Wie van de moeders weet raad of herkent dit. Mijn zoontje van ruim 2,5 jaar oud doet de laatste dagen hysterisch bij het naar bed gaan, het hele ritueel is prima maar zodra hij in bed gaat vliegt hij het hele bed door met gillen, huilen, alles. Nu 2 keer niet geslapen overdag en vanmiddag echt wel moe maar ook weer eerst brullen en boos. Ik heb het genegeerd en hij is toch snel gaan slapen maar ben die strijd zo zat. Het is bij alles “hoeft niet”. Ik leg hem gewoon elke middag wel in bed zodat hij wel de kans krijgt om te slapen maar de afgelopen 2 dagen heeft ie dus (na een strijd en een hoop hysterie) liggen chillen zonder te slapen. Ik merk dat we dus een beetje het middagslaapje gaan laten vervallen maar definitief is geen optie want na 2 dagen is die toch echt wel moe.
Hoe pakken jullie dit aan? En herkent iemand dit? Ik vind het belangrijk dat hij zijn rust krijgt en hij is van zichzelf best druk dus hij gunt zichzelf geen rust als ik hem niet in bed leg ‘s middags. Wij gaan morgen met vakantie, ik heb daar op deze manier nog niet heel veel zin in. Het is ook nog een andere omgeving erbij dus ben bang dat dit extra strijd gaat opleveren…