21 Reacties

3 jaar geleden

Stamppotje. Boerenkool is ook voedzaam en vol ijzer! Lasagne met extra veel groenten (courgette, wortel, paprika).

3 jaar geleden

Ik ben ook al in het invriezen. Wij vinden alleen niet alles lekker uit de diepvries.. ik heb nu lasagne, oven klaar gemaakt, hoeft alleen nog kaas over en in de oven. Spaghetti saus en nasi. Nasi even wat saté ofzo erbij en klaar. En verder moet ik nog even wat bedenken wat handig is.

3 jaar geleden

Reactie op E0603

Stamppotje. Boerenkool is ook voedzaam en vol ijzer! Lasagne met extra veel ...
Misschien een domme vraag maar maak je de boerenkool dan al helemaal klaar ? Gekookt en aardappels gemengd?

3 jaar geleden

Chili con carne, goulash, bolognaise saus, curry's met kip en/of veel groenten (pompoen, bloemkool...), maaltijdsoep, lasagne, Bami...

3 jaar geleden

Misschien een domme vraag maar maak je de boerenkool dan al helemaal klaar ...
Ja dat zou ik doen!:)

3 jaar geleden

Reactie op E0603

Ja dat zou ik doen!:)
Ah wat handig! Wist niet dat je dat in kan vriezen... Ga me er ook maar in verdiepen nu dankjewel !

3 jaar geleden

Ik ga vooral veel sauzen maken en invriezen zoals pasta saus en curry saus en soep. Dan hoef ik daarna alleen maar rijst/pasta te koken of een stokbroodje af te bakken om een gezonde maaltijd op tafel te krijgen. Vind pasta en rijst ook lekkerder vers dan opgewarmd. En sauzen zijn ook makkelijk op te warmen in een pannetje zodat de vitamines behouden blijven (die kunnen er in de magnetron soms uitgaan).

3 jaar geleden

Wij bestellen regelmatig bij uitgekookt.nl. Gezonde kant en klaar maaltijden. Dit gaan we ook in de kraamtijd doen.

3 jaar geleden

Er zijn ook leuke kraamboxen van Ohmyguts en Freasy met gezonde kant en klaar maaltijden, leuk om op je kraamkado lijstje te zetten! En visite vragen of ze wat voor je willen koken en meenemen 😁

3 jaar geleden

De week dat ik uit het ziekenhuis kom (keizersnede)eten wij maaltijden van de slager, hoef ik lekker helemaal niets te doen. Verder vries is van te voren het 1 en ander in voor het gemak.. manlief kan beter eten halen dan eten maken, dus zo is het opgelost 😉
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Reactie op irisv99

Er zijn ook leuke kraamboxen van Ohmyguts en Freasy met gezonde kant en kla ...
Ik zit even te kijken bij ohmyguts. Hoe zit het daar qua porties? Is klein ook echt te weinig voor avondeten?

3 jaar geleden

Ooh handig dit topic! Ik heb zover Curry in de vriezer, Bolognaize (dan kan ik altijd nog kiezen tussen lasagne of spaghetti) en Rendang alleen de sauzen ☺️

3 jaar geleden

Ik heb er enorm van genoten als visite rond etenstijd kwam en zelf eten meenam: echt briljant! Dat kan ik jullie allemaal aanraden!

3 jaar geleden

Ik dacht ook aan Gnocchi (die dan even vers bakken maar je kan zo'n pak alvast in huis halen, blijft lang goed) en dan daarbij een saus van ricotta, citroenschil en beetje sap, courgette, erwtjes, tomaatjes en parmezaan en lekker veel peper (en zout). Basilicum is ook nog lekker erbij maar weet niet hoeveel daarvan overblijft als je t invriest en weer ontdooit.

3 jaar geleden

Wraps kan je ook goed invriezen trouwens. Toen ik kotsmisselijk was de eerste 20 weken en niet zelf kon boodschappen doen/koken, had een vriendin voor mij een soort simpele breakfast/lunchburritos gemaakt met ei, gehakt, kaas en tomaat en die waren heerlijk als ik ze even in de pan opbakte. Ik zou dan voor de kraamweek denk ik een soort enchilladas/burritos maken met kip/gehakt, paprika en maïs erin en dan hoef ik ze alleen te ontdooien en met kaas in de oven te gooien.

3 jaar geleden

Reactie op Baby2022💙

Wij bestellen regelmatig bij uitgekookt.nl. Gezonde kant en klaar maaltijde ...
Goed idee, hoe is dit qua portie grootte? We zijn gewoon gemiddelde eters. Zou je dan 2x 350 gram bestellen?

3 jaar geleden

Reactie op LindeF

Goed idee, hoe is dit qua portie grootte? We zijn gewoon gemiddelde eters. ...
Een standaard magnetronmaaltijd van de supermarkt is vaak 450 gram

3 jaar geleden

Ik denk dat ik iets van soep en wat saus vooruit kook en misschien ouders/schoonouders vraag af en toe wat te koken. Een tijdje terug heb ik wat websites opgezocht met kant en klaar maaltijden: https://www.themusclechef.nl/maaltijden/ https://www.maaltijdservice.nl/gerechten https://www.kantenklaarmaaltijden.nl/maaltijden/
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Stamppot vind ik heel fijn om in te vriezen, behoudt goed de smaak en structuur!

3 jaar geleden

Ik was van plan stamppotten te maken en in te vriezen, net als stoofvlees. Maar ook veel pastasauzen (en dan gewoon pasta op t moment zelf koken). En verder misschien wat soepen, ragout en eventueel wat vullingen voor burritos