13 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb een stuk van de kamer afgezet met een veiligheidshek, toevallig hadden wij een uitbouw aan de woonkamer van 3x3meter. Dus daar een hek voor gezet en speelhoekje van gemaakt. Genoeg ruimte om rond te bewegen en ik weet dat mijn dochter veilig is. En als ik wel goed kan opletten dan bij mij in de buurt gewoon 'los'. Geen idee hoe dit op de lange termijn gaat werken maar voor nu een fijne oplossing. Wij hebben niet veel gevaarlijke spullen maar 2 honden en ik wil ze graag apart kunnen houden 😊
3 jaar geleden
Veeel opletten en uh uh roepen 🤪. Nee gekkigheid. Nou nee eigenlijk is dat wel waar 😅 maar daarnaast; op een stenen punt hebben we zo’n hoek strip geplakt. Ik let op onze lage salon tafel op dat ik kopjes enz in het midden zet ipv aan de rand. Lades laat ik vooralsnog voor wat het is, ga ze wel even extra opruimen (mooie stok achter de deur nu). Maar wij halen niet alles wat evt “gevaar” zou kunnen opleveren weg. We willen eerst proberen om te kijken hoe het gaat met opletten en nee zeggen.. en ook niet teveel aandacht geven aan dingen waarvan ik liever niet heb dat ze er aan komt. Misschien kom ik hier over een paar weken of maanden dus wel op terug 😂 maar zo pakken wij het voorlopig even aan.
Oh trouwens: op de echt gevaarlijke kastjes (gootsteenkast met schoonmaakmiddelen bijv) wil ik denk ik zo’n kinderslot met een magneetje plaatsen. Leek mij tot noch toe het meest efficiënt.
3 jaar geleden
Wij hebben nog weinig echt babyproof gemaakt (behalve traphekjes).
Wij kijken het eigenlijk een beetje aan en als hij bijvoorbeeld vaak ergens aanzit wat hij beter niet kan doen, dan doen wij daar iets mee.
Maar vooral proberen te leren dat hij aan sommige dingen niet mag zitten🤭
3 jaar geleden
Hier ook veel nee zeggen en corrigeren. Hebben wel een heleboel omgebouwd. Zo hebben we 1 open kast waar de kleine wel alles uit kan en mag pakken. Daar staat zijn speelgoed. Onze spullen zitten vooral in dichte lades. De tieranteintjes of hoe je t noemt hebben we hoog gezet of opgeruimd. Her en der nog wat kleine dingen maar die proberen we hem te leren .. 🤭
3 jaar geleden
Wij hebben alleen een traphekje voor naar beneden en de stopcontacten dat was het. Ligt een beetje aan je kind. De oudste is nooit de kasten ofzo in gegaan dus was niet nodig om daar een kinderslot op te doen. Bij de jongste moeten we dat nog zien, dan alleen zou ik waar de schoonmaakmiddelen staan beveiligen of ergens anders neer zetten.
3 jaar geleden
Hier ook bezig met deze uitdaging.
We hebben al een tijdje een grondbox (2x2m) maar hij wil daar natuurlijk niet meer zitten en op ontdekkingstocht en bij ons komen kroelen nu hij heel beweeglijk is.
Nu dus de helft van de woonkamer zo aan het inrichten dat je in ieder geval beetje rustig kunt blijven zitten met hem zonder de hele tijd te stressen haha.
Planten buiten bereik gezet, losstaand scherm weg enz.
Moet ook nog stopcontact- en hoekbeschermers kopen. Hij pakt al alles waar hij bij kan, maar bij de Blokker zijn ze steeds uitverkocht.
Heb nu maar tijdelijk een stoel tegen de hoekrand geparkeerd van de lage tafel want die is heel puntig. Snel ergens anders gaan zoeken.
Heb ook een futon ( soort matras) op de grond tegen verwarming aangelegd om samen op te zitten. Net als bij hem in de grondbox gaan zitten, vindt hij dat superfijn. Hij komt knuffelen en brabbelen en kruipt er dan weer vandoor. Dat is heel gezellig! We lopen ook nooit op schoenen binnen dat scheelt, anders zou ik ook vaak de vloer gaan dweilen.
Obstakels om tegen aan te staan of overheen te klauteren zijn leuk om meer te zetten. Ik heb er wel lol in om het naast veilig ook leuk te maken en te zien wat ons aapje van net 9 maanden al kan en wil ontdekken. Een deel van speelgoed en boeken wil ik nog op een bereikbare plek zetten ook (maar niet alles tegelijk)
3 jaar geleden
Onze stopcontacten waren cosmetisch aan vervanging toe, we hebben er stopcontacten op gezet met al kinderbeveiliging. De salontafel had hoekjes gekregen maar die zijn er allemaal al afgepulkt haha, ik ben bang dat dit alleen langer werkt met boren.
Kasjes kijken we even aan; die hebben nu het minst interesse. Traphekje boven hebben we al, maar moet nu ook bij de trappen naar boven toe komen. De tussendeur gaat voor de isolatie altijd al dicht, voorkomt ook vingerpijn. Vaatwasser hoeft maar open te gaan en er komt eentje aangestoven dus dat is een mooie slaap taak.
3 jaar geleden
De plant mist nu een paar blaadjes maar inmiddels weet hij dat het niet mag. Zodra ik nee zeg is hij erg onder de indruk en stopt hij meteen. De oudste luisterde ook goed.
Wel de stopcontacten beveiligd en de keukenkastjes met schoonmaakmiddelen ook. En traphekjes boven en beneden. Dit hadden we nog van de oudste.
Ik vind het vooral ingewikkeld met de Lego en playmobil van z’n broer. Die moet ook gewoon kunnen spelen maar dat vind ik wel spannend.
3 jaar geleden
Reactie op ynskje
De plant mist nu een paar blaadjes maar inmiddels weet hij dat het niet mag ...
Ja dat is best ingewikkeld he! Ik heb allemaal plastic bakken met de “doe” werkjes erin gemaakt: lego, strijkkralen, klei. Die kunnen dan mee naar de hoge tafel om daar op te spelen. Is even wennen, maar werkt hopelijk wel. En de “grabbelton” prieldingetjes zijn naar haar eigen kamer.
3 jaar geleden
Reactie op Babybruin
Ja dat is best ingewikkeld he! Ik heb allemaal plastic bakken met de “doe” ...
Hij speelt graag aan tafel dus speelt gelukkig weinig op de grond met klein spul. Maar er valt zo vaak iets en dan verdwijnt net achter het gordijn of onder de kast uit het zicht. Maar die kleine handjes komen overal 🙈.
3 jaar geleden
Wij hebben een trap hek boven geplaats beneden zit een deur.
Wij hebben de stop contacten dicht gedaan.
En verder is het nee en dan maar voelen.
Zijn vingers hebben nu 2x tussen de boxlade gezetten.
Daar blijft hij nu ver vandaan.
Onder de tafel liggen zijn boekjes.
De kast lades gaan te zwaar met echt hout dus daar hoeven we niets aan te doen.
Schoonmaakspul kan hij niet bij in de trapkast.
Tafels zijn rond.
En kabels liggen door de plint.
Denk dat wij onbewust al een erg kidsproof huis hadden.
3 jaar geleden
Wij moeten nu gaan beginnen met babyproof maken, de grondbox is mevrouw op uitgekeken. Heb alleen heel veel planten met name ook grote op tafeltjes, allemaal super wankel natuurlijk, ga nu de meeste planten maar weg doen. Onze salontafel met veel scherpe hoeken wordt tijdelijk vervangen voor een ovaal model zonder hoeken.