42 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben een bad zitje waar onze dochter recht op in kan zitten.. ik doe precies het zelfde als jou.. ze heeft de handen vrij en kan lekker met de bad speeltjes spelen ze vind het geweldig ! Lekker schoon en spelen tegelijkertijd! ☺️

3 jaar geleden

Hier altijd in de douchebak (nog een ouderwets wat diepere). Gewoon op d'r billen. Soms alleen, dan zetten we haar neer en pakken de doucheslang en houden die op/bij haar. Soms laten we het douchebakje dan ook een beetje vollopen. Meestal gaat ze tegelijkertijd met m'n man. Die kroelt dan lekker met d'r onder de douche en daarna even met badspeeltjes op d'r billen in de douchebak . En soms ga ik met d'r douchen bij tijd gebrek. Dan zorg ik dat alles klaar ligt, zet de douche aan. Zij ij de bak en ik doe ondertussen gewoon m'n ding onder de douche. (Wel uitkijken uiteraard dan met prikkende douchegel en shampoo etc.)

3 jaar geleden

Wij gebruiken nog steeds de baby bad . Hij vind het geweldig . Speter spat .. die van ons kan al zitten dus we leggen een hydrofiele doek er in en hem er op zo dat die niet uit kan glijden .

3 jaar geleden

Reactie op Alexandralaura

Wij gebruiken nog steeds de baby bad . Hij vind het geweldig . Speter sp ...
Gaat hij dan niet liggen, blijft hij gewoon zitten?

3 jaar geleden

Reactie op anne_b

Gaat hij dan niet liggen, blijft hij gewoon zitten?
Ja hij blijft gewoon zitten .. even wat speelgoed er voor in bad voor hem doen en dan kan ik snel hem wassen en daarna mag fie altijd nog even spelen

3 jaar geleden

Wij douchen meestal maar hier zit ze gewoon zelf in het flexibad als ik alleen ben met de kids. Welliswaar tegelijk met haar zus, maar ze kan er ook prima alleen in zitten. Ik heb het bad in de douchecabine staan (is flink ruim bij ons) en dan douche ik tegelijk met dat de kids in bad zitten.

3 jaar geleden

Reactie op Anoniem10

Wij douchen meestal maar hier zit ze gewoon zelf in het flexibad als ik all ...
Dat lijkt me nou ook ideaal! Onze douche is ook ruim genoeg om het badje in te zetten en zelf te kunnen douchen. Ik ben alleen als de dood dat hij gaat liggen

3 jaar geleden

Hij gaat altijd samen met mij of mijn man. De ene keer in de douche en dan houden we hem gewoon vast. We hebben hier zo'n lange washand voor die je om je hand en arm kan doen. De andere keer lekker samen in bad, wat minder comfortabel voor mij want dan zit ik in een laagje water maar de kleine vind het geweldig en we kunnen samen gezellig spelen. Hij zit dan gewoon zelfstandig, ik heb zo'n antislip mat erin liggen voor de grip.

3 jaar geleden

Reactie op anne_b

Dat lijkt me nou ook ideaal! Onze douche is ook ruim genoeg om het badje in ...
Je zou het eerst een paar keer kunnen oefenen als je zelf niet douchet. Als dat goed gaat dan kan je zelf ook gaan douchen. Hij is altijd gewend te liggen dus hij moet misschien ook even wennen. En je staat er ook direct naast, dus je bent er ook zo bij als er wat gebeurd.

3 jaar geleden

Zodra hij kon zitten badje op de grond in de douche gezet en ernaast gaan zitten! Nu hij groter is en echt gaat staan enzo douchen we samen. (Bijna 1 jaar)

3 jaar geleden

Ik volg mee

3 jaar geleden

Ik heb het inzetje waar ze op lag eruit gehaald en ze zit nu gewoon in het badje (badje in het grote bad en ik zit dan naast het bad). Speelt ze lekker met haar speeltjes. Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat hij gaat liggen hoor. Hij speelt normaal toch ook zittend? En je bent erbij, dus stel dat hij wil gaan liggen, dan merkt hij heel gauw dat dat geen goed idee is! Mijn dochter is door het gedraai tijdens het spelen ook wel eens half kopje onder gegaan, maar ik zit er naast dus dat is geen probleem.

3 jaar geleden

Als mn zoontje van 1 jaar alleen in bad gaat, zet ik hem er zittend in en laat ik het water tot zijn navel vullen. Hy doet weleens zn gezichtje in het water als hy zit en haalt het er weer uit, om te spelen, hy gaat er eigenlyk nooit in liggen dan. Ik blijf er natuurlijk altijd bij, zo vind hy t leuk om te spelen. Als hy in bad gaat met mn zoontje van 2,5 jaar dan zet ik mn zoontje van 1 jaar in een badzitje en mn zoontje van 2,5 zit gewoon los in t bad. Ik vul het water dan tot ongeveer oksel hoogte van mn 1 jarige zoontje, zo zit er lekker veel water in en spelen ze heerlijk. Verlies ze uiteraard nooit sen seconde uit t oog. Soms gaan we ook weleens samen in bad en houd k heb gewoon vast en vul ik t bad helemaal, heerlijk.

3 jaar geleden

Zoontje ligt hier gewoon op zijn buik in een laagje water in bad, vindt hij fantastisch! Hij glijdt het hele bad door, draait zich rond zijn as, grijpt naar zijn speeltjes en spettert er op los.

3 jaar geleden

Waarom ben je zo bang dat hij gaat liggen? Ik doe hier laagje water in het badje en hij kruipt het hele badje door, heel soms gaat hij met zijn gezicht in het water maar komt zelf weer omhoog. Zolang je niet teveel water in het badje doet en je hem in de gaten blijft houden gaat het goed toch?

3 jaar geleden

Als je kleintje zelfstandig kan zitten zou ik gewoon lekker een handdoek of anti slip matje op de grond van de douche doen (of gewoon in bad als je die hebt) je kan de douchekop dan achter je kleintje leggen zodat die zachtjes over het ruggetje van je kleintje straald. Op die manier heb je ook lekker je handjes vrij en het is lekker makkelijk. Er zijn ook simpele zit ringen voor in bad. Wat ook nog kan is met de (ikea) kinderstoel en al gewoon onder de douche zetten. Vooral niet te moeilijk! Als je kindje op de grond in de douche zit kunnen jullie ook mooi samen douchen. Ook handig. Ben je zelf ook meteen gedouched 😉

3 jaar geleden

Ik douche altijd samen met mijn dochter. Gewoon op mijn heup onder de douche, wassen met 1 hand lukt wel. Ik heb een seeppompje gevuld met baby wasgel dus dat krijg ik er met 1 hand uit. Als ik mijn haren was dan zet ik haar op de grond of ik vul een plastic opbergbak met een laagje water en zet haar daar in (we hebben geen bad). Als we klaar zijn met douchen wikkel in haar in een handdoek of in haar badjas en leg ik haar op het aankleedkussen die op de grond ligt. Dan droog ik mezelf af, kleed ik me deels aan en dan droog ik haar af en doe ik haar rompertje en luier aan. Dan til ik haar met aankleedkussen naar de kamer en kleed ik haar verder aan. Ik vind het heel makkelijk zo en ze is het ook al gewend sinds ze een paar maanden oud is. Een voordeel is ook dat ze niet bang wordt voor de douche later. Misschien heb je er wat aan!

3 jaar geleden

Reactie op MW93

Ik douche altijd samen met mijn dochter. Gewoon op mijn heup onder de douch ...
Zeeppompje

3 jaar geleden

Hier ook het flexibath xl en gebruik nog steeds het bijbehorende zitje, ze zit daar nu gewoon recht op, ipv dat ze ligt. Ondertussen speelt ze met speelgoed.