44 Reacties

3 jaar geleden

Ps. Dat witte is zinkpoeder..

3 jaar geleden

Aaaah jeetje wat sneu krijgt ze tandjes...... Wij hebben sudo crème als tip gekregen maar bij mij zoontje waren de billetjes niet zo kapot als op de foto......

3 jaar geleden

Sudo creme of zinkzalf en knip een hydrofiele luier kapot er doe dit tussen de billen en luier zodat er er geen huid op huid of huid op luier contact is. Mijn zus werkt in de zorg en gaf me dit als tip.

3 jaar geleden

Misschien dat baby bepanthen helpt. Vond dat zelf fijner en sneller werken bij m’n zoontje als hij uitslag had.

3 jaar geleden

Agh wat zielig is dit. Wij hadden dit iets minder erg maar wel heftig bij onze dochter een paar weken terug. Toen hebben we levertraanzalf erop gedaan, doordat het dik is doet ontlasting minder pijn en de levertraan helpt het genezen. Hier was het na paar dagen over en af en toe paracetamol gegeven tegen de pijn. Veel sterkte ♡

3 jaar geleden

Ahhhhh jeetje zeg, wat zielig!! Onze dochter heeft ook de billen flink kapot, maar niet zo erg als jullie meisje. Hier krijgt ze 2 tandjes.. Wat bij ons wel goed werkt is; een havermout badje (havermout blijkt ontstekingsremmende werking te hebben), billen goed insmeren met kokosolie en vaker de luier verschonen. Misschien heb je er wat aan. Anders gewoon de huistarts weer bellen... Succes en beterschap voor de kleine!

3 jaar geleden

Aaah wat zielig zeg!!! Écht n gouden tip zou ik zeggen: zvm luier uit!!! Dan maar de vloer tig keer boenen en die mat uitwassen, maar aan de lucht zal het t beste genezen... succes

3 jaar geleden

Ik werk in de zorg en als we daar open plekken hebben doen we scheur linnen ertussen, kan je halen bij apotheek. En anders een kussensloop kapot knippen. Verder smeren met zinkzalf. Maar als het gaat ontsteken zou ik nogmaals huisarts bellen!

3 jaar geleden

Jeetje, ik kijk hier nooit meer maar, ik schrik hier echt van. Dit is niet normaal hoor…. Meteen terug naar de huisarts. Volg je moedergevoel. Veel sterkte!

3 jaar geleden

O wat heftig. Terug naar de huisarts. Omdat het open is goed luchten en veel zonder luier laten. Ik weet niet wat je nu zou kunnen smeren. Schuurlinnen wat al gezegd is en verder doen wat de huisarts zegt. Alleen wel iets anders dan de crème ivm erger worden.

3 jaar geleden

Ja, terug naar de huisarts. Dit kan zo niet, wat mega zielig! Wellicht kan hij een hormoonzalf voorschrijven. Wat je evt bij de etos nog zou kunnen kopen is Proshield. Dat helpt hier heel goed, maar de billen zijn hier nog nooit zo stuk geweest.

3 jaar geleden

Zinkolie van Dr Swaab! Hebben wij als tip gekregen van de kinderarts. En echt ik vind het fantastisch! Doordat het van olie is kan de huid goed ademen. Het kost zo'n 10 euro voor een potje maar je doet er heel lang mee! Binnen 3 dagen is de luieruitslag dan weg!

3 jaar geleden

Mijn kindjes hebben dit gelukkig nooit zo gehad. Ik heb wel eens gehoord dat Maïzena in de luier strooien ook goed helpt. Maar heb hier zelf geen ervaring mee.

3 jaar geleden

Wij kregen ook een zalf van de dokter die het erger maakte. Toen teruggegaan en een andere zalf gekregen. Dat was een hormoonzalf. Toen het droger werd bepanthen gesmeerd. En idd gelucht.. Sterkte! Hoop dat het snel over is!!!

3 jaar geleden

Wat erg 😭..! Heel veel sterkte ermee. Ik zou ook veel lekker met de blote billetjes laten liggen, kruipen, en dan niks erop (droog). Alleen lastig dat 't nu winter is. Maar binnen kun je 't soms ff proberen. Luchten doet veel goed!!

3 jaar geleden

Ik zou toch even terug gaan naar de huisarts. Misschien is er een schimmel bij gekomen wat het nog beroerder maakt. Zie ik in de zorg ook vaak gebeuren. Wij gebruiken voor de kapotte huid Aldanex. Sudo oid zal niet werken aangezien dat niet pakt op de open huid.

3 jaar geleden

Hier helaas regelmatig zulke kapotte billen gehad. Onze dochter is er heel gevoelig voor ennhet springt bij haar ook ineens open. Kan in een uur of 2/3 van niets naar alles gaan. We hebben hier nu een heel "stappenplan" voor als t weer dreigt te gebeuren, wat ons er nu steeds doorheen helpt: - Om het uur luier wisselen, zelfs al zit er maar 1 plasje in. - Met elke luier wissel deppen en met alleen plas zo weinig mogelijk aanzitten met doekjes. Vervolgens even 10 minuten laten luchten. - Voor de luier om doen, goed droog DEPPEN met een hydrofiel doek. - zodra we minimaal een uur achter elkaar thuis zijn, gaat de luier uit. Verwarming dan maar wat hoger met deze temperaturen en in de blote billen. Ons vloerkleed rollen we zover dat kan op en we hebben altijd een pak matrasbeschermer in huis om over kwetsbare dingen neer te leggen met eventuele ongelukjes. Met slapen wel om. maar als het echt ernstig is, verschonen we haar ook nog een x voordat wij gaan slapen én als 1 van ons wakker is in de nacht als we bijvoorbeeld moeten plassen. - Na de slaapmomenten(ochtend, middag) en 's avonds voor naar bed, even spoelen onder een lauwe douche en vervolgens droogdeppen en goed laten drogen aan de lucht. - Voor de slaapmomenten gebruiken wij een combinatie van talkpoeder en weleda billencreme(even zachtjes erop deppen, vooral goed rondom de open plekken. De openplekken zelf laten we zoveel mogelijk met rust). Ook strooien wij dan nog een laag talkpoeder of maïzena erbij ín de luier. Dit is wel even goed voorzichtig schoonmaken zodra de luier weer uitgaat, want het plakt als de neten(druppeltje olijf/neutrale babyolie op een vochtig doekje werkt het best). Maar vooral dit laatste en het luchten, zijn hier lifesavers geweest. We hebben daarvoor regelmatig met een kindje gezeten dat alleen nog maar kon krijsen en niet meer wilde zitten vanwege de open billetjes.

3 jaar geleden

Ohh wat erg! Ik vind sea butter Fantastisch voor de billetjes babynaturalsstore even vragen of het ook op kapotte billen mag. Hier als ze rood zijn tegen open aan mrt dit spul binnen dag over

3 jaar geleden

Wat een lieve reacties! Dank jullie wel, ook namens mijn meisje Merel 😘 Ik zal het even allemaal goed doornemen en jullie tips uitproberen! Uiteraard niet alles door elkaar heen ;)

3 jaar geleden

Hoi Emmy9, wat vervelend voor je dochter.. Veel beterschap! Bij ons heeft witte klei van Vertargil echt wonderen verricht. Die tip kregen we van een andere ouder en ik moet zeggen dat ons zoontje zelden rode billen heeft. Ik hoop dat je dochter hier snel van af is..