38 Reacties

3 jaar geleden

Toevallig had ik het er deze week over met de VK. Zei geeft aan dat ondanks de pijn etc ik het toch zou moeten volhouden omdat als je kindje langer dan 38 weken blijft zitten het eigenlijk zelf aangeeft dat hij of zij er nog niet klaar voor is. Dus… voor mezelf plans changed en nu maar hopen dat ik niet de 42 weken aan ga tikken😥

3 jaar geleden

Hoi, ik heb het hier zelf ook over gehad met de gynaecoloog, tenminste, zij begon erover, dat als het voor mij écht niet meer gaat, ik altijd eerder ingeleid kan worden. Dit is wel echt de laatste optie, zei ze erbij. Ik vind zelf dat het voor jou, als zwangere vrouw zijnde, het ook nog te doen moet zijn. Als jij pijn hebt, waarbij je vaak ook van de pijn slecht slaapt, ga je toch minder fit een bevalling in. Sterkte met de pijn in ieder geval! 🤗

3 jaar geleden

Ik heb ook echt een hel van een zwangerschap. Ik zit sinds week 5 van m’n zwangerschap al thuis. Door HG veel ziekenhuisopnames gehad en veel andere klachten. M’n gewrichten (kaak, schouder, elleboog en vingers) schieten steeds uit de kom, ik heb last van het carpaal tunnel syndroom en hele dagen met m’n polsen in het gips en door het harde braken m’n rib gekneusd en die kleine schopt er ook lekker tegenaan. Daarnaast gebruik ik nog steeds medicatie tegen het braken, maar ben bijna 24/7 misselijk. Ook heb ik bekkeninstabiliteit ik bekkeninstabiliteit en kan echt niks. Was dinsdag bij de gynaecoloog en ze gaan me sowieso inleiden met 39 weken. M’n lichaam is echt op. Eerder dan 39 wil ze eigenlijk liever niet doen. Ik heb over 1,5 week weer een afspraak en ben dan 36,5 week. Dan maken we de definitieve afspraak voor inleiden. Als ik nog meer achteruit ben gegaan kunnen we het nog een paar dagen vervroegen. Zwanger zijn is helaas niet altijd leuk. Ik weet het. Ik wil het liefst vandaag nog bevallen, maar we moeten even door nog. Ik tel al af vanaf week 7 toen ik m’n eerste opname had vanwege uitdroging en vitamine tekort. De laatste dagen kruipen echt voorbij.. het enige wat me nu op de been houdt is dat ze bij mij sowieso deze maand gaan inleiden. Sterkte nog even en hou vol! Ga het gesprek aan en kijk wat mogelijk is.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde! Slechte zwangerschap gehad en laatst nog Corona eroverheen. Kleine meid ligt nu in met ribbenstuk niets is meer comfortabel. Ga het vanavond aankaarten bij de VK

3 jaar geleden

Reactie op Hertje

Ik heb ook echt een hel van een zwangerschap. Ik zit sinds week 5 van m’n z ...
Jeetje heftig zeg! Sterkte!

3 jaar geleden

Inleiden doen ze niet zomaar en gauw vanwege daar een medische verklaring voor moet zijn om ingeleid te mogen worden en dat de laatste loodjes het zwaarst zijn vanwege indalen en oefen weeën harde buiken horen er dan helaas bij

3 jaar geleden

Nu 34 weken zwanger en hier ook ben van mezelf best klein, slank en kort. Nou kan ik niet normaal slapen en als ik slaap word ik toch wel weer wakker van de pijn mijn ribben doen ontzetten veel pijn hahaha en dan ook nog de indalingsweeen. Nu heb ik al sinds dag 1 van de zwangerschap zwangerschapsischiases waardoor ik elke keer neppe weeen kreeg en ze vreesde voor een miskraam elke keer. Dat helpt nou ook niet echt mee hele tijd weeen hebben hahah, verder is mijn rug gesloopt en heb ik ontzettend veel tekorten in mijn bloed dus dat slaaptekort helpt niet echt mee. Maar ik wil dus absoluut niet inleiden, uit angst dat het kindje dan eigenlijk nog niet helemaal ready zou zijn voor de buitenwereld. Dus ik ga het denk ik gewoon afwachten en hopen dat ik behoor tot de kleine vrouwen die eerder bevallen

3 jaar geleden

Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben, ik voelde mij zo’n slecht persoon vooral ook door de reacties van mensen “je moet maar gewoon want iedere vrouw doet het”. Ik ga nu een stuk geruster het gesprek aan met de verloskundige morgen en hoop dat die mij door kan sturen want de blauwe ribben en de rest van de klachten verzwakken mij met de week meer. Ik hoop dat jullie allemaal de laatste weken goed door komen en een gezond kindje ter wereld mogen brengen❤️

3 jaar geleden

Inleiden doen ze alleen met medische indicatie. Bij suikerziekte of vertraging van de groei van je baby. Ik word namelijk ingeleid omdat mijn kindje veel te groot en zwaar is door mijn suikerziekte. Ik zou willen dat ik haar tot week 40 a 41 mog dragen maar helaas voor mij . Voor haar is het beter buiten de baarmoeder. En elke zwangerschap ik zwaar helemaal met je eens.

3 jaar geleden

Ik ben bij de eerste ingeleid met 37.4 wegens Hellp syndroom maar anders hadden ze dat overwogen te doen met 38 weken ivm klachten. Ik heb nu sinds 20 weken veel harde buiken, elke beweging van de kleine lijkt dat te verergeren. En vanaf 24 weken nier stuwing aan rechter zijde dus ook rust houden en liggen op linker kant.

3 jaar geleden

Reactie op roomy-97

Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben, ik voelde mij zo’n slecht persoon ...
Hoe is het gesprek gegaan?

3 jaar geleden

Ja ik heb met 38w aangegeven dat klaar was. Toen met 39w ingeleid puur op verzoek. Mijn voorwaarden was dat ik er fysiek al redelijk klaar voor was had net 38w al 3cm dus hebben bij 39w 4cm meteen vliezen kunnen breken. Hebben t nog week de tijd gegeven toen.

3 jaar geleden

Reactie op hartjeMWDZhartje

Inleiden doen ze alleen met medische indicatie. Bij suikerziekte of vertra ...
Nu ben ik heeeel benieuwd hoeveel jou kleintje gaat wegen bij geboorte want ik heb namelijk geen suikerziekte en onze dochter zal iets meer dan 4kilo wegen mijn man was ook een kloeke baby.. en van mij is er nog niet gesproken over inleiding,… ben 36 weken en mijn baarmoederhals nog 3,7 dus dat ze voor 2022 komt is realistisch klein zei de genecoloog en 6/1 is mijn bevallingsdatum.

3 jaar geleden

Reactie op Hertje

Ik heb ook echt een hel van een zwangerschap. Ik zit sinds week 5 van m’n z ...
Te zien hoeveel je baby weegt maar aan week 36 bevallen is ook dikwijls niet gezond. Genecoloog vertelde me dat ik zou mogen bevallen mijn kleintje woog op 35+5D 3kg260. Maar mijn baarmoederhals is nog veelt e lang.. ik heb ook een verschrikkelijke zwangerschap en de laatste weken verslecht dit alleen maar maar je wist dit vooraf dat dit kon dus de keuze om aan een kindje te beginnen was jullie keuze.. liever een meer beweeglijke baby dan een baby die niet beweegt waarmee er iets mis is..

3 jaar geleden

Te zien hoeveel je baby weegt maar aan week 36 bevallen is ook dikwijls nie ...
Bijzondere reactie dit. Wat fijn dat jij kan wachten tot de kleine zelf komt. Ik wou dat ik dit kon. Helaas lijkt de gynaecoloog dit in mijn geval niet de beste optie. Daarnaast word ik niet met 36,5 week ingeleid, maar dan maken we dan een afspraak voor de inleiding. En tuurlijk kiezen we zelf voor een zwangerschap en weten we dat niet alles altijd feest is, maar dat ik er doodziek van word en vele opnames in het ziekenhuis nodig heb om dit zelf door te kunnen komen (en overleven, aangezien meerdere organen zijn uitgevallen tijdens m’n zwangerschap door het ziek zijn) dat bedenk je niet zomaar even van te voren.

3 jaar geleden

Te zien hoeveel je baby weegt maar aan week 36 bevallen is ook dikwijls nie ...
Beetje kort door de bocht, niet?

3 jaar geleden

Hier een hernia sinds de 9e week. Volgende week (34+1) krijg ik daar een tweede ruggeprik voor. Mijn gyn. gaf zelf aan dat, als ik het niet meer trek, ik prima ingeleid kan worden met 39 weken. Ze maakte hier geen enkel punt van.

3 jaar geleden

Ik krijf een geplande keizersnede. Hiervoor heb ik toevallig vandaag het zkh aan de telefoon gehad, en ze plannen dit écht niet in voor de 39wk (en op mijn 39wk is er geen plek, dus ik moet ook nog het weekend over 🙊). Ik moet er wel bij zeggen dat ik behalve ongeduld en voorkeur voor 2 bepaalde data, geen reden heb om eerder te willen bevallen, maar ze gaven aan dat dit landelijk beleid is. Idd om het kindje zo lang mogelijk 'veilig' in de buik te laten zitten. Als hij er eerder uit wil, meldt hij zich wel. Niet helemaal vergelijkbaar dus , maar ik ben bang dat je niet zo veel te 'willen' hebt om met 38wk ingeleid te worden.. Succes met de laatste loodjes 🍀

3 jaar geleden

Reactie op Soof1920

Ik krijf een geplande keizersnede. Hiervoor heb ik toevallig vandaag het zk ...
Ah waarom een keizersnede als ik vragen mag? Ik mag met 36 weken een afspraak maken voor een inleiding met 38 weken omdat aangetoond is dat mijn rib flink gekneusd is. Normaal gesproken zou ik er nooit voor hebben gekozen op een onnatuurlijke manier eerder te bevallen van mijn kindje maar de pijn is niet meer te houden en de blauwen plekken beginnen ook zichtbaar te worden. Ik hoop alsnog dat alles rond de 38 weken op gang komt zonder inleiding. Heel veel succes met de keizersneden en veel plezier met het ontmoeten van de kleine!

3 jaar geleden

Reactie op roomy-97

Ah waarom een keizersnede als ik vragen mag? Ik mag met 36 weken een afspra ...
Mijn vorige bevalling begon als een vaginale bevalling, maar mijn kindje kwam ernstig in nood waardoor ik onder volledige narcose een keizersnede heb gehad (hij móest eruit ,gelukkig waren we al in het zkh). Dus dat wil ik koste wat het kost voorkomen:). Lijkt me heel vervelend als je zo ' in elkaar getrapt' wordt. Ben zelf maar 1m58 maar onze kleine heeft vooralsnog gelukkig nog ruimte genoeg/ligt gunstig. Hou nog even vol en succes met de bevalling!🍀