6 Reacties

3 jaar geleden

dit hebben wij ook sinds een week en ons zoontje is nu 3 weken en 5 dagen 😞

3 jaar geleden

https://youtu.be/EHv4YRBY11k Deze tips helpen bij onze zoon heel goed. Even wat oefenen maar is wel heel vriendelijk en rustgevend voor de kleine. Als dit bij onze zoon niks uit haalt dan leg ik hem altijd even neer op zijn rug. Niet heel vriendelijk en ook wel pijnlijk als er echt een flinke boer vast zit. Maar zodra ik hem dan met 5 a 10 seconden dan weer op pak, komt de boer alsnog. Het nadeel hieraan is wel dat ik hem dan weer in slaap moet wiegen, gezien hij zich dan echt wel even vervelend heeft gevoeld. Het kreunen komt vaak al door lucht, als ik dit merk dan stop ik tussendoor ook om even te proberen te laten boeren. Een baby heeft nog geen maagklep, daardoor stroomt het melk continue terug van maag naar slokdarm. Dit kan ook kreunen veroorzaken, het kan vervelend aanvoelen. Wat soms helpt is om hem of haar op de zij te voeden met het hoofd iets hoger. Dan leg je hem/haar in de welbekende vliegtuig stand op je arm en draai je de baby rustig met zijn/haar rug richting jouw buik. Dit voorkomt ook vaak zwiepende handjes, wat al minder onrust geeft. Men zegt soms dat er niet altijd een boertje is en dat de lucht ook via windjes eruit kan. Bij onze zoon is dat niet het geval, hij heeft altijd (hoe klein dan ook) een boertje opgespaard tijdens het drinken. Soms duurt het inderdaad wel lang maar de aanhouder wint!

3 jaar geleden

https://youtu.be/EHv4YRBY11k Deze tips helpen bij onze zoon heel goed. Eve ...
Dankje! Als ik tussendoor stop wordt hij vaak heel erg boos... hij is zo sterk dat ik echt moeite moet doen om hem goed vast te houden...

3 jaar geleden

Reactie op MLAU

Dankje! Als ik tussendoor stop wordt hij vaak heel erg boos... hij is zo st ...
Oh ja, dat kan natuurlijk. Wordt hij dan boos omdat hij beseft dat de fles nog niet leeg is of omdat hij nog niet vol zit? Sommige kinderen weten gewoon dat de fles nog niet leeg is als je de fles zomaar uit de mond haalt en beginnen dan te huilen omdat ze de rest ook willen, het is een soort overlevingsmechanisme. Soms kan het helpen om de fles halverwege even schuin te houden zodat er geen voeding in de tuit komt. De baby drinkt dan gewoon lucht en zal zelf loslaten omdat er niks meer uit komt. Beetje foppen dus.. Als dit niet helpt dan heeft jouw kleine man gewoon een duidelijke zuigbehoefte en zal daarom boos worden bij onderbreking. In dit geval zou ik ook niet tussentijds stoppen, deze behoefte moet gewoon vervuld worden anders zijn ze ontroostbaar. Daarnaast lijkt het mij ook niet de bedoeling dat je op zo'n jonge leeftijd je zoon al judo houdgrepen gaat aanleren hihi. Dan maar achteraf boertje toch?

3 jaar geleden

Mijn meiden doen dit ook. Na de fles maken ze kreun geluiden en trekken soms ook samen daarbij. Net een accordeon haha. Even goed boeren met de armpjes omhoog en als het kreunen dan weer gebeurt, vallen ze vaak in slaap

3 jaar geleden

Oh ja, dat kan natuurlijk. Wordt hij dan boos omdat hij beseft dat de fles ...
Heb eerder het idee dat het is omdat hij nog niet vol zit. Hij drinkt dan ook nog stevig door. Goed tip van het foppen! Ja ik laat hem nu gewoon achteraf boeren. Het haalt toch niet uit om in tussentijd te stoppen... hij raakt alleen maar gefrustreerd dus dat kan de bedoeling niet zijn!