan.
3 jaar geleden
Judgemental much🤔
En praktisch gezien. Hoe ga je een kinderstoel kopen o ...
Ja, ik zie het gewoon als een te hoog risico. Stel dat er een ongeluk gebeurt, je kindje zat bij je op schoot en houdt er iets aan over. Dan voel je je toch vreselijk schuldig en verantwoordelijk? Taxichauffeurs rijden vaak ook nog eens als gekken.
Praktisch gezien is een autostoeltje kopen ook niet haalbaar denk ik. Wij gingen voordat onze zoon geboren was altijd met de bus naar locatie (Kroatië, een eiland), maar dat kan nu niet meer dus nu huren we een auto met stoeltje. Wel direct veeel duurder maar tis niet anders.
3 jaar geleden
Reactie op Pastoe
Dan niet met de taxi gaan op vakantie. Of een kinderstoel kopen/huren op lo ...
Wij hadden een taxi geregeld met een kinderstoel. Nou, de stoel was veel te groot voor onze 7-maander. Dus ook daar kan je dikke pech mee hebben.
Een andere keer hadden we spontaan een taxi tegengehouden, met Sem op de schoot. Ik voelde me toen veiliger dan met zijn lijfje in die te grote kinderstoel.
3 maanden geleden
Reactie op Pastoe
Ja, ik zie het gewoon als een te hoog risico. Stel dat er een ongeluk gebeu ...
Helemaal mee eens!! De veiligheid van je kindje is immers onbetaalbaar toch❤️
3 maanden geleden
Wij gaan volgende week naar Spanje en hebben bij de transfer (prive taxi) gewoon een autozitje bij geboekt. Het kan namelijk ook voorkomen dat de chauffeur je weigerd zonder zitje omdat hij gewoon weg de verantwoordelijkheid niet wil nemen. Ik neem aan dat als je een taxi besteld dan je dan ook gewoon aan kan geven dat er een autozitje in moet toch?
3 maanden geleden
Helemaal mee eens!! De veiligheid van je kindje is immers onbetaalbaar toch ...
Wij doen het ook niet, alleen ov of huurauto met kinderstoel. Heb vorige keer in Kroatië staan wachten tot een collega het vergeten kinderstoeltje kwam brengen op de afgesproken locatie bij het treinstation, maar toen konden we zelf veilig wegrijden.
Jaar ervoor op vakantie alles met lokaal ov en gondels ook prima te doen.