13 Reacties

2 jaar geleden

Ahh, dit klinkt wel als een heel lief meisje! Hier zullen vast verschillende meningen over zijn, maar klinkt voor mij niet als een probleem als het voor jou goed voelt. Ze ziet 3 dagen per week andere opvoeders wat ook goed gaat. Verlatingsangst hoort ook wel bij deze leeftijd.

2 jaar geleden

Lijkt me een heel lief leuk kindje! Hier precies hetzelfde. Als ik er niet ben (naar het werk bijv) dan is er bij opa’s , oma’s en papa niets aan de hand maar als ik in de buurt ben dan wilt ze het liefste lekker plakken. Heel gezond en past bij de leeftijd👍💖. Vooral van genieten 😉 doe ik ook. En laat je niet gek maken door mensen die hier iets van vinden.

2 jaar geleden

Zolang jij het zelf niet vervelend vind zie ik geen probleem. Mijn zoontje is niet zo'n erge kroel kont als jij beschrijft maar als ik ergens niet bij ben gaat alles prima en loopt die lekker in het rond en als ik er bij bent heeft die altijd iets meer tijd nodig om te ontdooien. En ik ben dan ook altijd de gene waar die naar toe rent als er iets is. Ene periode meer als de andere. En als die in een sprong zit?! Kan ik me borst nat maken want dan wil die niks van papa en is het alleen maar mamamamama

2 jaar geleden

Dat klinkt erg lief en gezellig 🥰 Als ik het goed heb kan er nu ook weer een verlatingsangst zijn. Maar daarnaast lijkt het me een mooie band! Ze vertrouwd je en voelt zich veilig bij je! En ik zie steeds vaker ouders met kinderen waar je dit niet ziet. Het moment van zelf meer gaan doen komt vanzelf wel. Wellicht als ze naar de peuterspeelzaal gaat of school. Voor nu zou ik me niet te druk maken en koesteren wat jullie hebben🥰

2 jaar geleden

Oh heeeerlijk klinkt dit! Ik zou er ook lekker van genieten zolang het goed voelt 😅🥰 Onze knul wordt ook steeds knuffeliger en liefdevoller. Vind het zo leuk! Ook gelukkig bij de gastouder, alle kindjes daar en alle opa's en oma's. Het is ondertussen een echte "plakker" en als mijn schoonvader of ik gaan zingen legt hij zijn oor op onze wang om van dichtbij te luisteren. Ik kan daar intens van genieten ♡ Die verlatingsangst is soms echt zielig, maar dat is gelukkig maar tijdelijk.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie lieve reacties en leuk te lezen dat sommige kindjes ook van die knuffelkontjes zijn 🤩 Wat betreft verlatingsangst: ik dacht idd eerst dat het een fase was, echter het is eigenlijk altijd. Voorlopig kroelen wij er nog maar fijn op los ☺️ Ze is idd heel lief, maar heeft (gelukkig) ook een kantje met wat meer pit en ondeugd

2 jaar geleden

Reactie op Bb2122

Bedankt voor jullie lieve reacties en leuk te lezen dat sommige kindjes ook ...
Dan is ze gewoon erg gek met haar mama.. en waarom zou ze niet?! Er komt vast een fase in haar leven dat ze zich los wil wurmen van mama.. (puberteit 😝) dan heb je in ieder geval een fijne tijd achter de rug waar je dan nog lang aan terug mag denken hihi.

2 jaar geleden

Wij hebben dit nu ook, en het schijnt een fase te zijn. Waar hij nooit een kik gaf als ik m bij de opvang bracht is het nu jammeren. Ook andere mensen vind hij niks, alleen mama en papa.

2 jaar geleden

Ja heel herkenbaar!

2 jaar geleden

Hier ook eentje die van knuffelen en kroelen houdt, vooral als hij moe is. Hij kan super lekker spelen en zichzelf bezig houden. Maar kan vooral in de avond nog lekker bij me liggen met zijn hoofd in mijn nek. Kan ook echt genieten van kriebelen op zijn hoofdje of dergelijke. Gaan zijn ogen helemaal dicht. Ik geniet er nog maar even van, heerlijk toch. Hier ook vaak na 1.5 slapen even wakker, wil dan even knuffelen en bij me liggen en dan is het goed en gaat hij de nacht in...

2 jaar geleden

Dit klinkt als een gezonde verbinding! Mijn kindje doet precies hetzelfde, slaapt snachts het liefst op mijn hoofd. Wang tegen wang. Ik vind dit prachtig. Ze zijn gewoon heel gek met ons! Mag je trots op zijn 💕

2 jaar geleden

Liefde van een moeder podcast vind je misschien wel interessant! Veel herkenning:)

2 jaar geleden

Oooh wat klinkt dit schattig! Geniet er nog van zolang ze dit wil. Hier hebben we ook wel een periode gehad dat hij ging huilen zodra hij mij weg zag lopen naar de wc of even gauw naar buiten. Het werkte hier dat hij niet zag dat ik wegging. Afleiden met speelgoed en stiekem weglopen..