209 Reacties

2 jaar geleden

Tussen mijn zoon en dochter zit 1 jaar en 4 maanden. Ik was ook met 7 maanden weer zwanger. Er zitten pittige periodes tussen (maar dat heb je ook als er meer tijd tussen zit denk ik). Ik zie vooral heel veel voordelen. Ze kunnen enorm goed met elkaar, zo leuk om te zien.

één jaar geleden

Reactie op Joann7

Tussen mijn zoon en dochter zit 1 jaar en 4 maanden. Ik was ook met 7 maand ...
Nu de bevalling bijna int zicht is, heb je tips die me eventueel kunnen helpen. Zoontje is zo dramatisch geworden doordat hij stapt en gevaren opzoekt. Ik denk nu soms moet ik nu achter hem aanlopen hele tijd of met een pasgeboren baby bezig zijn. Het lijkt me zo momenteel heel onrealistisch omdat het heel druk is geweest de voorbije weken (mede doordat hij heel vaak ziek is geweest). Alle aandacht gaat nu naar hem en het gedachte dat het binnekort anders moet voelt heel raar.😆

één jaar geleden

Nu de bevalling bijna int zicht is, heb je tips die me eventueel kunnen hel ...
Mijn zoon en dochter schelen zich 13 maanden en dochterlief liep ook net los toen zoonlief een week oud was. Ik heb in de eerste 8 weken na de bevalling bijna altijd een paar extra handen in huis gehad, vooral om het voor mezelf wat makkelijker te maken. Verder hebben wij een speelkleed van 140*200 cm gemaakt waar ik mijn zoontje bij kon leggen als ik met onze dochter aan het spelen was. Hij lag zo dichtbij en zij kon lekker spelen, maar ik had tegelijkertijd aandacht voor beide kindjes. Eet- en slaap momentjes op elkaar proberen af te stemmen scheelde hier ook veel. Met de oudste aan tafel voor fruit of een boterham terwijl de jongste een fles krijgt op schoot. En wanneer ze dan beide in bed liggen even een momentje voor jezelf pakken om weer op te laden. Uiteindelijk loopt het allemaal wel los en vind je je weg wel. Nu een jaar later zijn het hier de beste vriendjes, maar het was zeker niet altijd makkelijk.

één jaar geleden

Nu de bevalling bijna int zicht is, heb je tips die me eventueel kunnen hel ...
Hey, ik ben morgen voor twee weken geleden bevallen en ik moet zeggen dat ik het zwaarder had verwacht. Je moet eerst van alles uitproberen en dan afwegen wat voor jou het fijnste is. Rond 9 en 12 zijn het hier wel even spits tijden aangezien ze dan beide willen eten. De eerste week wilde mijn oudste zoontje niks van mij en zij n broertje weten en had hij toch regelmatig zijn moppertijden. Hij deed alles wat niet mocht maar dan had ik gelukkig nog de kraamzorg die zich daar over ontfermde. Keek er wel tegen op toen de kraamzorg ging maar sinds die tijd heeft mijn zoontje nauwelijks nog kattenkwaad uitgehaald. Natuurlijk ook vreemd voor hem een onbekende die in principe de eerste week zodat mee draait in het gezin. Zijn ineens 2 nieuwe gezichten voor hem. De laatste tijd sliep mijn oudste zoon heel slecht , hij kwam ineens meerdere keren per week in de nacht. Sinds de geboorte van zijn broertje slaapt hij weer goed en reageert hij totaal niet op hem in de nacht gelukkig! Ik vind het dus wel echt reuze mee vallen 🥰❤️ en ons zoontje vind zijn broertje nu helemaal geweldig ookal kan hij het natuurlijk nog niet begrijpen.

één jaar geleden

Wat super fijn!!! gefeliciteerd met je zwangerschap 🎊☺️ Mijn zusje was na 8 maanden ook weer zwanger, wat ik van haar weet is het soms een beetje hectisch en aanpoten maar ik vermoed dat dat altijd is met 2 of meer ☺️ Succes met dit onverwachte maar mooie verassing 🥰

één jaar geleden

Reactie op Daisy1862

Hey, ik ben morgen voor twee weken geleden bevallen en ik moet zeggen dat i ...
Ooh gefeliciteerd met je zoontje! Ik hoop dat het voor mij ook meevalt! Ik ben intussen 37 weken vandaag weet ik of de baby is gedraaid. Ze ligt sinds 34 weken in stuit en ik zou het heel jammer vinden als ik straks een keizersnede krijg. Mijn eerste bevalling was een droombevalling en aangezien ik nog een zoontje heb van 15 maanden die hele tijd vanalles uitsteekt hoop ik enorm dat ik toch normaal kan bevallen. Een stuitbevalling wil ik niet riskeren en een versie hebben ze uitgesloten omdat de placenta van voor ligt. Straks weet ik meer!

één jaar geleden

Ooh gefeliciteerd met je zoontje! Ik hoop dat het voor mij ook meevalt! Ik ...
Dankjewel 🥰 spannend, laat het maar weten. Hoop inderdaad ook voor jou een normale bevalling. Ik heb nu ook weer een droombevalling gehad van 3.30 uur 🥰❤️ ben wel weer ingeleid met minder leven, ctg week ook af. Het hartje was 2x weggezakt naar 60 dus toen besloten om mij in te leiden. Ze konden meteen mijn vliezen breken, dit hebben ze gedaan om 14.00 uur. 15.00 uur weeenopwekkers gestart. Heb de hele tijd op mijn linkerzij gelegen op bed zodat ik zeker wist dat hij voldoende zuurstof kreeg. Weeën waren prima te doen, 16.15 ontsluiting gemeten en zat toen al op 7 cm en vond de Weeën gelukkig niet pijnlijk. Kwartier later mocht ik al gaan persen, uiteindelijk 6 mij later was meneer er al🥰

één jaar geleden

Reactie op Daisy1862

Dankjewel 🥰 spannend, laat het maar weten. Hoop inderdaad ook voor jou ee ...
Oh wauw zalig!!!

één jaar geleden

Hey, hoe ervaar jij het tot nu toe met twee kleintjes?😊😊

één jaar geleden

Reactie op Daisy1862

Hey, hoe ervaar jij het tot nu toe met twee kleintjes?😊😊
Helaba, soms toch even hectisch zeker in de morgend als ze beiden tesamen wakker worden maar we hebben (zo goed als) ons draai gevonden. Had het wel erger verwacht en had paniek maar eens je er middenin zit lukt het wel. Moet wel zeggen dat het even wennen is hoor en ik helemaal uitgeput ben. Hoe ist met jou?

één jaar geleden

Helaba, soms toch even hectisch zeker in de morgend als ze beiden tesamen w ...
Fijn dat het reuze meevalt 😊 Ja ik had het ook erger verwacht ik had er meer moeite mee om van niks naar 1 kind te gaan. Wij hebben onze draai gevonden en heb nu ook eindelijk ritme. Die was op het begin ver te zoeken maar je moet gewoon alles uitproberen wat voor hem het fijnste is. Hij slaapt nu ook van 23.30 tot 5 ( hij laat 6 uur tussen de fles dus in principe is het al doorslapen🥳) en verder is het gewoon heerlijk om er nog een kindje bij te hebben 🥰😍 ik zit zelfs te fantaseren over een eventuele 3e🙈 maar dan wel pas volgend jaar hahah, maar mijn man wilt niet.

één jaar geleden

Reactie op Daisy1862

Fijn dat het reuze meevalt 😊 Ja ik had het ook erger verwacht ik had er me ...
Euhm even een deja-vu alweer zwanger hier🥲

één jaar geleden

Gefeliciteerd!!! Ik heb een dochter van 1,5 en een zoon van 6 maand en nu over de drie maanden zwanger ! Echt is zo leuk maar soms ook wel zwaar maar alles komt weer goed je krijgt zoveel liefde 🥰

één jaar geleden

Dus van je 3e? Van harte gefeliciteerd!

één jaar geleden

Pfff meen je☠️ Ik heb meteen spiraal genomen toen t kon🙈 willen jullie het kindje houden?

één jaar geleden

Ik zie nu je test en t valt inderdaad niet te ontkennen🙈 pff wat zouden jullie met de handen in het haar zitten. Momenteel moet ik niet denken aan een 3e ookal verloopt alles soepel haha. Zijn het op het begin toch nog de hormonen geweest.

één jaar geleden

Even benieuwd, gaat er dan iets mis met de anticonceptie of is het gepland? Wel heel intens zoveel en zo snel echter elkaar denk ik. Lijkt me voor je lichaam ook erg heftig. En hoe kijken ze ernaar op je werk ect? En vrienden familie? Gefeliciteerd met je zwangerschap! 🥰

één jaar geleden

Gefeliciteerd Dat zal vast even schrikken zijn 3 onder de 3 Maar het komt vast goed

één jaar geleden

Reactie op mandytjuhhhh

Gefeliciteerd!!! Ik heb een dochter van 1,5 en een zoon van 6 maand en nu o ...
Ik ben helemaal van de kaart eigelijk. Zoontje is 21 maanden inmiddels word hij twee eind december. Dochtertje is 4 maanden oud en nu ben ik terug zwanger ik weet niet hoeveel weken. Het waren nogal heftige tijden dus ik weet zo niet hoe ik moet denken en wat ik wil.. was de derde gepland bij jou?

één jaar geleden

Ik ben helemaal van de kaart eigelijk. Zoontje is 21 maanden inmiddels word ...
Derde was niet gepland maar wel gewenst ! Ik ben van mening dat de derde makkelijker moet gaan omdat de eerste twee meer met elkaar kunnen optrekken en kunnen spelen . Dan kan jij de aandacht aan de derde geven . Nu heeft mijn dochter mijn aandacht nodig en mijn zoontje omdat ze niet met elkaar nog kunnen spelen ! Alles komt altijd weer goed ‘ daar ben ik van overtuigd 🙈☺️