16 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb tot nu toe alleen maar vers fruit gegeven. In het begin echt gepureerd tot glad mengsel en steeds iets grover. Nu geef ik alles in stukjes. Af en toe geef ik wat grotere stukjes zodat ze leert afhappen. Ze krijgt alle soorten fruit: banaan mandarijn sinaasappel mango appel kiwi bramen frambozen bessen druiven kakis etc noem maar op…
3 jaar geleden
Hier krijgt ze alle soorten fruit. Alleen appel krijgt ze nog niet lekker weg. We begonnen met grote stukken geven en nu geven we wat kleinere stukjes. Eerst dus bijv. kiwi in de lengte gesneden, nu kiwi in kleine blokjes. En bij peer bijv. eerst grote stukjes, nu kleinere stukjes. We doen het via Rapley dus inmiddels is ze het al goed gewend om zelfstandig te eten. Lekker oefenen! 💪🏼
3 jaar geleden
Ik prak het nog grotendeels, maar sinds een weekje probeer in ook wel stukjes fruit te geven met een vork. Als hij het met de hand moet pakken deed ie het nog niet in zijn mond maar bleef ie ermee spelen. Nu heeft hij in stukjes al gehad: mandarijn, banaan, kiwi en blauwe bessen. Prakjes van alles.
3 jaar geleden
Wat is er makkelijker aan zakjes fruit dan aan een gewoon stukje fruit?
Snap niet goed wat er niet makkelijk is aan een banaan bijv?
Even in stukjes snijden en klaar…
Verder geef ik peer, mandarijn, mango, appel.
3 jaar geleden
Reactie op kellykellykelly
Ik heb tot nu toe alleen maar vers fruit gegeven. In het begin echt gepuree ...
Ah oke! Ik ben soms bang dat hij er in kan stikken, maar nergens voor nodig dus. Ga ik het morgen dan proberen met mandarijnen
3 jaar geleden
Ah oke! Ik ben soms bang dat hij er in kan stikken, maar nergens voor nodig ...
Hoe doe je dat met ander eten dan?
3 jaar geleden
Ah oke! Ik ben soms bang dat hij er in kan stikken, maar nergens voor nodig ...
Ken je de app Solid Starts? Daarin wordt beschreven hoe je het fruit moet snijden. Ik ben zelf ook altijd bang dat ie erin stikt (dus ik snij het vaak nóg kleiner dan zij zeggen 🤣). Mandarijnen moet je bijv uit het velletje halen. Ik heb ze laatst wel in 't velletje gegeven maar dan overdwars in 4 kleine stukjes gesneden. Dat ging goed.
3 jaar geleden
Reactie op Pastoe
Ken je de app Solid Starts? Daarin wordt beschreven hoe je het fruit moet s ...
Heb ik gehad maar ik gebruikte het niet zo vaak dus verwijderd want het kost geld. Hij krijgt al vanaf 6 maanden bijvoorbeeld reepjes biefstuk maar ik vind fruit toch wel een dingetje - zit vast tussen mn oren🤪
3 jaar geleden
Hier eet ze alles in stukjes, gepureerd was ze al snel klaar mee 😅. Wij geven gewoon alles, net wat we in huis hebben. Appel, peer, mango, kiwi, mandarijn, sinaasappel, banaan, aardbeien, blauwe bessen, etc. Solid starts is inderdaad een goede tip!
Wel oppassen met het nog kleiner snijden; dat kan juist gevaarlijk zijn omdat het dan makkelijker in de keel schiet.
3 jaar geleden
Ik geef bijna altijd vers fruit op kdv krijgt ze sowieso vers fruit en snij het dan in stukken.
Mandarijn en banaan gingen er eerst goed in maar tegenwoordig zit ze in een fase ofzo wil ze het niet meer.
Nu vandaag een lekkere peer 🍐 op dat ging goed.
Knijpfruit alleen als we geen tijd hebben of onderweg maar anders niet
Wij geven alleen geen appel ivm dat het niet zacht is vindt dat zelf nog te spannend
3 jaar geleden
Ik geef bijna altijd vers fruit op kdv krijgt ze sowieso vers fruit en snij ...
Je zou appel kunnen raspen.
Kan ze niet zelf eten maar mijn dochter vind het wel heerlijk!
3 jaar geleden
Reactie op Girl Mom
Oh wat een goed idee zeg, niet aan gedacht. Maar hier hetzelfde, onze meid ...
Ja ben benieuwd! Hier is het wel een groot succes geraspt. Terwijl ze eigenlijk liever alles zelf met de handjes wil pakken. Maar voor appel maakt zij een uitzondering gelukkig🤣