19 Reacties

4 jaar geleden

Dat lijkt op wat ik heb, sinds een week ofzo ook jeuk. Ben nu 36 weken. Bij mij komt het rode door het krabben. Heb soms ook een klein bultje op de plek waar het jeukt, maar niet altijd. Wat het is weet ik niet, maar het lijkt me onschuldig.

4 jaar geleden

Had je hiervoor niet ook toevallig af en toe droge huid? Ik heb pityriasis versicolor. Een soort huid gist wat opkomt in een vochtige of vette omgeving bijvoorbeeld door de bio oil. Kan door huisarts worden vastgesteld en behandeld. Maar niet zolang je nog zwanger bent. Ik smeer ook vanaf het begin bio oil, want ik wil striae tegen gaan..al heb ik al hier en daar wel wat helaas. Maar heb 2 dagen geen olie gesmeerd, mn huid was een stuk rustiger. Gisteren weer gesmeerd..en de hele dag jeuk gehad, droge huid, schilfers en rode plekken. Denk dat ik maar wat minder vaak smeer nu. Ik zit ook in week 35 van de zwangerschap. Die jeuk is vooral erg naar vind ik. Dacht komt vast door die gist. Want lijkt een beetje op wat ik voor de zwangerschap ook had.

4 jaar geleden

Ik heb ook veel last van een jeukende buik, smeer het in met vaseline lanette creme. Van bio-oil krijg ik nog veel meer jeuk, kan er niet tegen. Hoor het wel van meer mensen.

4 jaar geleden

Jeuk en roodheid kan wijzen op zwangerschapscholestase, ik zou morgen of maandag voor de zekerheid je verloskundige bellen

4 jaar geleden

Ik kreeg met 35 weken ook wat droge plekken en schilferende huid, smeerde ook dagelijks bio oil. Nu smeer ik 1x in de week een flinke laag vette crème ipv bio oil en dat helpt! Lijkt alsof dat meer voedt/vocht inbrengt dan de olie, dus misschien dat proberen?

4 jaar geleden

Misshcien toch ook maar zoiets proberen dan ipv bio oil

4 jaar geleden

Reactie op Anneloes-

Had je hiervoor niet ook toevallig af en toe droge huid? Ik heb pityriasis ...
Ik zou dan toch echt stoppen met smeren. Zeker als je er net al die huidklachten van krijgt 😕 Geen enkele olie uit de drogisterij werkt tegen striemen, wat ze ook beloven. Lees dit artikel er eens op na. http://www.beauty-review.nl/anti-striae-behandelingen-wat-werkt-wel-en-wat-werkt-niet

4 jaar geleden

Wat hierboven gezegd is zwanger cholestase zou dit laten checken. Tot die tijd kun je er mentholgel op smeren dat verlicht de jeuk.

4 jaar geleden

Reactie op Anneloes-

Had je hiervoor niet ook toevallig af en toe droge huid? Ik heb pityriasis ...
Dit heb ik ook (momenteel is het gelukkig rustig), maar hier kan je wel een zalfje voor gebruiken die je ook mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik weet de naam zo even niet, maar die helpt wel goed. Zal straks even kijken hoe die heet.

4 jaar geleden

Ik zou als ik jou was ook voor de zekerheid even dit laten checken, eventueel bij zowel de verloskundige als de huisarts. Maar sowieso bij de verloskundige. Liever een keer te vaak bellen dan een keer te weinig.

4 jaar geleden

Reactie op fleetwoodmam

Ik zou dan toch echt stoppen met smeren. Zeker als je er net al die huidkla ...
Bedankt! Zal me er eens verder in verdiepen. De huisarts heb ik destijds gevraagd of het verstandig was om te smeren of niet. Die gaf aan het was het 1 of het ander, dus ik moest maar kiezen en na de zwangerschap kan ik de huid weer aanpakken voor die plekken. Maar smeer al niet meer volledig. Alleen de litteken plekjes. Maar zie in het linkje dat er meer en andere dingen voor zijn. Wie weet ga je daarmee verder, de olie is nu ook bijna op. Dus tijd voor nieuwe of andere.

4 jaar geleden

Reactie op Romin

Dit heb ik ook (momenteel is het gelukkig rustig), maar hier kan je wel een ...
Dankjewel! Ja de huisarts zei destijds dat ze me dat na de zwangerschap wilde doen. Maar ben nu wel benieuwd. Bedankt dat je wilt kijken.

4 jaar geleden

Ik heb ook last van zwangerschapsjeuk.. wel al redelijk snel. Had ook uitslag eb ook op mijn borsten enz... Ook bij de dr voor geweest. Daar kreeg ik een huisbereide zalf voor. Maar uiteindelijk ben ik naar apotheek gegaan en ik gebruik nu 1st en vooral geen gewoone zeep meer maar zeep van uriage alsook de bodylotion ervan met anti intch in en awel dat werkte voor mij dus supppper geweldig goed ! Maar als je twijfelt zeker advies vragen aan gynaecoloog of dr. Hopelijk ben je snel geholpen want is echt lastig he !

4 jaar geleden

Ik denk niet dat het zwangerschapsjeuk is, want dan moet je vooral jeuk in je handen hebben zei mijn vk. Wel voor de zekerheid laten checken natuurlijk. Ik heb zelf verschrikkelijk last gehad van jeuk op mijn buik + rode plekken ook. Bij mij bleek het zwangerschapseczeem te zijn en bio oil maakte het veeel erger. Ik kreeg zalf + vaseline en moet zeggen eindelijk rust.

4 jaar geleden

Netelroos?

4 jaar geleden

Bij mij werkt bepathen heel erg goed bij jeuk plekjes op de buik (en bij droge lippen).

4 jaar geleden

Reactie op Anneloes-

Dankjewel! Ja de huisarts zei destijds dat ze me dat na de zwangerschap wil ...
Ik heb ketoconazol creme. En die werkte bij mij erg goed.

4 jaar geleden

Heeeel herkenbaar, ik heb er ook last van. Op mijn buik eerst heel erg en nu ook op mijn onderarmen en benen licht. Mijn vk had wel echt dé oplossing: menthol gel! Werkt super verkoelend en verlichtend. Wel opletten voor je ogen etc dus goed je handen wassen na het smeren :) Ik heb hem gekocht bij Holland and Barrett maar ze hebben het ook bij t Kruidvat hoorde ik.

4 jaar geleden

De jeuk komt trouwens gewoon door onze hormonen :) dus geen zorgen!