10 Reacties

4 jaar geleden

Ze zeggen: 150ml/dag x aantal gewicht / door aantal voedingen.. dat zou het gemiddelde zijn dat ze zouden ‘moeten’ drinken per voeding..

4 jaar geleden

Ik zou het even bij het consultatiebureau navragen. Mijn dochter is 4 weken vandaag en heb van de week gevraagd hoe het met kolven werkt. Zij hebben me toen verteld dat een voeding afgekolfde melk 80 cc is

4 jaar geleden

Ik doe dat ook en geef dan per fles wat er op dat voedingsmoment uit 1 borst komt. De ene keer is dat 70 en de andere keer 110 ml. Ze is altijd tevreden daarna.

4 jaar geleden

Ik kolf ook al sinds het begin. Ik bied haar nu meestal 100cc à 110cc Ze is vandaag exact 3 weken ook. Ze drinkt dat wel niet volledig op. Maar 90cc zou te weinig zijn. Ik moet nu ook frequenter kolven om mijn productie op te drijven.

4 jaar geleden

Ik kolf nu ook alles. Maar mij werd verteld dat ik het kon aanvullen met kv. Dus ik kolf zoveel ik kan en vul het dan aan tot 100-110ml. Frustrerend dat er soms zo weinig uitkomt 😔

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is vandaag 1maandje oud en ik kolf uit beide borsten 60cc en bied haar dan 120cc aan en meestal drinkt ze dat ook op

4 jaar geleden

(Gewicht X 150) en dat delen door aantal voedingen. Dus bij bijvoorbeeld 3500gr is dat 3,5 X 150= 525 en dat delen door aantal voedingen per dag.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 4 weken en hij krijgt 120 cc per voeding. Hij zit op 7 voedingen per dag. Is dus meer dan ‘de formule’, maar anders heeft hij niet genoeg. En je kan niet overvoeden met borstvoeding dus gewoon geven wat hij/zij nodig heeft.

4 jaar geleden

Reactie op BabyGirl2022

Ik kolf ook al sinds het begin. Ik bied haar nu meestal 100cc à 110cc Ze is ...
Hoeveel voedingen geef je op 1 dag

4 jaar geleden

Reactie op HuisVolLiefde

Hoeveel voedingen geef je op 1 dag
Ik denk ook 7 voedingen per dag. Maar durf het niet met zekerheid zeggen. Kan ook 6 zijn