38 Reacties
3 jaar geleden
Hier 9 maanden en 6 dagen en drinkt nog 370 ml melk en eet 250 gram pap.
Dat wordt ook gezien als vocht/melk en drinkt nog 300 ml water.
Volgens cb was dit prima
3 jaar geleden
Reactie op 123123
Zeker, besef ik me. Maar ik zie dat m'n dochter goed eet. Daar heb ik wel v ...
Denk dat het voor iedere mama zoeken is naar wat bij hun kindje past, ene eet/drinkt meer dan ander. Ander gewicht, meer/minder vast voedsel.
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eerste-hapjes/voorbeeld-voedingsschema-en-recepten-voor-je-baby.aspx
https://www.24baby.nl/baby/voeding/voedingsschema-baby-9-maanden/
En in boekje van CB staan ook weer voorbeelden voor deze leeftijd.
Er wordt globaal geadviseerd 3 melkvoedingen van 150-max 200ml.
Zo te zien zit je dus helemaal prima 😌
3 jaar geleden
Bijna 9 maanden. Krijgt 2 flessen kunstvoeding van 210+7, is ongeveer 250 melk dus 500ml op een dag.
3 jaar geleden
Hier worstel ik ook mee! Ik geef borstvoeding, mijn zoon is 9 maanden oud. Ik heb altijd afgekolfde flesjes gegeven van 130 ml per keer, en was gewend geraakt aan het ritme van om de 3-4 uur (live en afgekolfd). Dus puntje bij paaltje at hij regelmatig zijn avondeten niet de laatste maand. Ik probeer nu de GroeiGids aan te houden qua schema (voor baby's tussen 8-11 maanden), en dit gaat prima! Zoon lijkt helemaal niet meer melk dan dat nodig te hebben. Ik ga nu ook beginnen met maar 1x per dag kolven ipv 2x, en dan moet ie het maar gewoon doen met die hoeveelheid melk. Af en toe geef ik dan nog wat extra's mee uit de vriezer als er speciale omstandigheden zijn.
3 jaar geleden
530ml kunstvoeding in 3 flessen.
2x 150+5
1× 180+6
Meestal gaat alles op.
Als er iets blijft staan is dat ongeveer 40 a 50cc.
Verder ongeveer 300 a 400ml water of rooibos thee per dag.
9 maanden oud vandaag.
3 jaar geleden
Reactie op S_2021
En hoeveel vaste voeding als ik vragen mag? En zijn gewicht?
2 a 3 broodjes.
Of 2 broodjes en wat yoghurt.
1 a 2 stuks fruit (banaan 1 stuk, kiwi 2, appel of peer 1, pruim 2)
1 koekje of 3 a 4 maisvingers.
170-200gram avond eten.
Soms 200 en nog een stukje stokbrood erbij zoals bij pasta of soep.
Vorige week bij de huisarts gemeten omdat hij ziek was 76cm en met kleding aan en een luier net 1 uur om 9.970gram.
3 jaar geleden
2 a 3 broodjes.
Of 2 broodjes en wat yoghurt.
1 a 2 stuks fruit (banaan 1 ...
Wow wat een goede eter!
Ik hoop dat dat bij ons ook snel komt, eet helaas maximaal halve porties gepureerd fruit/groente, brood = spugen zodra er maar een kruimel achter in z’n keel komt en flessen zijn steeds meer strijd… drinkt sowieso niet meer dan 120cc per fles, laatste dagen soms maar 10-50cc van deel van flessen op. Altijd op de onderlijn gegroeid en ook pas 6.8 kilo met 9 maanden. Hoop zo dat dat beter gaat als we meer vast voedsel erin gaan krijgen 🤞🏻