25 Reacties
5 jaar geleden
Redbull wordt niet voor niets afgeraden tijdens een zwangerschap, ik zou het met je huisarts overleggen! Een half blikje zal niet al te schadelijk zijn qua suikers en cafeïne, misschien een hele ook niet -> maar het is een hardnekkig iets waar je lang last van kan hebben! Heb het zelf ook gehad maar langzaam aan afbouwen van 1 blikje naar half blikje naar 0 en overstappen op een ander drankje wat je lekker vind. Heel veel meer tips heb ik niet, maar ik hoop echt dat je er iets mee kan. Kan me voorstellen hoe vervelend de situatie is.
5 jaar geleden
Ik heb gelezen dat je max 1 blikje per dag mag drinken tijdens je zwangerschap. Ik drink af en toe ook eens een blikje, maar dit is meestal maar 1 x in de week
5 jaar geleden
Ik had zelf ook een redelijke redbull verslaving met 2 tot 4 blikjes per dag en ben daar direct mee gestopt. Nu drink ik zelf maximaal een half liter flesje cola zero per dag en dat is in principe voor mij prima vervanging.
Het kan gister ook tussen je oren gezeten hebben omdat je het zag als een oplossing, waardoor het daadwerkelijk hielp. Een beetje placebo effect. Dus wanneer je kan zou ik redbull echt afhouden. Zeker in ons geval als dit een verslaving is geweest.
Ik denk zeker als je gewend bent veel redbull te drinken, dat het belangrijk is om jezelf aan te leren voldoende water/thee te drinken. Dit helpt bij mij voor de hoofdpijn. Water dronk ik veel te weinig, maar het kan dat dat bij jou niet aan de orde is natuuelijk.
5 jaar geleden
Ik heb gelezen dat je max 1 blikje per dag mag drinken tijdens je zwangersc ...
Ja dit heb ik ook gelezen, op het voedingscentrum staat 2 zelfs maar dat is niet nodig, al is het maar dat een half of 1 wat ik evt zou kunnen afbouwen
5 jaar geleden
Reactie op babycoming
Redbull wordt niet voor niets afgeraden tijdens een zwangerschap, ik zou he ...
Had je afgebouwd voor of in de zwangerschap?
5 jaar geleden
Reactie op Fenna1808
Hey wat vervelend voor je! Ik had ook een verslaving en ik dronk 12 blikjes ...
12 😮 zooo dat is wel echt veel haha
5 jaar geleden
Reactie op Babynummer2-2024
Had je afgebouwd voor of in de zwangerschap?
In desbetreffende zwangerschap, ik kwam er achter ( ik was een stuk jonger, zwanger dmv verkrachting op jonge leeftijd dus niet al te verantwoordelijk ) en ik wilde gaan minderen. Ik dronk 2 weken lang 2 blikjes per dag en toen een blikje per dag na twee weken, daarna merkte ik dat die overstap best moeilijk was. Ik had symptomen als zweterige handjes, onrustig en indd hoofdpijn wat jij zegt. Daarna nadat ik geen klachten meer had met 1 blikje een halve gaan drinken of een paar slokjes en gewacht tot de symptomen minder werden. En daarna overgestapt op smoothies. Ik snap hoe moeilijk het kan zijn: het enige wat mij hielp bij de symptomen was veel bedrust, want de zwangerschap zelf trok al mijn energie weg ( ookal is dat moeilijk met onrustigheid ) als je niet stil kan zitten zou ik kleine stukjes gaan wandelen ( MET ZONNEBRIL OP BUITEN!!! Ik kreeg echttt super erge hoofdpijn als ik teveel in de zon keek van die hoofdpijn ) hoop dat ik je hiermee geholpen heb als je meer tips nodig hebt dan zeg maar z
5 jaar geleden
Een vriendin van mij had jaren geleden hetzelfde voor. Zij mocht toen van haar gynaecoloog niet van de ene op de andere dag stoppen maar eerst drastisch minder en blijven afbouwen. Ik zou naar max 1 blikje gaan per dag, dan een halfje, dan een kwartje. Ik minder nu zo met cola. Geen fles meer maar een halve en hopelijk binnenkort 1/4 de fles....bij zoontje volledige zwangerschap cola zero gedronken (met bruis uit) omdat water er uitkwam.
5 jaar geleden
Reactie op babycoming
In desbetreffende zwangerschap, ik kwam er achter ( ik was een stuk jonger, ...
Oh god wat een situatie 😢 ja inderdaad denk dat afbouwen misschien een optie is, ben van 3/4 naar 0 gegaan en toen begon het, en als ik nu al is het maar 1 of een halve neem ben ik wel hoofdpijnvrij, gelukkig heb ik de andere symptomen die je noemt niet, al merk ik wel als ik nu redbull drink ik het na al die weken nieteens meer lekker vindt, is gewoon echt puur om de dag door te komen zonder hoofdpijn, ben verder ook niet energieloos dan en heb nergens verder last van, alleen als ik dus hele dag koppijn heb dan kom ik de bank niet af, zo vervelend… en kan me voorstellen dat 6 paracetamollen op een dag ook niet top zijn voor de baby.. dankjewel voor de tips 😘
5 jaar geleden
Reactie op Eefjecl
Een vriendin van mij had jaren geleden hetzelfde voor. Zij mocht toen van h ...
Ja ik heb inderdaad ook gelezen achteraf toen de klachten begonnen die niet te plaatsen vielen, dat als je dus per direct stopt zoals ik deed je deze ellende dus kan krijgen, ja inderdaad denk dat ik het zo ga proberen al is het maar paar kleine slokjes naar niks, want elke dag hoofdpijn en paracetamollen slikken is ook niet gezond denk ik
5 jaar geleden
Reactie op Fenna1808
Redbull was het enige wat ik dronk 😅 als ik nu alleen de geur al ruik ga i ...
Ja ik moet zegge, ik vind t nu ook echt niet lekker het is dat ik dan de dag doorkom zonder hoofdpijn maar die paar slokjes, bah. Raar hoe dat kan he
5 jaar geleden
Ik heb veel energy drinks gedronken tijdens mijn studie periode. Het werkte erg verslavend dus toen ik stopte kreeg ik last van veel hoofdpijn. Het heeft even geduurd voordat ik daar vanaf was.
Ik zou de hoofdpijn zien als een afkick symptoom en niet opnieuw beginnen met red bull. Dit soort drankjes zijn gewoon troep en je kindje krijgt dat ook mee.
5 jaar geleden
Reactie op Babynummer2-2024
Oh god wat een situatie 😢 ja inderdaad denk dat afbouwen misschien een opt ...
Heb je ook helemaal gelijk in! Je komt er wel, je bent al goed bezig door niet teveel ervan te drinken en het puur te drinken om de symptomen weg te krijgen. Die paracetamol heb je ook gelijk in
5 jaar geleden
Reactie op babycoming
Heb je ook helemaal gelijk in! Je komt er wel, je bent al goed bezig door n ...
Ja net als nu heb ik 3 slokjes op en voel de hoofdpijn wegtrekken, dan gooi ik de rest ook gewoon weg. Ja het is allemaal wat wat je dr gratis bij krijgt maarja, we weten waar we het voor doen zegmaar haha
5 jaar geleden
Op de app zwangerhap van het voedingscentrum staat dat je 1 blikje per dag mag drinken, ik heb dit tijdens mijn vorige zwangerschap op het einde ook gedaan, niks aan de hand staat er niet voor niks op,
5 jaar geleden
Reactie op Happy-baby
Op de app zwangerhap van het voedingscentrum staat dat je 1 blikje per dag ...
Klopt had ik ook gezien, maar hoe meer je googled hoe meer verschillende verhalen, dus vandaar
5 jaar geleden
Ik heb veel energy drinks gedronken tijdens mijn studie periode. Het werkte ...
Helemaal mee eens!
5 jaar geleden
Je mag een bepaald aantal cafeïne per dag hebben. Als je daar niet overheen zit en een blikje red bull valt nog binnen de hoeveelheid cafeïne dan kan het geen kwaad om het te nemen. Als je verder maar geen cafeïne meer binnen krijgt. Ik drink bijvoorbeeld wel eens cola, maar dat compenseer ik dan weer met water etc. 😃