18 Reacties
3 jaar geleden
Stomen in de badkamer, luuf op de rug (baby luuf), neusdruppels (zoutoplossing) en pcm daardoor voelt hij zich iets lekkerder
3 jaar geleden
Ik zou het even in de gaten houden. Wij gebruikten paracetamol, Luuf, neusspray en tussikind. Ons zoontje werd alleen nog veel zieker (hoge koorts, heel veel huilen), en blijkt nu het RS virus te hebben.
Er gaan heel veel virussen rond momenteel, als je zoontje zieker wordt of dit houdt lang aan zou ik zeker de huisarts even bellen
3 jaar geleden
Reactie op JusTaTwo
Meteen inhakend in dit topic, welke hoestdrank is voor een kleintje het fij ...
Ik gebruik degene met tijm want andere kunnen nog niet
3 jaar geleden
Op jullie advies de huisarts gebeld... ze zitten de komende dagen vol. Hoe verzin je dit met een baby dat we moeten wachten 🥲
3 jaar geleden
Reactie op anne_b
Nou wat vreemd. Als je het niet vertrouwt gewoon zeggen dat je langs wilt k ...
Gedaan en alsnog dezelfde reactie, dit zal eigenlijk niet mogen in nederland bah
3 jaar geleden
Gedaan en alsnog dezelfde reactie, dit zal eigenlijk niet mogen in nederlan ...
Voor zulke jonge kinderen moeten ze plek maken. Belachelijk. Hier word je als volwassene nog wel eens afgewimpeld maar baby’s en jonge kinderen mogen vrijwel direct komen. Zo hoort het ook! Anders na 17:00 de HAP 😉
3 jaar geleden
Reactie op JusTaTwo
Meteen inhakend in dit topic, welke hoestdrank is voor een kleintje het fij ...
Ik heb altijd die van vsm gebruikt
3 jaar geleden
Wat heb je precies gezegd tegen de assistente?
Ik kijk zelf voordat ik bel altijd even op thuisarts.nl, hier staat altijd een kopje bij; wanneer bellen.
Punten van thuisarts wanneer contact met een arts noodzakelijk is;
Bel direct uw huisarts:
als uw kind benauwd is
als uw kind veel sneller ademt dan normaal (ook als uw kind rustig zit of ligt)
zo snel ademt dat uw kind niet kan drinken (of als uw kind al wat ouder is: maar een paar woorden achter elkaar kan zeggen)
als uw kind sneller ademt en de adem piept
als de huid in de hals en tussen de ribben naar binnen gaat bij het ademen
als de neusvleugels meebewegen bij het ademen
als uw kind af en toe stopt met ademen
als uw kind kwijlt en geluiden maakt bij het ademen
Een schorre ademhaling hoeft niet te betekenen dat je kindje benauwd is. Meestal zit het dan in de bovenste luchtwegen en dat lost op door het hoesten. Voldoet je kindje aan één van bovenstaande punten dan nog een keer bellen en dit aangeven.
Beterschap!
3 jaar geleden
Reactie op Ann0201
Wat heb je precies gezegd tegen de assistente?
Ik kijk zelf voordat ik be ...
Dat hij hangerig is, benauwd en sneller ademt. Lijkt mij genoeg reden om even langs te kunnen gaan🤷♀️
3 jaar geleden
Reactie op Mummalicious
Voor zulke jonge kinderen moeten ze plek maken. Belachelijk. Hier word je a ...
Precies gelukkig is het hap wat makkelijker dus anders bel ik hun vanmiddag.☺️