8 Reacties

4 jaar geleden

Dat zijn de hormonen en het moederinstinct. Slaapt je baby op dezelfde kamer? Je zou een keer kunnen proberen om je baby op een andere kamer te laten slapen. Dan hoor je niet elk geluidje van je baby.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 6 weken nu en ik heb hetzelfde probleem! Ik slaap ook niet of nauwelijks, ook al slaapt de baby prima. Overdag slaapt hij vaak op mij maar als een slaapje in de wieg wel een keer lukt kan ik ook niet ontspannen.. nachten lig ik vaak wakker. Kom bij de huisarts en praktijkondersteuner nog niet verder helaas. Ik ga nu zelf proberen of yoga/meditatie me kan helpen beter te leren ontspannen en wat meer los te laten. Ik slaap overigens ook met oordopjes in en sinds dit weekend slaapt hij op zijn eigen kamer. Merk nog geen verschil maar misschien is dit ook even weer wennen..

4 jaar geleden

Misschien stom, maar voor jezelf White noise aanzetten? Een achtergrond muziekje? Iets wat afleidt van de geluiden van je baby.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar. Wij hebben om deze reden toch vrij vlot besloten om de kleine in eigen kamer te zetten met babyfoon bij ons bed. Dat hielp al wel enorm. Bij mij is t helaas wel misgegaan doordat ik alsnog veeeels te weinig sliep doordat ik ook mega alert was en de hele dag “aan” stond. Ook pittige bevalling gehad, ook hele zware kraamweek. Geen tijd gehad om alles te verwerken, en daar ben ik nu van onderuit gegaan. Dus als het even kan: pak die momentjes voor jezelf, probeer jezelf weer naar de ontspanning toe te krijgen, verwerk (indien nodig) je bevalling etc. Ik zeg zeker niet dat het anders fout gaat hoor, maar wil dit toch graag mee geven als tip omdat ik je verhaal heel erg herken en ik er zelf niets mee heb gedaan.

4 jaar geleden

Ik heb het ook! Mijn zoontje is ook 6 weken. Ik durf het nog niet aan hem op zijn eigen kamer te leggen. Ik ben bang dat ik dan heen en weer ga lopen. Dan nog liever even bij me. Ik oefen overdag: hij ligt in de middag in zijn wieg en ik blijf beneden met babyfoon. In de nacht oefen ik met mijn vriend: ik houd mijn vriend vast en probeer me daarop te focussen i.p.v. het letten op alle geluiden . Maar het blijft lastig, we proberen het stap voor stap. Sterkte!

4 jaar geleden

Reactie op Lovecoby

Dat zijn de hormonen en het moederinstinct. Slaapt je baby op dezelfde kam ...
Jaa ik vermoed ook de hormonen en het instinct… echt heavy hoop dat het verandert.. De baby slaapt in een andere kamer al vanaf de kraamweek. Wilde haar naast me maar dat ging niet omdat ik amper mn bed uitkon komen.

4 jaar geleden

Reactie op Herfstblaadje444

Heel herkenbaar. Wij hebben om deze reden toch vrij vlot besloten om de kle ...
Ja dankje voor je verhaal ik probeer er ook op tijd bij te zijn, ben al bij de huisarts geweest en ga morgen mn verhaal doen bij het eindgesprek met gynaecoloog. De zware bevalling 5 dagen ziekenhuis en idd ook de korte kraamweek heeft er behoorlijk ingehakt. Ik heb nu rustmakers gekregen van de huisarts en zal zeker je tips ook meenemen thanks. Wordt je geholpen nu je onderuit bent gegaan? Welke hulp krijg je?

4 jaar geleden

Reactie op Irener

Mijn zoontje is ook 6 weken nu en ik heb hetzelfde probleem! Ik slaap ook n ...
Ja dat zal even wennen zijn maar goed dat je het probeert en doet. Ik heb het al vanaf het begin dat ze al op haar kamer slaapt. Ik denk dat onze hormonen overuren maken dat we zo alert blijven. Zo jammer want het maakt je vermoeider dan nodig is.