11 Reacties
één jaar geleden
Zo zie je maar weer dat iedereen anders is, je hebt ook weer schoondochters die te veel aandacht van schoonfamilie helemaal zat zijn😏 en bij jullie is het weer andersom. Weetje als ze weer te veel aandacht gaan geven moet je ook weeer hun grenzen aangeven etc. en dat is ook weer heel lastig want daar worden ze ook niet altijd heel blij mee.
Maar ik snap je wel hoor! helemaal geen aandacht geven of een ander kleinkind voortrekken is echt niet aardig. Het is zeker terecht want jouw zoontje verdient ook de aandacht van zijn opa en oma.
één jaar geleden
Huh hoezo is de dochter van je man in de weekenden bij haar oma? En niet bij jullie?
Die snap ik ff niet.
Verder zou ik het zelf niet zo erg vinden als ze wat afstand houden. Maar idd voor je zoontje wel jammer. Al kan dat ook nog komen als hij wat ouder is….
één jaar geleden
Reactie op Shyla_
Zo zie je maar weer dat iedereen anders is, je hebt ook weer schoondochters ...
Ik irriteer me er gewoon aan, want voor mijn zoontje zijn hun geen 'bekende'. Hij wilt nu ook niks meer van oma weten als ze elkaar wel eens zien. Wat ik ook meer dan logisch vind.
Maar vind het vooral gewoon sneu voor hem... Terwijl hun altijd zeghen ja, niet voortrekken en nu doen ze het zelf kei en kei hard
één jaar geleden
Wat naar dat je vriend bijna geen contact heeft met zijn dochter. Speelt er niet meer bij de dochter van je vriend dat ze afstand van jullie neemt? Beginnende puberfase lijkt mij niet heel waarschijnlijk om afstand te nemen van je vader terwijl ze juist bij haar oma wel de verbinding met die kant van haar familie opzoekt. Wellicht "kiest" oma in deze voor haar kleindochter waardoor ze ook meer afstand neemt. Is misschien niet correct naar je zoontje toe, maar ik denk dat er meer speelt waar aandacht aan besteed moet worden om dit op te lossen.
één jaar geleden
Ai, wat een nare situatie vanuit je schoonmoeder.
Zij is een energievreter. En de oma van jullie zoon.
Het is terecht dat je boos en geïrriteerd bent, maar je moet er verder geen invloed op uit willen oefenen.
Vorm een gezin met je vriend, zoon en bonusdochter en neem de telefoon niet meer op als schoonmoeder belt. Je vriend kan dat overnemen en kies voor jezelf
één jaar geleden
Reactie op Michhh
Ja, maar hij is er makkelijk in. Hij heeft geen tot minimaal contact met z ...
Wat heftig zeg dat hij geen contact heeft met zijn dochter. Lijkt me niet een wenselijke situatie. Voor zowel vader als dochter.
Als ik hem was zou ik in gesprek gaan en zorgen dat z’n dochter bij hem komt ipv bij zijn moeder. Beetje omgekeerde wereld. Hij heeft toch recht op een omgangsregeling lijkt mij.
één jaar geleden
Reactie op Meandu2452
Wat heftig zeg dat hij geen contact heeft met zijn dochter. Lijkt me niet e ...
Ja, we hebben officieel ook een omgangsregeling, maar ze heeft gewoon geen zin om te komen. Want ze komt alleen maar als er iets te halen is, of als er iets te doen is. Blijven wij bijv een weekendje thuis dan komt ze niet 🤡
9 maanden geleden
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, alleen dan met mijn grootouders die nu ook best wat achterkleinkinderen hebben, die doen voor alle kinderen/kleinkinderen/achterkleinkinderen moeite behalve voor mijn kind, ze zijn nota bene naar Barcelona gevlogen voor hun kleinzoon. Voor mij is het simpel, als je onderscheid maakt dan is het klaar voor mij. Ze hebben mn zoon voor t laatst met 10 maanden gezien terwijl hij nu 2 jaar is, dat zegt voor mij genoeg. Mensen die onderdeel van je zoon zn leven willen uitmaken die zullen daar hun uiterste best voor doen!