10 Reacties

3 maanden geleden

Hahah, hoi. Wat leuk om te lezen. Onze zoon wordt eind van de maand 2. Ik heb denk nu een half jaar geleden afgebouwd naar alleen voor de nacht - in omdat hij nu (eindelijk!!) doorslaapt. Daarvoor ook nog snachts idd. We hebben het helemaal ingebouwd in het avondritueel dus hij weet wat hij kan verwachten. Heel soms geef ik sochtends nog wat als hij erom vraagt, denk 3 x per week gemiddeld. En heeeel enkele keer als ik hem niet anders kan troosten. Wij willen/gaan als hij 2 is wel afbouwen.. voor de middagdut overigens, krijgt hij een fles met koeienmelk.

3 maanden geleden

Oh dat klinkt heel fijn! Een stuk minder dan mijn zoontje dus. Nog tips voor het afbouwen van nachtvoedingen? :) Bedankt voor je reactie!

3 maanden geleden

Reactie op R8M

Hahah, hoi. Wat leuk om te lezen. Onze zoon wordt eind van de maand 2. Ik ...
Mijn berichtje van net was als reactie op jouw bericht bedoeld :)

3 maanden geleden

Reactie op Daniëllax

Oh dat klinkt heel fijn! Een stuk minder dan mijn zoontje dus. Nog tips voo ...
Wij hebben voor het doorslapen - en daarmee ook afbouwen nachtvoedingen - een "training" gevolgd die neer komt op: Bij huilen troosten en dan steeds verder de kamer verlaten. Wij zijn toen van borst naar fles gegaan en "mochten" pas troosten dmv fles na minimaal 4 uur na bedtijd. Die fles werd dan steeds verder afgebouwd: steeds minder ml. Nu slaapt hij door. Een zegen! Ben nu bewust knuffelen aan het introduceren en benoemen, zodat straks stoppen minder moeilijk wordt en we ook kunnen knuffelen ipv borst. 🤞

3 maanden geleden

Hier ook een mama die bijna 2 jaar aan het voeden is. Onze zoon wordt namelijk donderdag 2. Sinds een maandje bouwen we de nachtvoedingen af. Omdat ik er echt aan onderdoor ga. De gebroken nachten breken me op. Ondanks samen slapen. Hij kwam nog iedere 2 uur. Dit was onze aanpak. In de eerste fase, bracht ik onze zoon naar bed en dan mocht hij nog drinken in bed. Kwam hij daarna gedurende de nacht, dan werd er geknuffeld. Dat zei ik ook tegen hem. We kunnen knuffelen. Maar geen melk drinken. En ja, dat was heel erg wennen. Want even snel een tiet, was efficiënter. Sinds een goede week pakt mijn partner de nachten, slaap ik apart en dus is er geen melk/tiet. En wordt er in de nacht ook geknuffeld. Voor hij naar bed gaat, mag hij nog even drinken bij mij. En dan brengt mijn partner hem naar bed. Het heeft er toe geleid dat hij vannacht zijn eerste nacht doorsliep. Half 9-6 uur. Na een paar weken volhouden zijn de nachtvoedingen er af. Alleen nog in de ochtend, en voor het slapen. Verder geen gedoe gehad met stuwing oid. Gaat gewoon goed.

3 maanden geleden

Nachtvoedingen had ik met 1 jaar afgebouwd zodat hij zou doorslapen. Nu drinkt hij nog maar 1/2 keer per dag. Meestal als hij z'n broertje ziet drinken. En soms drinkt hij een dagje niet. Ik laat het aan hem over. 😊

3 maanden geleden

Heeeeel veel kan ik je vertellen haha. Hij is net 2 en wilt overdag het liefst de hele dag sabbelen en drinken. 's Nachts ging beter maar door de slaapregessie nu echt weer 3-6x gok ik, ik houd het niet meer bij haha.

3 maanden geleden

Hier ook de twee jaar gehaald 🎉. Hij krijgt alleen ‘s ochtends en ‘s avonds nog. En als hij ziek is wel vaker. En heel incidenteel in de nacht. Maar dat komt gelukkig niet meer vaak voor.

3 maanden geleden

Hier als ze wakker wordt en s avonds voor het slapen gaan. In het weekend soms ook nog voor haar middagslaapje. 's nachts slaapt ze door dus geen nachtvoeding, behalve als ze wat ziekjes is.

15 dagen geleden

Ik ben 10 dagen geleden gestopt. Mijn dochtertje is 2 jaar en (bijna) 3 maanden. Ik gaf denk ik al een halfjaar nog maar 1 borst en alleen in de ochtend.. opzich kon ik nog prima doorgaan want ze vroeg er geen enkel moment verder om maar ik had laatst een longontsteking en merkte door de AB dat ze pijnlijke billetjes/ zure ontlasting kreeg. Toen een paar keer gewone melk in de ochtend gegeven en toen nog een aantal dagen eerst aan de borst maar toen vroeg ze zelf om een flesje gewone melk. Ik dacht nou dan zal dit wellicht het moment ook wel zijn en dan gewoon volledig over op gewone melk. Moet zeggen dat het al lang in mijn hoofd dwarrelde hoe en wanneer en het me vooral emotioneel erg aan het hart ging.. maar toch is het ook wel weer prima zo. ❤️ trots op de dames die het ook zolang volhouden en vooral nog zovaak op een dag! Dat had ik zelf denk ik niet volgehouden.