42 Reacties

4 jaar geleden

3600 gram ongeveer wij geven 110 per fles.

4 jaar geleden

Ongeveer 3700 gram en wij geven 120cc per fles. Over het algemeen heeft hij het altijd op, soms een bodempje over.

4 jaar geleden

4000 gram 8x 100ml en 3200 8x 90ml

4 jaar geleden

Mijn dochtertje drinkt 8x 70..en weegt nu 3700gr..volgens de berekening..ik ben borstvoeding aan het afbouwen..maar het is zo een gepuzzel..voor en na wegen dronk ze aan de borst tussen de 90 en 125..denk dat ik haar 90 ga aanbieden..ipv 70..

4 jaar geleden

Aantal kilo's aan gewicht x 150 ml en dan delen door aantal flessen. Mijn dochtertje weegt 4700 gram en krijgt 7 flessen dus dan wordt het 4,7 x 150 = 705 ÷ 7 = 100,7 ml per fles

4 jaar geleden

Reactie op MariekeVEe

Aantal kilo's aan gewicht x 150 ml en dan delen door aantal flessen. Mijn ...
Volgens deze formule zou mijn zoontje 80cc per fles moeten krijgen. Allemaal leuk en aardig maar daar doet hij het echt niet op hoor. 😂 Geef hem liever wat meer dan dat ik de hele dag met een hongerig, huilend kindje zit.

4 jaar geleden

Nu 3800 gram en krijgt 120cc+4 sinds een paar dagen. Morgen 4 weken oud.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje woog bij het CJG laatst 3614 kg. 3614×150:7= 77.44 cc Ik maak 90 cc + 3 scheppen voeding, dat wordt uiteindelijk 100cc voeding. De flessen drinkt ze allemaal leeg.

4 jaar geleden

Wat v weegschaal gebruiken jullie v je kleintje?

4 jaar geleden

3 dagen terug woog ze 3850 toen gaven we 80, dag erna 90, net 100 gegeven

4 jaar geleden

Reactie op Ulls

Wat v weegschaal gebruiken jullie v je kleintje?
Alecto bc 20

4 jaar geleden

Reactie op daf89

Ongeveer 3700 gram en wij geven 120cc per fles. Over het algemeen heeft hij ...
Hoeveel flessen geef je per 24uur? Onze dochter drinkt ook meer dan “gemiddeld”. Maar wil ook nog zeker 8 keer per 24uur haar flesje. In nacht laat ze er makkelijk 3 - 4uur tussen, maar overdag komt ze soms na 2uur weer.

4 jaar geleden

Onze man is 4200 en wij geven 110x6. We maken 120 water met 4 scheppen, en meestal giet ik niks weg omdat hij vaak zegt dat het niet genoeg was. Sinds 3 dagen drinkt hij dus 120x6 om de 4 uur (ongeveer)

4 jaar geleden

Reactie op daf89

Volgens deze formule zou mijn zoontje 80cc per fles moeten krijgen. Allemaa ...
Haha ja onze dochter zou dan op 60cc per fles komen, no way dat ze daar mee akkoord gaat 😂. Het bureau gaf aan dat ze te veel kreeg, maar ook dat ze perfect volgens de lijn groeit dus ik trek wel lekker m’n eigen plan 🙈

4 jaar geleden

1 februari is hij voor het laatst gewogen en hij woog 4000 gram. Hij krijgt 120cc en soms zelfs 180cc omdat hij er dan nog niet helemaal mee eens is. Ik geef hem eigenlijk eten wanneer ik merk dat hij honger heeft, wij zelf eten ook als we honger hebben dus vind het sneu om hem te laten wacht OMDAT hij op tijden moet eten en volgens een schema 🥴

4 jaar geleden

Die 150 is het minimum hè , hét maximale is 180x gewicht delen door aantal voedingen. Uit m'n hoofd gezegd mag die 180 vanaf twee of drie weken dan is het maagje daar aan toe.

4 jaar geleden

3900 gram en we geven ongeveer 110 ml (maak 120+4 scheppen en gooi dan weg tot 110 vaak). We hebben lang 90 ml gegeven maar hij had er niet genoeg aan en kwam soms na een uur alweer! Nu red hij het er ruim 3 uur op. Krijgt dus zo’n 7 A 8 flessen per dag

4 jaar geleden

Hoeveel flessen geef je per 24uur? Onze dochter drinkt ook meer dan “gemidd ...
Gemiddeld 7.. Vandaag naar CB. Hopelijk kunnen we over op voer voor hongerige kindjes. 😂

4 jaar geleden

Reactie op daf89

Gemiddeld 7.. Vandaag naar CB. Hopelijk kunnen we over op voer voor hongeri ...
Haha dat zou best fijn zijn😅

4 jaar geleden

Reactie op daf89

Gemiddeld 7.. Vandaag naar CB. Hopelijk kunnen we over op voer voor hongeri ...
Waarom hopelijk? Dit mag je toch zelf beslissen?