7 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Axeline
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap ingeleid op 38w en dit was met een ball ...
Hier heeft de gyn verder niets gezegd. Alleen dat er dinsdag inwendig onderzoek gaat plaatsvinden en van daaruit beslissen welke manier van inleiden het gaat worden. Hoe is het bij jou verlopen met die ballonnen en daarna met inleiden?
één jaar geleden
Bij mij was t ook met een ballon. En omdat dit niet werkte bij mij kreeg ik een medicijn. Zo hadden ze mij dat ook uitgelegd.
één jaar geleden
Ik kreeg met 41.4 een ballon, maar de plaatsing lukte niet omdat de baarmoedermond niet rijp was en nog te ver naar achter lag. Er zijn wel 4 pogingen gedaan, wat ik niet zo prettig vond.
De dag erna medicatie ingeleid. Dit duurde wel 1,5 dag voordat het effect had, maar daarna vrij snel gegaan.
Nu 30 weken zwanger en toevallig afgelopen week besproken met de verloskundige of deze keer direct medicatie niet mogelijk zou zijn (mocht het nodig zijn dan). De verloskundige gaf aan dat medicatie ook nadelen kon hebben en het doorgaans veel langer duurt. Daarnaast is de kans op een goede ligging en rijpheid van de baarmoedermond bij een tweede kindje groter. Om die reden kan eerst een ballon proberen niet verkeerd zijn. Mocht het niet lukken, is de volgende stap zo gezet. Dus zo zou ik er nu in staan als ik een keuze heb, maar liever wel bij 1 poging houden!