Goedemorgen mama's! We gaan zaterdag een weekje naar het binnenland van Italië en ik neem zelf al knijpfruitjes en wat groentehapjes mee. We zitten in een villa met vrienden.Ik kan mij herinneren dat het brood een beetje anders is daar dus ik dacht met opvolgmelk een bordje pap te maken voor in de middag ipv brood. Granen neem ik ook zelf mee maar een pot opvolgmelk vind ik nogal zwaar in de koffer! Haha heeft iemand tips voor opvolgmelk in Italië? En luiers? Of andere lekkernijen?
Ik geef bv en af en toe nutrilon duo balans opvolgmelk. Daar is ze wel aan gewend gelukkig.
Mocht iemand wat tips hebben voor me echt heel graag! Begin beetje nerveus te worden voor de trip haha.
Liefs!
Volgens mij zijn de richtlijnen voor zuigelingenvoeding binnen de EU overal hetzelfde en streng gereguleerd. En er is nagenoeg geen verschil tussen volledige zuigenlingenvoeding (0-6 maanden) en de opvolgmelk. Ik zou dus lekker in Italië een pak 0-6 maanden kopen, dan zit je altijd goed!
Het enige verschil is dat er in de opvolgmelk iets meer ijzer zit. Maar omdat je ook borstvoeding en (denk ik?) hapjes geeft is dat geen enkel probleem!
Wij zijn net gisteren terug gekomen van twee weken vakantie in Italië. We hebben daar opvolgmelk van Aptamil gekocht. Daarnaast had ik een staafmixer mee zodat ik zelf fruit en groente voor onze dochter kon maken.
Hier gaan m’n meiden goed op cracotte en rijstewafel. Zijn we op vakantie mee begonnen omdat het brood ook anders was.
Ochtend een papfles en tussen de middag dus een cracker of rijstewafel. Groot succes
Hier gaan m’n meiden goed op cracotte en rijstewafel. Zijn we op vakantie m ...
Aanvulling: wij gingen weliswaar met de auto, maar pakken voeding nam ik wel echt mee. Tweeling dus zeker 4 pakken voor 2 weken. Luiers kocht ik gewoon daar
Aanvulling: wij gingen weliswaar met de auto, maar pakken voeding nam ik we ...
Thanks! Ja ik geef nog voornamelijk borstvoeding en 1 kind dus met 1 pak red ik het wel cracotte en rijstwafel heb ik nog niet geprobeerd maar ga ik wel testen thanks. Smeer je er dan ook iets op?
Hai ik woon in Italie en inderdaad het brood zelf is anders, Nederland veel meer keuze.
Qua luiers heb je hier ook gewoon pampers en huggies en die kan je in elke supermarkt kopen.
Opvolgmelk Nutrilon is hier Latte Melin...
Hai ik woon in Italie en inderdaad het brood zelf is anders, Nederland veel ...
foto van Latte Melin opvolgmelk ...
de voeding in potjes noemen ze trouwens Omogeneizzato..... ik gebruik af en toe van het merk Plasmon en ook latte melin