Ik wil echt even m'n irritatie kwijt, sorry!
Mijn partner heeft een dochter uit een eerdere relatie, wij samen hebben nu 9 jaar een relatie en een zoontje van bijna 2.
Mijn schoonfamilie heeft altijd gezegd, als je bevallen bent moet je niet je eigen kind voortrekken en je bonusdochter laten voelen dat ze niet je dochter is door haar minder aandacht te geven.
Ik heb hier altijd ( ook voor mijn eigen zoon geboren werd ) rekening mee gehouden. Ook dingen met haar alleen doen etc.
Nu zit ze in de beginnende puberfase (ze is 11) en heefr ze besloten dat ze niet meer wilt komen.
Mijn schoonmoeder pastte 1 dag in de week op op ons zoontje (dit doet ze nu niet meer want dat was haar te veel) ze belde steeds last minute af dus ik heb gezegd ik vraag die dag opvang aan en ben er klaar
mee:).
2 weekenden in de maand heeft ze de dochter van mn vriend.
Maar nu komt het, er word nooit gebeld, geappt, gevraagd of uberhaubt toont er iemand interesse in onze zoon. Ik irriteer me hier echt oprecht kapot aan. Ben zó boos.
Ze belt alleen als ze wat nodig heeft of iets gemaakt moet hebben (door mijn partner).
Het heeft geen zin om er iets van te zeggen want dit heb ik al eerder gedaan en er veranderd niets. Dus, ik laat ook niks meer van me horen. Ik app niet, ga niet langs en bel ook niet. :)
Wel gaan ze om t weekend met de dochter van mn vriend wat doen 🫠 En dan hebben ze over voortrekken gesproken, maar ze doen het zelf.
Is het terecht dat ik boos en geiiriteerd ben?
Ik vind het gewoon oneerlijk tegenover mn zoontje... 🥺