7 Reacties

2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft vorige week 6 dagen lang koorts gehad. Ik ben wel 2x bij de huisarts geweest. Dit was meer omdat hij nog geen twee weken ervoor in het ziekenhuis had gelegen met een combinatie van Corona en het rs virus.
De huisarts gaf aan dat het wel een goede week kan duren. Als ze verkouden zijn heeft de koorts een duidelijke oorzaak en de hoogte geeft niet aan hoe erg het is gaf ze aan.
Belangrijk is dat ze blijven drinken. Goed de plasluiers in de gaten houden en als je het niet vertrouwd, gewoon even de huisarts bellen.
Ze gaf hier ook aan goed paracetamol te blijven geven (maar dit kan er ook mee te maken hebben dat hij kort ervoor zo ziek was geweest).
Sterkte met de kleine en succes. Je kan altijd even de assistente van de huisarts bellen om te overleggen.

2 jaar geleden
Koorts is een natuurlijke reactie van het lichaam. Als hij verder oké lijkt zou ik me nog niet teveel zorgen maken ♥️ en paracetamol zou ik juist niet doen, het lichaam zou het in principe zelf moeten kunnen oplossen

2 jaar geleden
Mijn zoon had 3 maanden geleden zelfs 14 dagen koorts met 3 dagen tussendoor koortsaf. Wij gaven veel paracetamol zodat hij er minder last van had, alleen de laatste keer toen hij weer hoge koorts kreeg een nacht geen paracetamol gegeven omdat het op was, was een terrornacht, maar daarna was het wel over. Dus ik denk ook wel dat paracetamol het beter-worden-proces misschien wel kan vertragen.

2 jaar geleden
Wij hebben hier eeb week lang 40 graden koorts gehad en zo snel als die kwam zo snel was die verdwenen