12 Reacties

3 jaar geleden
Wij zijn sinds kort van de Meyco inbakerdoek af. Eerst een hele week het linkerarmpje eruit gelaten en dat ging prima, daarna een week het rechterarmpje en dat ging niet zo goed. Meneer hield zich wakker met zijn rechterarm.
Toen weer een week ingebakerd en daarna weer geprobeerd om overdags te slapen in een normale slaapzak met toch beide armen los.
Heb hem eerst laten wroeten in zijn gezichtje met zijn handjes. Toen ik zag dat hij het wel genoeg vond maar niet echt de houding kon vinden heb ik zijn armpjes onder de laken gedaan en strak onder het matras gelegd. Aan beide kanten het laken evengoed met de hand strak houden door druk te geven omdat hij alsnog met zijn armen naar boven wilde. Toen hij wat meer ging ontspannen losgelaten en weg gelopen.
Dat laatste passen we nu nog steeds toe en soms word hij in de nacht nog wel eens wakker omdat zijn armen er bovenuit komen maar dan is het een kwestie van terug stoppen en weer doorslapen

3 jaar geleden
We zijn nog steeds aan het uitproberen. Het lijkt bij ons beter te werken om de armpjes niet in te stoppen gek genoeg, maar boven het laken te laten. En de voetjes nog wel inbakeren, maar de armpjes vrij is ook nog een tussenstap die lijkt te werken. Maar toch is ze nog geregeld te vroeg wakker, dus ben nog niet helemaal tevreden en ‘s nachts durf ik t al helemaal nog niet aan zonder in te bakeren 😅

3 jaar geleden
Wij zijn ook sinds een paar dagen van de inbakerdoek af. Bij mijn zoontje ben ik ook begonnen met een armpje eruit te laten. Ik heb dit echter wel echt een week of 4 zo gedaan omdat ik merkte dat het anders te snel voor hem ging. Hij heeft de eerste dagen ook echt moeten wennen en moest soms even zijn armpje vasthouden waardoor hij in slaap viel. Bij het tweede armpje, na dus die 4 weken was het helemaal geen probleem en kon ik hem een dag later al in een slaapzak leggen. Ik merk nu wel dat hij graag nog eventjes speelt in bed met al die vrijheid maar hij valt na een minuut of 10 toch lekker in slaap... Misschien dat je er wat meer tijd tussen moet laten, tussen een en twee armpjes los.

3 jaar geleden
Wij hebben een tussenstap gedaan met het lakentje en de slaapzak van Fedde en Kees. Aangeschaft via Vinted/Marktplaats en erg blij mee!
De armpjes kun je helemaal vastritsen, en steeds iets minder ver. Om het langzaam af te bouwen.
En dankzij het lakentje ervaart ze meer rust op de borst en is het iets lastiger om de armen vrij te krijgen. Werkt zeker niet als vervanger van inbakeren, want de armpjes floppen vaak genoeg erbovenuit, maar het houdt haar wel wat rustiger!
Inmiddels slaapt ze met de armpjes los maar nog wel met het lakentje en dat laten we voorlopig zo. Maar bij de opvang en opa en oma slaapt ze nu gewoon in een normale slaapzak.
Helaas wel alleen slaapjes van 30-40 minuten. Komt misschien wel door de onrust. Maar ja.... ze is vrolijk.

3 jaar geleden
Reactie op Britt0297
Wij gebruikten eerst ook de meyco inbakerdoek maar ze wurmde zich eruit. Ge ...
Ik heb die ook liggen, probleem is voornamelijk dat hij daarmee zijn speen uit kan duwen terwijl dat hem juist goed in slaap helpt 😅 maar ik ga het toch maar proberen door te zetten volgende week. Even moed verzamelen haha..

3 jaar geleden
Ik heb inderdaad ook net afgebouwd met de meyco doek. Mijn zoontje wurmde ook steeds z’n handjes eruit en dat heb ik de rest van het slaapje/de nacht gewoon zo gelaten. En op een gegeven moment helemaal niet meer in de doek gedaan. Merkte eigenlijk niet zoveel verschil, hij slaapt nog steeds slecht in 😅

3 jaar geleden
Reactie op Enjoy-it
Bij ons werkt het om haar in een dikke slaapzak van de hema te leggen. De a ...
Wij hebben precies hetzelfde gedaan. Paar weken geleden ook geprobeerd en ging toen een paar nachten goed, maar daarna ineens heel veel onrust vanwege een sprongetje dus terug gegaan op inbakeren. Nu sinds een week weer over gegaan op de dikke winterslaapzak van Prenatal en dit lijkt goed te gaan.