7 Reacties
7 maanden geleden
Het hoofdbonken is zeker herkenbaar. Onze dochter doet het rondom ontwikkelingen vanaf ongeveer 6 maanden, voor het slapen gaan en in de ochtend in lichte slaap. Vanaf een jaar is het met fases (voor hele grote ontwikkelingen). Ertussenin is het niet. Ze slaapt bij ons in een campingbed met een goed matrasje erin. Wij werden gek en verdrietig (en wakker) van het geluid. Het lijkt haar geen pijn te doen, maar kan me niet voorstellen dat het fijn is. Dit werkt voor ons goed. Verder ontwikkelt onze dochter zich bovengemiddeld goed voor haar leeftijd (als je dat al kan zeggen), en maken wij ons er geen zorgen meer over.
7 maanden geleden
Ik merk dat hij momenteel ook wel wat ontwikkelingen doormaakt, dus ik hoop dat het inderdaad daar mee te maken heeft.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook enerzijds zot kom van dat bonken, maar het doet mij inderdaad ook veel verdriet. Hij heeft er gelukkig geen last van. Dank je wel voor de herkenning!
7 maanden geleden
Reactie op 2CB2
Frannie22: Heb je dit al eens met de dokter besproken? Zo ja, wat zegt hij/ ...
We hebben dit besproken met het consultatiebureau. Zij gaven aan dat het gewoon kan voorkomen bij kinderen. En ook dat het heel snel gerelateerd word met autisme, maar dat je dan ook echt andere verschijnselen ziet. Medisch gezien hebben we niets geprobeerd. We hebben bijvoorbeeld nog nooit een oorontsteking, verkoudheid oid te laat herkend hierdoor. Ze had het wel altijd extra bij haar kiezen en grote doorkomende tanden.
7 maanden geleden
Onze dochter doet dit af en toe, duidelijk als er veel of heftige ontwikkelingen zijn (bijv verhuizing).
Ze is nu wat ouder en heeft door dat het bonken met haar hoofd zeer doet. Ik probeer hoe moeilijk ook daar niet op te reageren zodat ze niet leert dat ik kom als zij dat doet.
En daarnaast vertel ik haar nu dat met haar hoofd auw doet dus dat ze beter met haar handjes kan slaan of met haar voetjes kan stampen om zichzelf te verlossen van de frustratie. Soms komt het aan en soms niet