Onze dochter heeft vrij grote keelamandelen. Ze snurkt veel, is vaak verkouden, vaak keelpijn etc. Ze is er vooralsnog nog niet doodziek van geworden dus met keelontsteking en hoge koorts. Gelukkig maar.
Een tijd geleden heeft de juf bij KDV mij op de amandelen gewezen. Ik heb toen met de huisarts gebeld. Maar de assistent heeft mij afgepoeierd. Ze was van mening: ze is er niet doodziek van dus de huisarts doet niks. En ze vond het maar vreemd dat een juf zoiets bespreekt met ouders, die heeft geen medische kennis….Ik heb het met CB overlegd. Die zeiden dat ik gewoon een afspraak moet maken met de HA zonder eerst een hele toelichting te geven. Ik heb het maar even met rust gelaten.
Vandaag is onze dochter voor het eerst bij de tandarts geweest. Die begon ook over de grote amandelen. Ze zitten zelfs tegen de kiezen aan. Ik heb toen toch maar weer de HA gebeld. Ik wil gewoon dat de HA even meekijkt. Ik zei: ik wil een afspraak maken voor mijn dochter. De assistent vroeg waarvoor. Ik omschreef het kort. Toen zei ze: ja maar als ze er nu geen last van heeft snap ik niet goed wat de huisarts kan doen. Toch heb ik doorgedrukt. Ik kan volgende week langskomen. Maar ik voel me er wel rot bij. De assistent doet vaker heel denigrerend aan de telefoon waardoor ik mij een hysterische moeder voel. Terwijl ik echt bijna nooit bel.
Ik ga het volgende week wel tegen de HA zeggen. Mijn man zit bij een andere HA en ik overweeg om over te stappen naar deze HA. Jammer, want ik zit al ruim 30 jaar bij deze praktijk. Ik zit ook niet te wachten op een operatie. Maar het is toch normaal dat de HA even kijkt? Beetje lang verhaal sorry…..eigenlijk twee dingen: zijn er meer peuters met grote keelamandelen en wie voelt zich nog meer niet gehoord door de HA?