10 Reacties

3 jaar geleden

Punselie stroopwafels, kruidkoek repen, Lu chocolate chip robuuste koeken, Oreo

3 jaar geleden

Fries suikerbrood van de jumbo ook erg lekker Lidl pure praline paaseieren 😋

3 jaar geleden

Ik kreeg het advies om naast koemelk ook soja te vermijden (die eiwitten lijken een beetje op die van koemelk waardoor sommige kindjes ook daarop reageren). Dat maakt het nog een pak moeilijker helaas 🙈 ik at eerst nak'd repen maar daar kunnen sporen van soja inzitten. Ze zijn wel koemelk vrij als je enkel koemelk wilt mijden, daarnaast hebben ze bij de AH ook vegan chocolade die best nog lekker is (bevat wederom wel soja), en speculoos van lotus (ook soja maar geen melk)

3 jaar geleden

Ik eet geitenkaas. Gebruik voor producten waar je melk voor moet gebruiken rijstemelk. Vind ik het neutraalste ook de kokos yoghurt is lekker. Je kan lange vingers eten. Bepaalde cake, niza koekjes. En wat hier al Benoemd is. Verder raad ik je het aan goed de etiketten te lezen. Er zit soms melk in producten waar je het niet van verwacht. Ik heb zelf een koemelk allergie. Ik weet hoe lastig het is

3 jaar geleden

Ik zou geitenmelkproducten vermijden ivm mogelijke kruisreactie. Hier ook kindje met kma, bij hem ging/gaat soja wel goed. Tip bij de jumbo (als soja goed gaat) plantaardige vanilleyoghurt, ook bij Lidl wordt het assortiment steeds groter. Bij de AH heb je plantaardige kaasplakken+ geraspte kaas van huismerk, heb ze zelf nooit geprobeerd maar zoon vond ze lekker. Violife heb ik vaak aangeraden zien staan, deze hebben wij nooit geprobeerd (behoorlijk prijzig). Koekjes: oreo, lange vingers, kaneelkoekjes+speculaas kan regelmatig. En idd lees goed de etiketten.. waar je wel melk in zou verwachten (sommige hagelslagmixen en chocopasta's) zit geen melk in en in vleeswaren zoals kipfilet weer wel..

3 jaar geleden

Reactie op Soof1920

Ik zou geitenmelkproducten vermijden ivm mogelijke kruisreactie. Hier ook ...
Ik vind de plantaardige kazen niet te eten

3 jaar geleden

Reactie op Anoniem10

Dit is een pdf van alle koemelkvrije producten van het ah huismerk 😊 http ...
Top zo'n lijst ! Hoe kom je daar aan als ik vragen mag ? Bij mij zit er niet echt een ah in de buurt maar wel een Hoogvliet

3 jaar geleden

Ik heb bij meerdere producten ervaren ondanks dat er vegan of plantaardig op stond dat er bij de ingrediëntenlijst wél melk of iets (melkpoeder, weipoeder ) erbij staat

3 jaar geleden

Hier 2 kids met KMA en zelf intolerant. Heb op Jumbo lijstjes gemaakt met koemelkvrije producten. Je vind je weg weg. Kost tijd en energie maar alternatieven zijn er gelukkig genoeg. In veel gericht ipv melkproducten haver producten gebruiken. Geitenkaas reageerde ons zoontje op. Schapenkaas gaat veel beter en qua geur een stuk aangenamer.