5 Reacties

茅茅n jaar geleden

Onze dochter blijft alleen gastouder ook ivm de kosten! En ze ontwikkelt goedd 馃檹馃徑

茅茅n jaar geleden

Mijn dochtertje heeft altijd maar met max 3 kindjes gezeten bij de gastouder. Ik ga er vanuit dat het geen probleem moet zijn. Verder komt ze ook bij babyzwemmen, dreumesbabbel (bieb) en daar ziet ze natuurlijk wel meer kindjes .

茅茅n jaar geleden

Misschien kun je het in de gaten houden dat je tegen de tijd dat ze richting school zal gaan wat meer oefent in grotere groepjes? Voor nu klinkt het alsof ze prima op haar plek zit bij de gastouder. Ze zijn ook nog zo jong, over een jaartje is ze er misschien wel klaar voor wat meer drukte om haar heen te hebben. Ik heb vrienden waarvan de kknderen nooit naar opvang gingen en wel naar peuterspeelzaal om alvast te wennen. Ze brachten toen pas de ziektes mee naar huis, en qua drukte vonden ze het heel moeilijk. De stap naar school was nog steeds groot. Ik denk dat je moet doen waar je je nu voor je kindje goed bij voelt. Dat ze ziekten mee naar huis nemen kun je denk ik niet voorkomen, hopelijk heb je het ergste nu dan al gehad. En de overstappen moeten denk ik alle kindjes aan wennen, ongeacht if je eerst bij kdv, gastouder of peuterspeelzaal zat. Overigens zou ik wel even kijken of de gastouder een VVE-programma volgt. Dat is wel een goede basis richting schooltijd wat de meeste kdv鈥檚 sowieso aanbieden. Anders zou het misschien toch het overwegen waard zijn ook op te geven voor een peuterspeelzaal die dat wel doet.

茅茅n jaar geleden

Mijn zoontje, nu 19 maanden gaat naar de Gastouder sinds dat hij 11 maanden is ( daarvoor was ik gewoon altijd thuis ). Maximaal 6 kindjes en hij rent er naar binnen, leert er veel en ze ondernemen (mijn gastouder in ieder geval) veel. lezen, knutselen, buiten spelen, wandelen, kinderboerderij etc

茅茅n jaar geleden

Reactie op Susanna91

Misschien kun je het in de gaten houden dat je tegen de tijd dat ze richtin ...
Ja ze gaat vanaf maandag naar de gastouder. Dus ik ben heel benieuwd. Wij denken dat dit voor haar wat fijner is omdat het wat rustiger is. Dat ze ziek wordt dat gebeurd nou eenmaal en misschien ook wel weer goed voor later. Maar met 13 kindjes of 2/3 kindjes misschien toch iets minder grote kans haha馃槉. Ze is nu 20 maanden en is vanaf 6 maanden naar het kdv gegaan. Dus ze is wel bekend met groepen kinderen nu. Bedankt voor je tip ook over dat vve!