15 Reacties

4 jaar geleden

Hier hebben wij precies hetzelfde haha! Bij ons is de laatste fles om 23u en daarna slaapt ze tot tussen 0530 en 0700, maar vanaf een uur of 3/4 doet ze precies hetzelfde haha. Het is al eena aantal keer voorgekomen dat ik klaar stond met een fles en dat zij uiteindelijk weer vol overtuiging sliep haha. Ik wacht nu maar totdat ze gaat huilen (wat ik eigenlijk niet wil want dan is het hele huis wakker 😅) maarja haar onnodig wakker maken wil ik ook niet. Tipa heb ik helaas niet. Ik ben ook wakker vanaf dat tijdstip want ben altijd bang dat als ik weer in slaap val en ik na een half uur weer wakker gehuild wordt dat ik dan nog moeier wakker wordt hahah 😅

4 jaar geleden

Ja hier! Ons zoontje is 6,5 week en heeft dit sinds een klein weekje. Meestal rond 4.30/5.00 en valt dan weer in slaap rond 7.00/7.30. Hij slaapt in een puck-a-baby. Ik dacht dat het wellicht bij een sprongetje hoort want dit was eerder niet het geval bij hem. Geen tips dus helaas!

4 jaar geleden

Ons meisje heeft dat ook weleens. En soms als ze dan haar ogen open doet. Dan begint ze te lachen.. Heb t idee dat ze dan uit hun diepe slaap zijn en dus eigenlijk een beetje te wakker om zonder jammeren verder te slapen..

4 jaar geleden

Heb precies t zelfde! Ik ben dan alert maar de baby lijkt wel door te slapen tijdens het gekreun.

4 jaar geleden

Hier ook! Bij ieder mens, hoe klein ook, zijn de darmen tussen 03:00 en 05:00 s nachts actief, ongeacht hoe laat je gaat slapen. De darmen van onze kleintjes moeten zich nog ontwikkelen, nog rijpen. Dat levert wat ongemak op. De piek van ongemak tav maag en darmen ligt zo rond de 6 weken. Ik ben sinds een week ongeveer probiotica gaan gebruiken, heb wel het idee dat het helpt.

4 jaar geleden

Hier ook. Inderdaad krampjes. Zijn de uren van de dikke darm.

4 jaar geleden

Dank jullie wel voor de reacties! Darmpjes had ik nog niet over nagedacht.. ons zoontje heeft eigenlijk vrijwel geen last gehad van darmkrampen, dus niet bij stil gestaan. Maar als dit het inderdaad zou zijn, zou het dus binnenkort moeten minderen, dat geeft hoop :p

4 jaar geleden

Reactie op Anoniem10

Hier hebben wij precies hetzelfde haha! Bij ons is de laatste fles om 23u e ...
Precies dit! Ik wil ook voorkomen dat onze oudste wakker wordt, die slaapt ook licht. Dus elke keer ben ik enorm vroeg wakker. En vind dat echt pittig, zeker na de voeding van rond 3u, dan slaap ik dus net een half uur voordat het gemekker begint 😅😭

4 jaar geleden

Reactie op Gjneee

Precies dit! Ik wil ook voorkomen dat onze oudste wakker wordt, die slaapt ...
En manlief slaapt uiteraard oooveral door heen, wat is dat toch met mannen..

4 jaar geleden

Wij hebben ook precies hetzelfde!! Heb ook het idee dat het met darmen te maken heeft. Maar elke ochtend om 5.15 eruit is wel vroeg... en na een half uurtje knuffelen, schone luier en rechtop slaapt meneer dan nog wel weer beneden een uurtje, maar dan lukt het mij niet meer 😅 hoe doen jullie dat? Nog tips? En zou er ook nog iets helpen bij de laatste voeding (hier meestal rond 4.00) ervoor? Overeind houden of nog iets anders?

4 jaar geleden

Als ze blijven slapen dan is dat blijkbaar normaal. Ik maakte me hier ook zorgen over eerst en sliep er niet van. Maar blijkbaar slaapt de baby dan gewoon veel lichter, wat helemaal oké is, en verwerken ze in hun slaap ook al wat prikkels. Zo leggen ze verbindingen aan in hun hersentjes. Ook zijn de spieren van baby’s niet zo verlamd tijdens het slapen als bij volwassenen. Komt dus soms over alsof ze ongemakkelijk zijn, maar het is blijkbaar heel normaal.

4 jaar geleden

Reactie op Gjneee

En manlief slaapt uiteraard oooveral door heen, wat is dat toch met mannen. ...
Hier ook.... wat lijkt het mij toch heerlijk om dat oostindische gehoor van een man te hebben zeg 😅

4 jaar geleden

bij ons ook vanaf een uur i05.00! hie r helpt het als we hem uit de inbakerdoek halen. Dan strekt hij zich lekker uit en laat inderdaad veel scheetjes en poept 9/10 keer. Verschonen, knuffelen, terugleggen zonder doek en of hij slaapt verder of hij ligt een beetje rond te kijken/pruttelen tot ik hem om 0700 voed. Heel soms lukt dit niet, dan geef ik hem om 0500 even 5 min een borst.

4 jaar geleden

Reactie op 01v93

Wij hebben ook precies hetzelfde!! Heb ook het idee dat het met darmen te m ...
Onze zoon heeft het ook, soms heel erg en kruipt dan ook omhoog door zijn gewiebel. Ik pak hem pas als hij gaat huilen ipv jammeren en echt wakker is.. gezien merendeel in slaap gebeurt. Ik heb het idee dat hij er sneller vanaf is als ik hem laat liggen. Zodra ik er aandacht aan ga geven en hij wakker is, kan hij er uren last van hebben en is hij heel ontevreden. In zijn slaap is het vaak maar een half uur tot een uur denk ik, dan slaapthij zo weer tot 8 uur door. Ik slaap met Babyfoon naast me met camera en geluid uit, zo kan ik vanuit mijn eigen warme bedje zien hoe het gaat met hem en of ik er naartoe moet. Opzich wel fijn.

4 jaar geleden

Even een update.. helaas is hij niet alleen meer onrustig rond 4.30, maar nu ook echt wakker! Ogen open en mopperig. Terwijl hij rond 3.00 nog een voeding krijgt, dus trek kan het niet zijn. Hij valt alleen weer in slaap als ik hem op mijn arm neem..