40 Reacties

4 jaar geleden

Ja! Wij hebben aangemeld toen ik net zwanger was. 1 april moet ik weer werken maar pas per 15 augustus 2022 plek voor de dagen die ik werk.

4 jaar geleden

Wij hebben de opvang al bij 16 weken geregeld, gelukkig maar want er is nergens meer plek bij ons in de buurt gastouders en opvang zijn allemaal vol 😫

4 jaar geleden

Ja, zeker zou ik dat al wel doen. Zijn overal echt wachtlijsten. Onze zoon kan gelukkig wel terecht vanaf dat ik weer moet werken, maar helaas niet op onze voorkeurdagen dus heb moeten schuiven op het werk en staan voor één dag op de wachtlijst bij het kdv.

4 jaar geleden

Ik werk zelf op een kdv, en wij raden het wel echt aan om, voor dat je 16 weken zwanger bent, je al aan te melden. Er zijn overal enorme wachtlijsten, waardoor je er maar moeilijk tussen komt.😅

4 jaar geleden

Ik werk in de kinderopvang en er staan lange wachtlijsten. Er is een tekort aan personeel en sommige kinderdagverblijven moeten zelfs hun deuren sluiten. Wij hebben onze kleine al aangemeld en bericht ontvangen dat wanneer zij geboren is het contract in orde wordt gemaakt. Mochten er complicaties ontstaan mag ik mijn kinderen meenemen naar werk en daar een contract afsluiten.

4 jaar geleden

Ik heb voor de 20e week aangevraagd en was nog de laatste die in april/mei nog terecht kon. Dat is ook het moment dat ik weer moet gaan werken. Had verwacht dat het in grote steden alleen moest maar zelfs in dorpen gaat het erg hard

4 jaar geleden

Hier ook op 3 maanden en dat was eigenlijk al te laat om al onze voorkeursdagen te hebben. Vanaf je een positieve test hebt, meteen vastleggen zeiden ze hier ..

4 jaar geleden

Wij hebben dit met 11 weken zwangerschap gedaan en hadden toen het laatste plekje op een van onze voorkeursdagen. Dus echt, liever vandaag dan morgen! Hoop dat je nog ergens een plekje kunt vinden, mocht je dit meteen na je verlof nodig hebben.

4 jaar geleden

Zeker doen! Wij hadden met 20 weken aangemeld voor volgend jaar augustus. De twee populairste dagen zaten nog net niet vol

4 jaar geleden

Zeker! M’n oudste heb ik destijds een half van tevoren ingeschreven. En dat was relatief laat omdat we gingen verhuizen. Mijn aankomende tweeling heb ik vorige maand ingeschreven terwijl ze pas in maart erheen gaan, hopelijk.

4 jaar geleden

Wij met 10 weken aangemeld en laatste plekje. KDV wist het eerder dan familie en vrienden 🙈

4 jaar geleden

Beetje afhankelijk van waar je woont en welke dagen je wil. Ik heb mn 2e hier met week 15 ofzo aangemeld en voor de maandag staat ze al op de wachtlijst. Maar ik zou zeggen meteen regelen!

4 jaar geleden

Ik heb geluk dat ik bij dezelfde gastouder terecht kan waar mijn zoontje ook heen gaat. Ik moet wel wijzigen van werkdagen, dit kon omdat ik het gelijk geregeld had toen ik 12wkn zwanger was. Mijn vriendinnen gaan naar een kdv en hebben bij meerdere ingeschreven bij 12wkn zwangerschap en hebben nog met wachttijden te maken.

4 jaar geleden

Okee ik heb me zojuist maar aangemeld gelijk😊

4 jaar geleden

Ik woon in Limburg, je zou denken dat het hier niet zo'n probleem is maar ook hier met 12 weken al aan moeten melden anders was er geen plek geweest. Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk bij jou in de buurt gaan informeren. Je wilt toch graag dat je kindje ergens naartoe gaat waar je een prettig gevoel bij hebt en niet alleen omdat er plaats is.

4 jaar geleden

Hetzelfde hier in Brabant als wat alle andere dames zeggen. Er zijn grote wachtlijsten. Soms is er wel plek maar niet op de dagen die je in je hoofd hebt of minder dagen dan je zou willen. Mocht je in de problemen komen dan zou je nog naar gastouders/gastouderbureau kunnen zoeken als tussenoplossing

4 jaar geleden

Wij wonen in het hoge noorden en hebben ons ook al ingeschreven. Bepaalde dagen stond al een wachtlijst voor.

4 jaar geleden

Hier ook al snel ingeschreven. Wel blij mee, want hier in de buurt hebben verschillende organisaties inmiddels een plaatsingsstop. Nu iig een plekje bij onze tweede keuze, misschien komt eerste nog beschikbaar.

4 jaar geleden

Bij week 10 aangemeld.. en nu pas een plekje maar niet voor me voorkeursdagen helaas. Die gaat voorlopig ook niet komen.

4 jaar geleden

Ingeschreven bij ongeveer 12 weken en krijg straks geen opvang op mijn voorkeursdagen maar 2 andere dagen (woon in regio west-brabant). Het is heel druk en ze kampen met personeelstekort....