14 Reacties

4 jaar geleden

Dat is over het algemeen gebruikelijk voor hydrofiel stof. Soms staat er zelfs op het waslabel dat de stof circa 10% kan krimpen. Je zult zien dat als je ze aan de waslijn laat drogen ipv in de droger dat ze weer de juiste grootte hebben.

4 jaar geleden

Ik heb die ook en heb ze op 30 graden gewassen en niet in de droger gedaan, zijn daardoor dus niet gekrompen.

4 jaar geleden

Ow echt.. maargoed dat ik dit dan dus optijd lees 🙈 maja wss gaan ze uiteindelijk toch de droger in.. w was nt worden anders wss van die harde doeken

4 jaar geleden

Op de site van babystofjes staat als waarschuwing dat hydrofiele stof wel 10 tot 15% kan krimpen. Misschien zijn die van Liewood voorgewassen.

4 jaar geleden

Ik heb diverse hydrofiele doeken die na X keer wassen niet meer vierkant maar rechthoekige zijn geworden. Misschien helpt strijken of drogen over andere richting ook nog wel wat. Ik was het regelmatig op 60 graden. Dat moeten ze aankunnen, vind ik :p

4 jaar geleden

Reactie op JTW

Op de site van babystofjes staat als waarschuwing dat hydrofiele stof wel 1 ...
Ze zijn 30% gekrompen, dat vind ik wel erg veel :(

4 jaar geleden

Ik heb deze ook maar heb ze niet laten drogen in de droogkast …

4 jaar geleden

Hydrofiele doeken krimpen altijd in de droger, door ze te strijken worden ze weer groter. Het is niet echt gekrompen, meer dat de stof is opgekropt. Ik was de hydrofiele doeken en laat ze dan aan de lucht drogen. Daarna strijken, daar worden ze ook weer zacht van.

4 jaar geleden

Wat zegt de HEMA klantenservice ervan?

4 jaar geleden

Reactie op Wensmama81

Ze zijn 30% gekrompen, dat vind ik wel erg veel :(
Dat is wel heel veel inderdaad

4 jaar geleden

Reactie op Juul88

Hydrofiele doeken krimpen altijd in de droger, door ze te strijken worden z ...
Ik heb ze nog eens uitgespoeld en gewoon laten drogen. Zijn nu weer goed (heel klein beetje kleiner maar). Dank voor de tip!

4 jaar geleden

Reactie op Saskua

Wat zegt de HEMA klantenservice ervan?
Heb ze nog eens gespoeld en gewoon laten drogen, nu weer goed gelukkig.

4 jaar geleden

Droger is volgens mij niet handig met zulke doeken

4 jaar geleden

Ik heb ze vandaag gewassen en in de droger maar ze waren volgens mij niet abnormaal gekrompen... zagen er nog mooi uit..