26 Reacties

3 jaar geleden

Kan het broeierig zijn in je broek en onderbroek? Probeer katoenen ondergoed te dragen of naakt te slapen. Overdag luchtige ruimere broeken.

3 jaar geleden

Ik schaamde me dus ook en nu ik het zo lees ben ik gelijk opgelucht...ik dacht dus telkens ook dat ik infectie had ofz of dat het gewoon zin in sex was terw ik geen kracht daarvoor heb...maar blijkbaar iets wat bij zwangerschap hoort ofz???

3 jaar geleden

Is het droog? Sudocreme doet idd niets..althans.. nooit.. je kunt beter aloë vera gel kopen..en dit smeren..gwn even lekker koelen.. en het verzacht ook..

3 jaar geleden

Ook last van gehad icm met veel afscheiding. Had toen van die canesten gyno gehad, maar dat werkt niet aan de buitenkant. Denk miss idd zoals hierboven genoemd broeierigheid en meer afscheiding? Net een beetje zoals veel zweet kan gaan jeuken. Gewoon vaak van onderboek wisselen. Altijd inlegkruisjes raad ik niet aan dat ademt slecht.

3 jaar geleden

Reactie op Jeannesca

Ik schaamde me dus ook en nu ik het zo lees ben ik gelijk opgelucht...ik da ...
Ik hoop inderdaad dat het bij de zwangerschap hoort dan gaat het weer over😅

3 jaar geleden

Lieve allemaal, dit hoort bij de zwangerschap.. het is n soort schimmel infectie wat je krijgt in je zwangerschap.. ik heb een wit zalfje gekregen via de dokter..het helpt direct.. je kan alles na Googlen

3 jaar geleden

Reactie op Maltie

Lieve allemaal, dit hoort bij de zwangerschap.. het is n soort schimmel inf ...
Ik ben bij de dokter geweest ma die kon helaas geen schimmel ontdekken

3 jaar geleden

Reactie op daisjuh12

Ik hoop inderdaad dat het bij de zwangerschap hoort dan gaat het weer over� ...
Whahaha ja ik denk het wel want merk ook dat het best zweterig daar beneden is enz waardoor ik mega vaak ga douche...ik heb sws altijd inlegkruisjes in maar helpt niet echt en dit alles bij elkaar geeft me echt een vies gevoel....

3 jaar geleden

Reactie op daisjuh12

Ik ben bij de dokter geweest ma die kon helaas geen schimmel ontdekken
Ik had ook geen schimmel of infectie

3 jaar geleden

Inderdaad geen schimmel infectie, maar hoort gewoon bij de zwangerschap. Komt door de hormonen en extra/sterkere doorbloeding. Kunnen ook van kleur, donkerder, veranderen daardoor.

3 jaar geleden

Ik heb nu juist pijnlijke schaamlippen..zo raar..haha.

3 jaar geleden

Heeft je dokter een swapje naar een labo gestuurd? Mij klinkt het echt wel als een schimmel of een bacteriële infectie. Je bent hier tijdens een zwangerschap veel gevoeliger aan. Ik heb er namelijk al een aantal gehad en moeilijk afgeraakt tijdens de zwangerschap. Ik kon niet meer wandelen van de pijn en omdat het zo opgezwollen was. Na weken met een zalfje te hebben geprobeerd (wat niets verschil gaf) eindelijk een pil gekregen en dat werkte wel. Je kan de zwelling regelmatig koelen en intiem alleen spoelen met water en geen zeepjes of dergelijke gebruiken want dat verstoort je PHwaarde. En ja katoenen onderbroeken zijn ook een aanrader. Hopelijk heb je snel minder last🍀

3 jaar geleden

Oh hier ook. Vreselijk vervelend. Ik heb het ook meestal 's avonds pas. Ben nog niet naar de huisarts geweest, omdat het overdag dus wel meevalt. Ben benieuwd wat je vk zegt.

3 jaar geleden

Een vriendin van mij had dit na de bevalling. Ik zou er toch even naar laten kijken door de gynaecoloog. Wellicht is het lichen sclerosus. (Dat heeft zij) is een soort ontsteking in de vulva, gelukkig goed te behandelen 😊

3 jaar geleden

Reactie op Kyara1403

Heeft je dokter een swapje naar een labo gestuurd? Mij klinkt het echt wel ...
Flucanazol heb je wss gekregen, doen ze idd nogal moeilijk over maar als je eenmalig is nodig heb kan het ip wel. Werkt als tierelier idd, ik moest ook veel moeite doen om er een te krijgen paar weken terug 🙄

3 jaar geleden

Ik heb het ook gehad, gynaecoloog heeft me Gyno-Daktarin voorgeschreven. Moet je 7 dagen gebruiken ook al waren de klachten na 3 dagen volledig verdwenen. Nu geen enkele last meer van.

3 jaar geleden

Reactie op jadet

Een vriendin van mij had dit na de bevalling. Ik zou er toch even naar late ...
Ik heb dat inderdaad ook, lichen sclerosus. Niet door de zwangerschap, ik heb er al jaren zo nu en dan last van. Heel vervelend 😞 Ik gebruik indien het opspeelt een hormoon zalf en deze mag ook tijdens de zwangerschap gebruikt blijven worden. Wat mij ook helpt als het opkomt is het gebruik van bepanthen, dan hoef ik soms niet eens naar de zwaardere zalf te grijpen.

3 jaar geleden

Reactie op MsSimao

Ik heb het ook gehad, gynaecoloog heeft me Gyno-Daktarin voorgeschreven. Mo ...
Ik ook het zelfde gehad
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad en de gynaecoloog zei dat het een schimmel kan zijn die ze niet zovaak tegenkomen. Recentelijk is eruit gekomen dat dit een blaasontsteking bleek te zijn😱😱. Gelukkig nu vanaf na de juiste medicijnen. Misschien voor de zekerheid toch even checken bij de huisarts op een blaasontsteking?

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Enorm veel slijmverlies en moet ondergoed 2 x veranderen per dag snachts doe ik al geen ondergoed meer aan wegens de onverdraagelijke pikkende jeuk, smorgens gebruik ik dan inotyol