20 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op April87
Ik denk dat je de LIPIKAR
BAUME AP+M bedoelt van La roche posay.
Tiny todd ...
Deze gebruiken wij ook bij een droge huid en plekjes... De cr猫me maar we hebben er ook de douchegel van...
3 jaar geleden
La roche posay lipikar baume ap+ is dat werkt top.
Dit werkt inderdaad heel goed!! Super fijn spul
3 jaar geleden
Mijn dochter heeft echt extreem veel last van exceem, voor ons werkt deze cr猫me (soms in combi met hormoonzalf) niet. De hormooncreme op zichzelf werkt wel tegen haar exceem, maar daar smeer je haar natuurlijk max en week van top tot teen mee in.. gebruik ik liever niet te vaak.
We zijn opnieuw zoekende dus ik lees even mee. 馃槉
3 jaar geleden
Reactie op Happyfamily
Mijn dochter heeft echt extreem veel last van exceem, voor ons werkt deze c ...
Eczeem bedoel je馃槈 een ex is wat anders馃ぃ
Heb je wel een afbouw schema?
3 jaar geleden
Reactie op Happyfamily
Ons zoontje had extreem last van eczeem in zijn gezicht en nek, op de rest van zijn lichaam ook wel plekjes maar niet zo heftig. Daar smeren we de la roche posay op, maar voor de extreme plekken zijn we op aanraden van een collega van mijn vriend koelzalf zonder rozenolie van Fagron gaan gebruiken. Ik heb aan de huisarts gevraagd of we die op recept mochten en dat was geen probleem! Nou en wat een top spul in ons geval, sindsdien hebben wij geen hormoonzalf meer gebruikt!! Moet er wel bij zeggen dat we veel smeren hoor, voor hij gaat slapen, als hij weer wakker is en tussendoor ook nog wel momenten. We proberen gewoon de huid vettig te houden

3 jaar geleden
Reactie op Happyfamily
Je zou de "Atopi control" lijn van Eucerin eens kunnen proberen. Hier een heel onrustige huid en alles geprobeerd, ook lange tijd La Roche Posay. Maar deed helaas niet veel. Ik heb het idee dat Eucerin hier wel wat rustiger maakt.
3 jaar geleden
https://puurgelukstore.nl/products/shea-boter-15ml?fbclid=PAAaYZZ3JcS9aHLWVMcQHmCv0sZ2Xt-pDSEQqaZ6mj139vXL90gOzwzJaccKk
Shea Butter schijnt ook goed te helpen tegen eczeem. Ik heb er zelf geen ervaring mee (zoontje heeft geen eczeem) maar hoor er wel goede verhalen over! (Het is gemaakt van noten lees ik, dus wel opletten bij notenallergie)
3 jaar geleden
Reactie op Meandu2452
Eczeem bedoel je馃槈 een ex is wat anders馃ぃ
Heb je wel een afbouw schema?
Ja we zijn al sinds de winter bezig. Hele smeerschemas gekregen, week hormoonzalf, eerst 2x dan 1x PD, en daarna weer alleen de la roche posay. Bij plekjes moeten we direct weer (de lichtere) hormoonzalf smeren, maar die helpt ook niet.
Ik zag hierboven nog wat tips voor andere zalfjes waarmee we nu eens aan de slag gaan. 馃榿
Zelf had ik vroeger ook extreem veel last van eczeem maar dat kwam op plaatsen die makkelijk te verbinden waren. Wij deden dan zeezout in warm water, dan een verbandje weken in dat water. Dat ging dan snachts om mijn knie毛n. Hielp heel goed. Kan ik helaas bij mijn dochter niet proberen want dan mag ik haar wel van top tot teen verbinden 馃槀