45 Reacties

één jaar geleden

Ik vind dat jouw kind echt veel eet …..

één jaar geleden

Reactie op Mwdegroot

Ik vind dat jouw kind echt veel eet …..
Ja dat heb ik vaker gehoord

één jaar geleden

Schema hier 07.00 papje 180 met granen 08.00 maisstick 10.00 fruithapje 12.00 1 boterham met beleg 15.00 soepstengel en wat water 16.30-17.00 groente 200 gram 18.30 fles 120+4

één jaar geleden

Reactie op Mwdegroot

Ik vind dat jouw kind echt veel eet …..
Aan deze reactie heeft ze dus helemaal niks. Ze geeft namelijk zelf aan dat ze het ook veel vind maar afbouwen niet lukt. Dus misschien kan je beter met tips komen.

één jaar geleden

Reactie op Mwdegroot

Schema hier 07.00 papje 180 met granen 08.00 maisstick 10.00 fruithapje 12 ...
Ja dat is dus echt een heel ander schema. Maar m'n kindje lijkt minder dan nu niet te accepteren. Het cb zei ook met dit schema zou die heel zwaar moeten wegen maar hij is net boven de 10 kilo uit.. dus dat is gewoon netjes. Ik vind het ook niet erg dat hij zoveel nodig heeft want ik volg zijn tempo en ritme alleen nu heb ik er zoveel werk aan.

één jaar geleden

Reactie op xCriista

Aan deze reactie heeft ze dus helemaal niks. Ze geeft namelijk zelf aan dat ...
Ze heeft het over afbouwen van een fles en ik bepaal zelf wel wat ik zeg. Het valt me op dat haar kind heel veel eet. Heb mijn schema ook gedeeld met haar dus misschien kan je zelf ook tips geven ;)

één jaar geleden

Reactie op Dohsbun

Ja dat is dus echt een heel ander schema. Maar m'n kindje lijkt minder dan ...
Gewoon doen wat die nodig heeft ! Als hij het niet meer nodig heeft geeft die dat vanzelf aan . Dat was hier ook zo. Nooit twijfelen aan jezelf als moeder.

één jaar geleden

Als je de ochtend pap geeft ipv een fles ? En de middag 2 boterhammen ipv 1 . Pap helpt al als goed begin van de dag.

één jaar geleden

Hoi! Het is inderdaad wat veel als je het vergelijkt met de andere babys rond deze leeftijd. Wat me opvalt is dat je relatief grote flessen geeft met weinig vaste voeding. Hier ziet het schema er zo uit. 7.00 bv 8.00 ontbijt (1 boterham) 10 uur fruit met thee 12.00 2 boterhammen +bv 15.00 maiisticks met thee 17.30 avond eten (wat wij ook eten) 19.00 bv Tot 2 weken terug dronk mijn zoontje nog 5 voedingen.ipv de 3 die hij nu doet. Wat ik heb veranderd is dat ik de thee onbeperkt beschikbaar voor hem heb nu, en vaste voeding eerst ben aan gaan bieden daarna de fles pas. Tips die zouden kunnen helpen -Een kleinere speen op de fles. Je hersenen krijgen na 20 min pas het seintje dat je vol zit dus het is goed als een kindje 15/20 min over zijn fles doet. -De fles elke keer een beetje verkleinen kijken wat hij dan doet soms is het gewoon het idee van de warme melk nog. -Meer vaste voeding proberen te geven. In principe is melk tot 1 jaar hoofdvoeding dus als hij zijn lijntje blijft volgen is het prima. Maar omdat je zelf aangeeft er heel de dag mee bezig te zijn, zijn dit misschien wat tips waar je wat aan hebt.

één jaar geleden

Reactie op Mwdegroot

Als je de ochtend pap geeft ipv een fles ? En de middag 2 boterhammen ipv 1 ...
Ja twee boterhammen krijgt die meestal al. Pap pakt die sinds kort niet meer aan. Dat is een gevecht..

één jaar geleden

Reactie op Dohsbun

Ja twee boterhammen krijgt die meestal al. Pap pakt die sinds kort niet mee ...
Ook in een fles dus als papfles?

één jaar geleden

Reactie op Dohsbun

Ja dat is dus echt een heel ander schema. Maar m'n kindje lijkt minder dan ...
Als hij zijn lijntje volgt kan je er dus vanuit gaan dat hij gewoon goed zelf aangeeft wat hij nodig heeft. :) Babys kunnen dat ook heel goed zelf. Je zou dus wel kunnen proberen de voedzame vaste voeding meer aan te kunnen bieden. Dus bijv 2 boterhammen pindakaas ipv 1. Dan hebben ze wel de calorieën en langere verzadiging en waarschijnlijk een minder eet moment.

één jaar geleden

Reactie op Mwdegroot

Ook in een fles dus als papfles?
Ja, hij is er niet weg van.. ik vroeger als baby ook niet dus het verbaast mij eigenlijk niet.

één jaar geleden

Maar ik moet zeggen dat er in mijn familie veel coeliakie (glutenintollerantie heerst). Ik heb zelf een dubbel gen dus ik eet ook heel weinig brood omdat ik een grote kans heb het ook verder te ontwikkelen. Ik geef hem al twee boterhammen maar dit kan ook een reden zijn dat hij de papfles niet aanpakt. Ik merk dat als hij veel brood en graanproducten eet dat hij aan de diarree gaat en buikpijn heeft. Het altijd honger hebben is wel een symptoom van coeliakie dus misschien kan dit het ook zijn.

één jaar geleden

Wij zijn net begonnen met de dag beginnen met een broodje. 6:30: 1 broodje met beleg 7:00 fles van 120 of 150 (we zijn nog aan het puzzelen) Dan gaat ze als we vrij zijn nog weer even op bed (ze dommelt dan wat of speelt) en als we moeten werken naar de opvang. 8:30/900 fruit (halve mango, hele peer of iets vergelijkbaars) en een cracotte Dan is het tijd voor haar eerste dutje Rond 11uur weer wakker; krijgt ze wat water/thee/ranja Rond 12 uur: twee broodjes met beleg. Rond 12;30/13:00 een fles van 150 13:30 weer op bed tot vaak 15:00/15:30 Dan krijgt ze een snack: komkommer/paprika/koekje/cracotte Tegen 16:30 heeft onze dame echt honger en krijgt ze weer iets te knabbelen terwijl wij eten maken. Rond 17uur de warme maaltijd. 18:00 een fles van 180 en soms 210 en dan gaat ze ook al op bed. Ik gok dat je zoon sowieso een extra fles nodig heeft in vergelijking met onze dochter aangezien hij langer wakker is. Voornaamste tip: De middag fles 12:00 vervangen voor twee broodjes en je zou kunnen proberen om de fles van 10uur weg te laten en kijken of hij dan ook gaat slapen. Ik zou dan als dat goed gaat proberen de fles van 17uur weg te laten en op dat moment wat groente om op te knabbelen geven en wat water/thee of wat je kindje ook drinkt erbij aanbieden.

één jaar geleden

8.5 maand 08.00 pap (210melk+pap) 11.00/11.30 1 boterham met vers fruit. 12.30/12.45 fles 180+6 15.00/15.30 maisvinger oid 16.30/17.00 warm eten 18.30 fles 210+7

één jaar geleden

6 / 7 uur flesje 200 cc 9/10 uur papje 11 uur flesje 3 scheppen 90cc en dan slapen 13 uur fruithapje met water 14 / 15uur broodje met water 17 uur groente hapje 20 uur flesje met johannesbroodpitmeel 200 cc en dan slapen 10 maanden oud

één jaar geleden

Ik denk wel dat dit komt omdat hij het gewend is. Jullie zijn hem waarschijnlijk zelf zoveel eten aan gaan bieden omdat het goed voelde, dus hij verwacht dit nu natuurlijk ook. Ik bedoel dit niet rot of lelijk, maar kinderen wennen aan ritmes en wat hun aangeboden wordt. Nu is hij groot zeg je dus mag je hem natuurlijk ook wat extra's geven. Maar ik denk altijd, kijk naar jezelf? Eet je zelf ieder uur? Iedere 2 uur bied je hem iets aan, zijn maag kan niet leeg zijn. Dus het lijkt mij gewenning. Onze kleine gaf ik een tijd lang ook iedere keer een fles als hij in de nacht wakker werd, puur gewenning, want we zijn cold turkey gestopt en na 2 onrustige nachten was het over en sliep hij door. Je zou van 2 fruithappen gewoon 1x fruit kunnen geven. Misschien broodje extra onder de middag. Na zijn warme maaltijd iets van kwark of yoghurt zodat er ook ergens een fles of 2 af kan. Ik zou gewoon proberen steeds iets langer qua tijd er tussen te laten en zo dus bepaalde eet momenten skippen... Onze smurf eet om de 3 a 4 uur iets en eet altijd kleine hoeveelheden dus het is ook niet te vergelijken met jou zoon 🤭.

één jaar geleden

Ik denk dat het ook wel gewoon een grote eter is. Ik ben nu op een speciaal dieet waarbij ik iedere dag een shake , een maaltijdreep en een kleine maaltijd mag en als ik het eet wilt hij het ook.. ook als hij 10 minuten ervoor heeft gegeten.

één jaar geleden

Misschien heeft hij gewoon veel Dorst? Die van mij drinkt echt de hele dag door. Als ze niet drinkt gaat ze ook echt zeuren. Geef je genoeg te drinken tussendoor? Dan heeft hij misschien minder snel behoefte aan een fles melk!