16 Reacties

3 jaar geleden

Bij ons alleen temperatuur boven de 38 graden thuis blijven of naar huis als hij daar is. Verder mag hij gewoon komen

3 jaar geleden

Spuug diarree en koorts vrij* moest dat zijn in me bericht

3 jaar geleden

Bij mijn opvang is de temperatuur ook leidend. Mijn zoontje had enkel dunne poepluiers in het begin (borstvoeding) dus ik vind het een gekke regel. Spugen heeft bij mijn zoontje ook niet altijd iets te maken met ziek zijn. Bij een flinke boer komt er ook nog wel s iets mee... Of als hij iets te druk heeft gespeeld (en hoeft niet eens kort na een maaltijd te zijn).

3 jaar geleden

Hier is het zo is de temperatuur 38 graden of hoger; dan graag thuis houden. Zijn ze echt ziek, dan natuurlijk ook. Anders mogen we ze gewoon brengen, en zijn ze uit hun hum of gaat het niet zijn ze het beste af bij vader of moeder natuurlijk dus dan worden we gebeld en halen we ze op 🥰

3 jaar geleden

Nu ivm het corona virus is bij ons ook de regel 24 uur klachtenvrij op de opvang. Dit is dan wel bij corona gerelateerde klachten. Het is wel zo dat wanneer tandjes doorkomen en idd dan diarree of iets voorkomt daar rekening mee gehouden wordt. En dan mogen de kindjes blijven mits ze meekunnen mt het dagritme.

3 jaar geleden

Kindje met koorts mag niet naar de opvang, maar geloof dat je dan ook zelf het liefst bij je kleine bent. Nadat mijn dochter corona had gehad moest ze 24 uur klachtenvrij zijn, maar geloof niet dat dat de regel is voor iets als het hebben van diarree.

3 jaar geleden

Bij ons is de regel als ze 3 diarree luiers op een dag hebben dat ze moeten worden opgehaald (merk in praktijk dat als het kind voorderest vrolijk is ze het soms wel rekken tot 4 of 5).

3 jaar geleden

Bij ons; - 3 diarree luiers is naar huis - 2x overgeven is naar huis - 38,5 is naar huis (24u koortsvrij voor ze terug mogen) In praktijk kijken ze goed naar het kindje, vrolijk etc zijn ze wat coulanter. Is gedrag ook echt ziek zijn, zoals huilen, hangerig, geven ze sneller aan dat het kindje beter thuis kan zijn. Ze lijken me bij jullie echt wel streng ja. En hieronder ergens dat je kindje niet mag komen met herkenbare tandjes luiers vind ik wel heel apart. Moet je ze dan 2wkn thuis houden? Bizar.

3 jaar geleden

Reactie op S_2021

Bij ons; - 3 diarree luiers is naar huis - 2x overgeven is naar huis - 3 ...
Dat was denk ik mijn berichtje over de tandjes. Bij ons op de opvang mogen ze dan juist blijven als diarree duid op tandjes. Maar kunnen kindjes echt niet mee en hebben ze er zoveel last van dat het niet gaat, dan wordt er wel gevraagd om ze op te halen.

3 jaar geleden

Dankjewel allemaal .. Als me zoontje idd niet lekker is koorts heb en verdrietig niet goed in ze vel dan tuurlijk logisch dan blijf hij lekker thuis !! Maar dit zijn wel echt tandjes vrees ik 4 stuks … pff zo zielig

3 jaar geleden

Hier volgt het kdv ons ritme of nou ja haar ritme en mag alleen niet komen als ze koorts heeft. Ze heeft wat humeurige dagen achter de rug zou wel raar zijn als jij het kdv moet volgen en je kindje vrolijk. Is eigenlijk de omgekeerde wereld

3 jaar geleden

Reactie op X1996xK

Dat was denk ik mijn berichtje over de tandjes. Bij ons op de opvang mogen ...
Mijn fout, haalde bericht van TS en jou door de war 🙈 Ons zoontje heeft nog geen tandjes, maar hoor wel eens 2weken spuit luiers. Kan ze toch moeilijk bij ieder tandje 2 weken thuis houden?

3 jaar geleden

Reactie op S_2021

Mijn fout, haalde bericht van TS en jou door de war 🙈 Ons zoontje heeft n ...
Niet erg hoor haha! Nee je zal de kleine dan echt niet 2 weken thuis hoeven houden lijkt me? Denk dat ze dan ook een beetje naar je kleine kijken toch..

3 jaar geleden

Reactie op ninalennox

Bij ons alleen temperatuur boven de 38 graden thuis blijven of naar huis al ...
Bij ons ook dit precies.

3 jaar geleden

Bij ons moeten ze naar huis met een temperatuur hoger dan 38,5, of schommelend rond deze koers. Een snotneus, diarree of een hoesten doen ze gelukkig niet moeilijk over

3 jaar geleden

Hier moeten ze in principe 24 uur koortsvrij zijn zoals in de meeste opvangs in de buurt. Maar ze zij er in de praktijk iets losser in. Koortsvrij en geen ziekteverschijnselen is genoeg. Als het duidelijk komt door tandjes en het kindje is kan meedraaien dan mag die ook komen.