23 Reacties
3 jaar geleden
Ik geef hem BV voor zijn hapjes omdat melk het eerste jaar de hoofdvoeding blijft.
Water bied ik 2x per dag aan in een beker en inderdaad daar drinkt hij nog niks uit maar dat gaan ze vanzelf onder de knie krijgen.
Wil je echt dat hij meer vocht binnen krijgt kan je ook een 365 graden beker doen met handvaten denk dat dat wel redelijk moet gaan, en die lekken niet :)
3 jaar geleden
Reactie op Rbxx
Met een normale beker…? dat is toch geen doen?
Jawel hoor, hier 6 maanden en drink sinds een paar weken water. Gewoon uit een normaal glas en dat gaat prima. Tuurlijk, ze knoeit wel wat, maar daarom doen we een slabber om. Gaat perfect en inderdaad veel beter voor de mondmotoriek ☺️
3 jaar geleden
Wij gebruiken deze oefenbeker. Door de uitsparing gaat dit best prima. Kleine mini slokjes

3 jaar geleden
Mijn dochter moest eerst wennen aan de structuur van water maar inmiddels na een paar weken drinkt ze graag af en toe wat slokken uit de miracle 360 beker zoals hieronder gepost. Uit een gewone beker ging ook wel met veel knoeien maar dat hoort erbij. Ik vind die miracle cup wel iets handiger dus gebruik die t meest
3 jaar geleden
Reactie op Rbxx
Met een normale beker…? dat is toch geen doen?
Jawel hoor, doen wij ook. Het liep er eerst een beetje langs maar nu neemt hij echt slokjes en probeert het glas/de beker zelf vast te houden. Met een beetje oefenen lukt het wel 😁
3 jaar geleden
Deze heb ik, en het werkt heel goed! Zoon pakt de handvatten met twee handen vast en brengt de beker naar zijn mond terwijl ik ook nog een handvat vast kan pakken zodat het niet helemaal over hem heen komt. Hij krijgt best een paar slokjes binnen zo. Ik heb 'm bij Babydump gekocht.

3 jaar geleden
Wij hebben een drink speen (sippy) van dr Brown gekocht voor op kleine flesje. Dat werkt op zich prima. Komt meer uit, dat moest hij even doorhebben. Verslikt zich soms nog wel als hij grote slok neemt (pas kort bezig).
Soms ook uit een plastic beker, dat gaat nog wel het beste. De drifax oefenbeker hebben we ook, maar die vind ik niet fijn omdat die een afronding heeft en daardoor moeilijker kleine slokjes kan geven. Met een gewone beker zet ik hem aan z’n mondje en ‘giet’ ik er een klein slokje in.
We hebben ook 2 flessen van Pura, zelfde idee met verschillende (drink)spenen.
360 graden beker snapt hij nog niet echt.
3 jaar geleden
Nou hier gewoon uit een tuit beker of uit der fles.. ze drinkt geen water dus ben nu langzaam aan diksap steeds meer aan het verdunnen. Lekker doen waar je gevoel goed bij is en bij mij was dat met dit warme weer lekker een flesje diksap 😌 ze worden vanzelf groot genoeg om uit een normale beker te drinken
3 jaar geleden
Mijn dochter drinkt het liefst uit een gewone beker😅. Sinds ze dat ontdekt heeft, wil ze haar melk ook niet meer graag uit een fles😞.
Heb helaas geen tips voor je… want hier gaat het best goed en ze wordt helemaal wild als ze der beker ziet. Alleen het is toch zo niet te doen met der melk😂
3 jaar geleden
Haha ik moest even hardop lachen om jouw bericht. Hier precies zo hoor, de helft op zijn shirt en een klein deel in zijn mond. Onze koekepeer vindt het geweldig om uit een beker te drinken maar ook om het weer uit te spugen of om het gewoon uit zijn mond te laten lopen. Het is echt even een beetje aftasten hoeveel water hij echt wilt drinken omdat hij dorst heeft en wat hij drinkt om mee te spelen (deddelen zoals mijn moeder dat altijd noemde haha).
Ik vind het voor nu prima, het is zomer dus zijn kleding droogt snel! Mazzeltje.
Het is inderdaad beter om zsm met een normale beker te beginnen, wij hebben gewoon plastic bekers en een afneembaar handvat van d'r brouwn. Die passen zowel om alle flessen als alle bekers etc heen die wij in huis hebben. Ideaal! Ook makkelijk, hoef je geen nieuwe bekers aan te schaffen ofzo. Maar goed, wel dus een normale beker. En het wordt vast snel beter!
Kan je wel vertellen; zo'n rietjesbeker wordt ook door onze kleine koekepeer gebruikt en daar zit hij ook mee te deddelen, lekker water in zijn mond en dan weer door het rietje terug spuwen. Zie je al die vieze stukjes eten drijven enzo.. Bahhh 🙈 geen succes meer. Liever een gewone beker! Zolang het niet vriest vind ik het prima, beetje nattig shirtje.
3 jaar geleden
Ohja, en ik geef soms ook zo'n slab om met zo'n opvangbakje eronder. Dat vangt ook heel veel water op! Daar leg ik dan gewoon een spuugdoekje in en dan overstroomd het ook niet 👍