Hai, heeft iemand toevallig ook deze hydrofiele doeken van de Hema? Ze hadden deze tijdelijk en ze zijn wat zachter en dikker dan de standaard doeken. Ik heb ze volgens waslabel gewassen en gedroogd in de droger, maar nu zijn ze 20cm gekrompen :(. Heeft nog iemand dit gehad? Die van Liewood zijn niet gekrompen.
Dat is over het algemeen gebruikelijk voor hydrofiel stof. Soms staat er zelfs op het waslabel dat de stof circa 10% kan krimpen. Je zult zien dat als je ze aan de waslijn laat drogen ipv in de droger dat ze weer de juiste grootte hebben.
Ik heb diverse hydrofiele doeken die na X keer wassen niet meer vierkant maar rechthoekige zijn geworden. Misschien helpt strijken of drogen over andere richting ook nog wel wat. Ik was het regelmatig op 60 graden. Dat moeten ze aankunnen, vind ik :p
Hydrofiele doeken krimpen altijd in de droger, door ze te strijken worden ze weer groter. Het is niet echt gekrompen, meer dat de stof is opgekropt. Ik was de hydrofiele doeken en laat ze dan aan de lucht drogen. Daarna strijken, daar worden ze ook weer zacht van.