12 Reacties

3 jaar geleden

Hier wisselt het heel erg. Hij zit nu op 2 slaapjes en slaapt vaak de ochtend een 1 tot 1½ uur. En in de middag dan ook weer 1 tot 2 uur. Vaak tussen 9 en half 10 te bed en dan in de middag rond half 2 / 2 uur weer. Wil wel proberen het ochtend slaapje in te korten zodat ze middag tuk langer blijft maar dat is heel lastig want dat is vaak dat ik zelf wat kan doen in huis. Hij is trouwens 10 maanden!

3 jaar geleden

In de ochtend 1 a 2 cyclussen = 40 minuten tot 1,5 uur. In de middag 2 a 3 cyclussen = 1,5 a 2 uur

3 jaar geleden

Me zoontje is nu 11 maanden en die slaapt overdag amper maar 15 min per keer. Tenzij ik erbij ligt dan slaapt hij wel dik 2uur

3 jaar geleden

Niet 😅 Met geluk een keer 15 a 20 min in de auto. Maar snachts gaat hij wel 11 munt. Als we hem laten slapen als het aan hem ligt ook wel 13 tot 13 uur.

3 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt meestal smorgens 2 uur (van 9 tot 11), en ‘s middags dan nog ongeveer 1,5 uur. In totaal dus 3,5 uur. Ik merk dat laatste tijd dat hij smiddags korter gaat slapen dus het begint wel wat te veranderen nu

3 jaar geleden

Die van ons is 9 maand en we volgen haar volledig in d'r behoeften. Ze slaapt 's nachts meestal van 19u/19:30 tot 8u. Tussendoor drinkt ze dan nog zo'n 2x bij me en dan slaapt ze meteen weer door. Ze maakt 's nachts dus aardig wat uurtjes. Overdag slaapt ze wisselend, tegenwoordig wel altijd 2x. Meestal 1x 30 minuten en 1x 1 a 1,5u. Zolang we haar volgen in d'r ritme gaat alles prima en is ze goed te pas. Kan ik vanuit onze ervaring dus wel aanbevelen! 😀

3 jaar geleden

Reactie op Knopje

Die van ons is 9 maand en we volgen haar volledig in d'r behoeften. Ze slaa ...
Ik heb ook heel lang haar ritme gevolgd tot ze ineens 5 keer per nacht wakker werd. Bleek dat ik haar dus overdag veelste lang liet slapen (sochtends 2 uur en smiddags 2.5 uur). Haar dag en nachtritme was daardoor beetje omgedraaid dus toen toch begonnen met slaapschema. Ze slaapt bij mij nu vaak 45-60 min in de ochtend en dan nog 2 uur in de middag

3 jaar geleden

Mijn meisje is 10 maanden en ik volg geen slaapschema ofzo. Ze slaapt overdag 2x en dan meestal 1 à 1,5 uur. Maar soms is ze ook al na 45 min wakker. De ene keer is ze ‘s nachts na 2 uur al moe en doet ze haar 1e slaapje al en de andere keer redt ze het tot 3 uur wakker zijn. Ik volg haar daar gewoon in. Gek genoeg is haar bedtijd ‘s avonds wel altijd tussen 18.00 en 18.30. En dan slaapt ze minimaal klokje rond, maar vaak wel 12,5 à 13 uur.

3 jaar geleden

Bijna 11 maand. Slaapt een uur 's ochtends en smiddags vaak 2 uur. Gaat 1815 alweer naar bed zodat hij er 1830 in ligt. Hij is snel een vroege vogel, maar te laat er in liggen is sowieso vroeg wakker worden. Heeft veel slaap nodig anders best chaggarijnig!

3 jaar geleden

Hier echt een klein slaapkopje maar volgend echt wat zij nodig heeft.. de ene keer 2 keer wat langer en soms zelfs 3 keer maar dan korte slaapjes. Savonds 19.00 tot meestal 06.30

3 jaar geleden

Onze kleine man slaapt nog 2x 2 uur.

3 jaar geleden

Mijn dochter is 11 maanden en slaapt 2x 30 min. Ze heeft in die 11 maanden nog nooit langer dan een uur geslapen. Tenzij ik haar in mijn arm neem dan slaapt ze wel iets langer aan de borst.