6 Reacties

één jaar geleden

Geen tips hier maar mijn zoontje slaat ook als hij boos is. Maar hij slaat dan bijv mij in het gezicht of anderen. Ik denk dat het gewoon een fase is en met geduld weer over zal gaan. Vooral blijven benoemen dat het pijn doet en niet kan.

één jaar geleden

Ik lees mee, heb geen tips helaas maar het is herkenbaar. Ons zoontje kan ook enorm boos wordt en slaat dan om zich heen, en ook zichzelf. Hij liet vanmiddag zichzelf ook vallen. Ik probeerde hem te troosten maar ook overstrekken en schreeuwen, kon er niks mee. Ik heb hem laten gaan, en ben dichtbij hem gebleven. Tegen hem rustig gepraat. Toen hij weer rustig was heb ik hem een knuffel gegeven. Ik vind het ook heftig en hoop dat er tips komen, maar denk misschien ook dat het vanzelf weer stopt zodra ze beter kunnen praten en zeggen wat er is

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit ook een periode gedaan. Ik zeg hem dat dit niet oké is en geef hem even een time-out. Daarmee wil ik zeggen zet hem gewoon even apart. Na 2 minuten zei ik dan nogmaal dat dit gedrag niet juist was en dat hij daar mama mee pijn deed. Hij blijkt het nu te snappen. Durft het heel af en toe nog eens maar gebeurd praktisch niet meer.

één jaar geleden

Een alternatief geven waar hij zich op kan afreageren? Als mijn zoon boos is doe ik hetzelfde. Benoemen. En zeggen dat we snappen dat hij boos is troosten. Meestal werkt dit. Is het niet genoeg heeft hij een stress bal en een pop it fidget toy die hij zelf pakt. Dan gaat hij daarin knijpen of die vakjes laten ploppen en is het zo voorbij.

één jaar geleden

Ik denk dat ieder kindje dat doet op een bepaalde leeftijd. Ons zoontje doet dit ook en als we hem dan stoppen gaat hij uiteindelijk in iets staan bijten. Het is zo lastig om soms rustig te reageren wanneer hij slaat omdat ze ook gewoon echt hard slaan. Vaak ook in ons gezicht, heb helaas geen tips hiervoor maar ik denk dat het idd een fase is waar we allemaal even door heen moeten

één jaar geleden

Dankjulliewel voor de herkenning en tips!